Szerző Téma: Pálya kiszámítása  (Megtekintve 997 alkalommal)

Nem elérhető Dfoglalo

  • 4069
  • Globális Moderátor
    • Profil megtekintése
Pálya kiszámítása
« Dátum: 2014. június 11. - 17:06:48 »
0 Show voters
Kedves Fórumozók,
Segítséget szeretnék kérni azzal kapcsolatban, hogy hogyan számíthatnék ki egy bizonyos pályát, 2D-ben, méghozzá egy tárgy esését a gravitáció által. Például:
 

[hs width=222]
http://kephost.com/images/2014/06/11/Gorbe.png[/hs]
 
Ugyanezt akár a gravitációval ellentétesen. Gondolom valami ciklusos megoldás játszik, nyilván. Viszont ezzel még sosem foglalkoztam és nem igazán tudok hogyan elindulni se. A kezdõ sebessége mindegy mekkora, csak nagyobb, mint 0, de legyen mondjuk 3 koordináta/másodperc, IG. Most pedig indulok guglizni a 2D-s geometriával kapcsolatban, amíg ti remélhetõleg adok néhány segítséget nyújtó választ, vagy akár egy konkrét megoldást.
 

Köszönettel,

Dfoglalo

Nem elérhető KovaNovik

  • 1121
  • KovaNovik
    • Profil megtekintése
Pálya kiszámítása
« Válasz #1 Dátum: 2014. június 11. - 19:06:19 »
0 Show voters
Azon a görbe vonalon nem nagyon fogsz tudni meghatározni pontokat, mert nincs benne szabályszerûség. Illetve meg lehet, persze, csak gondolom nem akarod pontról pontra leírni az egész vonalat.
 Szerk.: vagy várjál csak.. lehetséges biztosan, csak bele kell iktatni egy kis számolást is. NA NEM MONDOM?
Ha egy egyenes vonal lenne (bármilyen szögben) sokkal megoldhatóbb a dolog. Amúgy mi szerint akarod megadni a pontot? Idõben (pl. ahol 1 mp mozgás után járt), vagy távban (1,5 méterre az indulástól), vagy hogy?
Bármelyikre esik a választás, valahogy úgy lesz, hogy pl. az teljes útnak megnézzük, hány százaléka a 1,5 méter (1,5m/teljesút*100), és az x és az y koordinátát is annyi százalékra emeljük (pl. x*(ahányszázalék/100)), és azok a koordináták lesznek a megadottak. Lehet, hogy ehhez kéne valami olyasmi, hogy kivonjuk a vég koordinátákból (külön-külön) a kezdetieket, és ezeket emeljük x%-ukra.
Ha pedig (márpedig) nem egyenletes vonalú egyenletes mozgásról van szó (hanem egyenletesen változóról), akkor kiszámolod, hogy ha x idõt ment, annyi alatt mennyit mozgott, az a táv hány százalékot jelent, annyival szorzod a koordinatákat.
Bár én a helyedben nem bíznék bennem. :D
« Utoljára szerkesztve: 2014. június 11. - 19:14:50 írta KovaNovik »

Nem elérhető Dfoglalo

  • 4069
  • Globális Moderátor
    • Profil megtekintése
Pálya kiszámítása
« Válasz #2 Dátum: 2014. június 11. - 19:15:01 »
0 Show voters
Igazság szerint azt hittem, ha azt valahogy kirajzolom ciklussal, akkor a ciklus miatt folyamatosan le tudom kérdezgetni a pontokat. De mindegy is, nem olyan fontos, hogy mit tudok és mit nem. A lényeg ami lényeg, hogy a tárgy egy ívesebb pályán mozduljon lefelé. Megoldhatom úgy, hogy pl. másodpercenként elõre megy 1 koordinátát és le 3-at, csak kicsit ronda lenne, mert egyenes lenne a vonal - mint te is írtad -, de azt nagyon nem szeretném. Sõt, akkor hagyom is a fenébe, bár azt sem szeretném. :D Ezért kéne rá valamilyen ívelt megoldás.

Nem elérhető KovaNovik

  • 1121
  • KovaNovik
    • Profil megtekintése
Pálya kiszámítása
« Válasz #3 Dátum: 2014. június 11. - 19:39:47 »
0 Show voters
Ez mihez kell? Tárgy eldobáshoz, mint MC-ben  Q betûnél? Mert akkor egyszerûbb lesz a MoveObjectet kicsit megbuherálni.

Nem elérhető Dfoglalo

  • 4069
  • Globális Moderátor
    • Profil megtekintése
Pálya kiszámítása
« Válasz #4 Dátum: 2014. június 11. - 19:59:01 »
0 Show voters
A Move nem jó, csak a SetPos, mert a Move a legrövidebb úton viszi el a tárgyat A-ból B-be és az bizony nem egy görbe lesz. Ha meg buherálnék vele, gyakorlatilag meg meg állítgatnám és el el indítgatnám, mintha csak SetPosolgatnék.

Pálya kiszámítása
« Válasz #5 Dátum: 2014. június 11. - 20:06:15 »
0 Show voters

Nem elérhető Dfoglalo

  • 4069
  • Globális Moderátor
    • Profil megtekintése
Pálya kiszámítása
« Válasz #6 Dátum: 2014. június 11. - 21:03:57 »
0 Show voters
Köszi, ez már egy kis segítség. De csak objectek terén. Ugyanis KovaNovik tévedett, mert nem fegyvereldobáshoz kell. Sõt, nem is objectekhez. Vagyis azokhoz is, de nem teljesen. Hanem playerekhez. Így az ábrán a tárgyat inkább objektumnak nevezném el, ami igaz, ugyanaz, mint a tárgy, azért is írtam le. De a lényeg, hogy egy dolog, valami. De most egy játékos. Persze ha már ez így az arcomba csapódott, valószínû, hogy felhasználom egy-két jó dologra, pl. valóban, tárgy eldobásra Crafton. Ha viszont nincs megoldás a playeresre, kénytelen leszek objectet használni - de abból pedig nincs túl sok megfelelõ. Ha egyáltalán van.
« Utoljára szerkesztve: 2014. június 11. - 21:10:38 írta Dfoglalo »

Nem elérhető kos

  • 292
    • Profil megtekintése
Pálya kiszámítása
« Válasz #7 Dátum: 2014. június 11. - 21:50:29 »
0 Show voters
Hm, van ez a kosárlabda script, abban a dobás pl ha jól tudom ívelt :)
Az alapján lehet valamire juthatnál >< http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=243949

Nem elérhető Dfoglalo

  • 4069
  • Globális Moderátor
    • Profil megtekintése
Pálya kiszámítása
« Válasz #8 Dátum: 2014. június 11. - 21:58:50 »
0 Show voters
Lehet. De itt sima MoveObject van. Viszont már tisztázva lett, hogy nem biztos, hogy az a legmegfelelõbb eredményt nyújtaná. Na meg playerre kéne.

Nem elérhető kos

  • 292
    • Profil megtekintése
Pálya kiszámítása
« Válasz #9 Dátum: 2014. június 12. - 01:46:59 »
0 Show voters
az a baj, ha nem move-val csinálod, akkor nagyon furán menne, azaz laggos lenne még ha sok is lenne az értéked, az is kevés lenne, hogy ne látszódjon laggosnak... Hm... De meg lehet valahyogan csinálni, csak ha nem movessel kell neked laggos lesz kicsit az bizti xd ha csak nincs külön függvény az ilyenekre.

Nem elérhető Dfoglalo

  • 4069
  • Globális Moderátor
    • Profil megtekintése
Pálya kiszámítása
« Válasz #10 Dátum: 2014. június 12. - 13:40:50 »
0 Show voters
Nem lesz laggos, hidd el :) Viszont tegnap este kigondoltam a megoldást, de minden csak elméletben van meg. Ma gyakorlatban is kipróbálom a dolgot. Azért remélem sikerül valamit kihozni belõle. Addig is zárok!

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal