COMMAND:park(playerid, params[]){// Setup local variablesnew Float:x, Float:y, Float:z, Float:rot, vid, HouseID, Msg[128];new engine,lights,alarm,doors,bonnet,boot,objective;// If a player hasn\'t logged in properly, he cannot use this commandif (INT_IsPlayerLoggedIn(playerid) == 0) return 0;// Check if the player is inside a vehicle (he must be the driver)if (GetPlayerVehicleSeat(playerid) == 0){ // Get the vehicle-id vid = GetPlayerVehicleID(playerid); // Get the HouseID to which this vehicle belongs HouseID = AVehicleData[vid][belongsToHouse]; // Check if this vehicle belongs to a house (if not, the vehicle cannot be parked, as it\'s not a house-vehicle) if (HouseID != 0) { // Check if the vehicle is in range of the house-entrance (you cannot park a vehicle further away from your house than 150m) if (IsPlayerInRangeOfPoint(playerid, ParkRange, AHouseData[HouseID][HouseX], AHouseData[HouseID][HouseY], AHouseData[HouseID][HouseZ])) { // Get the player\'s position and angle GetVehiclePos(vid, x, y, z); GetVehicleZAngle(vid, rot); // Save those values for the vehicle AVehicleData[vid][spawnX] = x; AVehicleData[vid][spawnY] = y; AVehicleData[vid][spawnZ] = z; AVehicleData[vid][spawnRot] = rot; // Loop through all carslots of this house to find the vehicle-id for (new CarSlot; CarSlot < 10; CarSlot++) { // Check if this carslot holds the same vehicle-id if (AHouseData[HouseID][VehicleIDs][CarSlot] == vid) { House_ReplaceVehicle(HouseID, CarSlot); // Re-create the vehicle at the same spot the player wants to park his vehicle PutPlayerInVehicle(playerid, AHouseData[HouseID][VehicleIDs][CarSlot], 0); // Turn on the engine and lights GetVehicleParamsEx(AHouseData[HouseID][VehicleIDs][CarSlot], engine, lights, alarm, doors, bonnet, boot, objective); SetVehicleParamsEx(AHouseData[HouseID][VehicleIDs][CarSlot], 1, 1, alarm, doors, bonnet, boot, objective); break; // Stop the for-loop } } // Let the player know he parked his vehicle SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, \"{00FF00}Leparkoltad a jármûved.\"); // Save the housefile HouseFile_Save(HouseID); } else { format(Msg, 128, \"{FFFF00}%iméteren{FF0000} belül kell parkolj a házadhoz közel.\", ParkRange); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, Msg); } } else SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, \"{FF0000}Nem tudod leparkolni a jármûved, mert nem a te tulajdonodban van!\");}else SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, \"{FF0000}Csak jármûben tudod leparkolni a saját jármûvedet.\");// Let the server know that this was a valid commandreturn 1;}[/quote]Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2012. március 29. - 18:06:07 )amúgy /park bocs
if(strcmp(cmd, \"/oroktuning\") || strcmp(cmd, \"/ot\")){if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) return Msg(playerid, \"A jármû mellett kell állnod\");if(params < 1) return Msg(playerid, \"/öröktuning [Alien / XFLOW / Kerék / Matrica / Levesz]\");if(!PlayerToPoint(3, playerid, -1917.3201,304.5225,41.0469)) return Msg(playerid, \"Nem vagy tuning mûhelyben.\"); if(strcmp(param[1], \"levesz\")){ if(params < 2) return Msg(playerid, \"/öröktuning levesz [Kerék / Kasztni / Matrica]\"); new kocsi, vs; kocsi = GetClosestVehicle(playerid); if(GetDistanceToVehicle(playerid, kocsi) > 5.5) return Msg(playerid, \"Nincs a közelben a jármû!\"); vs = IsAVsKocsi(kocsi); if(vs == NINCS) return Msg(playerid, \"Ez nem V-s!\"); if(!strcmp(CarInfo[vs][cOwner], PlayerName(playerid))) return Msg(playerid, \"Ez nem a tied!\"); if(strcmp(param[2], \"Kerék\") || strcmp(param[2], \"Kerek\")) { CarInfo[vs][cKerek] = 0; CarUpdate(vs, CAR_Kerek); Msg(playerid, \"Kerék leszedve.\"); } if(strcmp(param[2], \"Kasztni\")) { CarInfo[vs][cTuning] = 0; CarUpdate(vs, CAR_Tuning); Msg(playerid, \"Kasztni leszedve.\"); } if(strcmp(param[2], \"Matrica\")) { CarInfo[vs][cMatrica] = 3; CarUpdate(vs, CAR_Matrica); Msg(playerid, \"Matrica leszedve.\"); }}if(strcmp(param[1], \"matrica\")){ if(params < 2) { Msg(playerid, \"/öröktuning matrica [1-4] - 4 = leveszi a matricát.\"); Msg(playerid, \"Figyelmeztetés: Csak lowrider és tuning kocsikra, ha másra rakod a pénzt nem kapod vissza!\"); return 1; } new matrica = strval(param[2]); if(matrica < 1 || matrica > 4) return Msg(playerid, \"1-4 legyen a matrica száma.\"); if(GetMoney(playerid) < 15000000) return Msg(playerid, \"15 Millió KPba...\"); new kocsi, vs; kocsi = GetClosestVehicle(playerid); if(GetDistanceToVehicle(playerid, kocsi) > 5.5) return Msg(playerid, \"Nincs a közelben a jármû!\"); vs = IsAVsKocsi(kocsi); if(vs == NINCS) return Msg(playerid, \"Ez nem V-s!\"); if(!strcmp(CarInfo[vs][cOwner], PlayerName(playerid))) return Msg(playerid, \"Ez nem a tied!\"); GiveMoney(playerid, -15000000); ChangeVehiclePaintjob(kocsi, (matrica - 1)); CarInfo[vs][cMatrica] = (strval(param[2]) - 1); CarUpdate(vs, CAR_Matrica); BizPenz(BIZ_TUNING, 15000000); Msg(playerid, \"Matrica felrakva.\");}if(strcmp(param[1], \"Alien\")){ if(GetMoney(playerid) < 5000000) return Msg(playerid, \"5 Millió KPba...\"); //new tuningstyle = 1; new kocsi, vs; kocsi = GetClosestVehicle(playerid); if(GetDistanceToVehicle(playerid, kocsi) > 5.5) return Msg(playerid, \"Nincs a közelben a jármû!\"); vs = IsAVsKocsi(kocsi); if(vs == NINCS) return Msg(playerid, \"Ez nem V-s!\"); if(!strcmp(CarInfo[vs][cOwner], PlayerName(playerid))) return Msg(playerid, \"Ez nem a tied!\"); if(CarInfo[vs][cModel] == 560) { CarInfo[vs][cTuning] = 1; Msg(playerid, \"Alien Tuning felszerelve(Resizni kell a kocsit hogy rajta legyen).\"); GiveMoney(playerid, -5000000); BizPenz(BIZ_TUNING, 5000000); CarUpdate(vs, CAR_Tuning); } if(CarInfo[vs][cModel] == 562) { CarInfo[vs][cTuning] = 1; Msg(playerid, \"Alien Tuning felszerelve(Resizni kell a kocsit hogy rajta legyen).\"); GiveMoney(playerid, -5000000); BizPenz(BIZ_TUNING, 5000000); CarUpdate(vs, CAR_Tuning); } if(CarInfo[vs][cModel] == 559) { CarInfo[vs][cTuning] = 1; Msg(playerid, \"Alien Tuning felszerelve(Resizni kell a kocsit hogy rajta legyen).\"); GiveMoney(playerid, -5000000); BizPenz(BIZ_TUNING, 5000000); CarUpdate(vs, CAR_Tuning); } if(CarInfo[vs][cModel] == 558) { CarInfo[vs][cTuning] = 1; Msg(playerid, \"Alien Tuning felszerelve(Resizni kell a kocsit hogy rajta legyen).\"); GiveMoney(playerid, -5000000); BizPenz(BIZ_TUNING, 5000000); CarUpdate(vs, CAR_Tuning); } if(CarInfo[vs][cModel] == 561) { CarInfo[vs][cTuning] = 1; Msg(playerid, \"Alien Tuning felszerelve(Resizni kell a kocsit hogy rajta legyen).\"); GiveMoney(playerid, -5000000); BizPenz(BIZ_TUNING, 5000000); CarUpdate(vs, CAR_Tuning); } if(CarInfo[vs][cModel] == 565) { CarInfo[vs][cTuning] = 1; Msg(playerid, \"Alien Tuning felszerelve(Resizni kell a kocsit hogy rajta legyen).\"); GiveMoney(playerid, -5000000); BizPenz(BIZ_TUNING, 5000000); CarUpdate(vs, CAR_Tuning); }}if(strcmp(param[1], \"Xflow\")){ if(GetMoney(playerid) < 5000000) return Msg(playerid, \"5 Millió KPba...\"); //new tuningstyle = 2; new kocsi, vs; kocsi = GetClosestVehicle(playerid); if(GetDistanceToVehicle(playerid, kocsi) > 5.5) return Msg(playerid, \"Nincs a közelben a jármû!\"); vs = IsAVsKocsi(kocsi); if(vs == NINCS) return Msg(playerid, \"Ez nem V-s!\"); if(!strcmp(CarInfo[vs][cOwner], PlayerName(playerid))) return Msg(playerid, \"Ez nem a tied!\"); if(CarInfo[vs][cModel] == 560) { CarInfo[vs][cTuning] = 2; Msg(playerid, \"Xflow Tuning felszerelve(Resizni kell a kocsit hogy rajta legyen).\"); GiveMoney(playerid, -5000000); BizPenz(BIZ_TUNING, 5000000); CarUpdate(vs, CAR_Tuning); } if(CarInfo[vs][cModel] == 562) { CarInfo[vs][cTuning] = 2; Msg(playerid, \"Xflow Tuning felszerelve(Resizni kell a kocsit hogy rajta legyen).\"); GiveMoney(playerid, -5000000); BizPenz(BIZ_TUNING, 5000000); CarUpdate(vs, CAR_Tuning); } if(CarInfo[vs][cModel] == 559) { CarInfo[vs][cTuning] = 2; Msg(playerid, \"Xflow Tuning felszerelve(Resizni kell a kocsit hogy rajta legyen).\"); GiveMoney(playerid, -5000000); BizPenz(BIZ_TUNING, 5000000); CarUpdate(vs, CAR_Tuning); } if(CarInfo[vs][cModel] == 558) { CarInfo[vs][cTuning] = 2; Msg(playerid, \"Xflow Tuning felszerelve(Resizni kell a kocsit hogy rajta legyen).\"); GiveMoney(playerid, -5000000); BizPenz(BIZ_TUNING, 5000000); CarUpdate(vs, CAR_Tuning); } if(CarInfo[vs][cModel] == 561) { CarInfo[vs][cTuning] = 2; Msg(playerid, \"Xflow Tuning felszerelve(Resizni kell a kocsit hogy rajta legyen).\"); GiveMoney(playerid, -5000000); BizPenz(BIZ_TUNING, 5000000); CarUpdate(vs, CAR_Tuning); } if(CarInfo[vs][cModel] == 565) { CarInfo[vs][cTuning] = 2; Msg(playerid, \"Xflow Tuning felszerelve(Resizni kell a kocsit hogy rajta legyen).\"); GiveMoney(playerid, -5000000); BizPenz(BIZ_TUNING, 5000000); CarUpdate(vs, CAR_Tuning); }}if(strcmp(param[1], \"kerék\") || strcmp(param[1], \"kerek\")){ if(GetMoney(playerid) < 50000) return Msg(playerid, \"50,000Ft KPban...\"); new kocsi, vs; kocsi = GetClosestVehicle(playerid); if(GetDistanceToVehicle(playerid, kocsi) > 5.5) return Msg(playerid, \"Nincs a közelben a jármû!\"); vs = IsAVsKocsi(kocsi); if(vs == NINCS) return Msg(playerid, \"Ez nem V-s!\"); if(!strcmp(CarInfo[vs][cOwner], PlayerName(playerid))) return Msg(playerid, \"Ez nem a tied!\"); if(params < 2) return Msg(playerid, \"/öröktuning kerék [1-13]\"); new kerek = strval(param[2]); if(kerek < 1 || kerek > 13) return Msg(playerid, \"Kerék csak 1-13 lehet.\"); Msg(playerid, \"Kerék felszerelve(Resizni kell a kocsit hogy rajta legyen).\"); new k = kerek+1072; CarInfo[vs][cKerek] = k; GiveMoney(playerid, -50000); BizPenz(BIZ_TUNING, 50000); CarUpdate(vs, CAR_Kerek);}if(strcmp(param[1], \"Matrica\")){ if(!Admin(playerid, 5)) return 1; new kocsi, vs; kocsi = GetPlayerVehicleID(playerid); vs = IsAVsKocsi(kocsi); if(vs == NINCS) return Msg(playerid, \"Ez nem V-s!\"); if(!strcmp(CarInfo[vs][cOwner], PlayerName(playerid)) & !IsScripter(playerid)) return Msg(playerid, \"Ez nem a tied!\"); if(CarInfo[vs][cModel] == 536 || CarInfo[vs][cModel] == 535 || CarInfo[vs][cModel] == 534 || CarInfo[vs][cModel] == 560 || CarInfo[vs][cModel] == 562 || CarInfo[vs][cModel] == 559 || CarInfo[vs][cModel] == 558 || CarInfo[vs][cModel] == 561 || CarInfo[vs][cModel] == 565) { //if(GetMoney(playerid) < 50000) return Msg(playerid, \"50,000Ft KPban...\"); if(params < 2) return Msg(playerid, \"/öröktuning matrica [0-2] (Ha leakarod szedni írd: \'leszed\')\"); if(strcmp(param[2], \"leszed\")) { Msg(playerid, \"Matrica leszedve.\"); Matrica[kocsi] = 3; ChangeVehiclePaintjob(kocsi, 3); MatricaMentes(); return 1; } new matrica = strval(param[2]); if(matrica < 0 || matrica > 2) return Msg(playerid, \"Matrica 0-2\"); ChangeVehiclePaintjob(kocsi, matrica); Msg(playerid, \"Matrica kész.\"); Matrica[kocsi] = matrica; MatricaMentes(); } else Msg(playerid, \"Erre nem lehet...\");}}