Feleslegesen hosszú stringek létrehozása: ha a pénzed le van korlátozva pl. 99999999 $-ra, akkor a \"Pénzed: %d\" max. 16 karakter lehet, de a lezáró értéknek (NULL) kell plusz 1, szóval ha ezt szeretnéd kiíratni, egy 17 méretû stringet elég lesz használnod, majd 17-re formáznod.
Ha ez játékosonként lenne külön üzenet (valamilyen okból kifolyólag) akkor 500*128*4 helyett 500*17*4 bájt memóriát használsz el. Azaz 256KB helyett 34KB-ot.
Igaz, azt mondják a memória a legutolsó.
Még ehhez hasonlók vannak a hiv. fórumon. Lefordítsam?
http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=57018
Amirõl te beszélsz az memóriaspórolás aminek tudtommal nincs nagy köze a sebességhez
Amúgy engem is foglalkoztatott régen elég sokat a téma és összegyûjtöttem pár dolgot:
Memóriaspórolás:
1. Hármas operátorok használata sorpazarlások ellen:
c = ( a == b ) ? d : e;
// if-^ akkor-^ ^-ellentétben
2. Bitmûveletek (boolean konvertálás pl több memóriát szabadít fel, csekkold le itt fórumon)
3. Gyorsabb string olvasás :
for ( new i, l = strlen( string ); i != l; i++ )
4. Char tömbök használata
5. Több funckió egy sorban pl:
stock KickEx( playerid, reason[] )
SendClientMessage( playerid, 0xC00000FF, \"You got kicked!! Reason:\" ), SendClientMessage( playerid, 0xC00000FF, reason ), Kick( playerid );
6.Konstans, statikus változók megfelelõ használata, nagyon sokat segíthet a felesleges, több változók létrehozásakor így kevesebb memóriát foglalnak és kissé nagyobb lesz a sebesség.
Itt találsz elég érdekes dolgokat, bár én személy szerint csak a fent felsoroltakat szoktam alkalmazgatni:
http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=216730
Sebesség
Elég sok mindenen múlik
1.Egy szkript megírásakor, mindig a lehetõ legideálisabb legjobb és legegyszerûbb módot kell választani, vagyis ahogy DrAke mondta \"jól kell megírt a kódod\", ezen nagyon sok múlik. Ne használj feleslegesen függvényeket/eljárásokat
2.Timerek minimalizálása amennyire csak lehet, helyette ahol tudsz getdate/setdate, tickcoutok használata érdemes.
3.Lehetõ legnaprakészebb pluginok: ZCMD, MySQL, Streamer plugin, sscanf2 és társai
4. OnPlayerUpdatenál ne használj túl sok dolgot, gondolj bele milyen laggokat okozhat
5. FPS, Ping társai mérése játékosoknál és a magasak kickelése.
Hirtelen ennyi jutott eszembe. Aki tudd még egészítse ki, linkeljen leírásokat etc