GTA Közösség - A magyar GTA fórum

San Andreas Multiplayer (SA-MP) => SA-MP: Szerverfejlesztés => Segítségkérés => A témát indította: Robi222 - 2014. Szeptember 14. - 12:41:01

Cím: Motorfordulatszám számítás ?
Írta: Robi222 - 2014. Szeptember 14. - 12:41:01
Hali!
Gondolkodtam azon,csak nem tudok rájönni sehogy sem,hogy hogy számítsam ki egy autó motorfordulatszámát. Azt hallottam már, hogy az autó sebességbõl kell kiszámítani.
Ezzel lekérem az autó sebességét:
 

stock GetvSpeed ( vehicleid )
{
new
        Float:x ,   Float:y,
        Float:z ,   speed
;
    GetVehicleVelocity( vehicleid, x, y, z );
speed = floatround( floatsqroot( x*x + y*y + z*z ) * 180 );
return speed;
}

 
Nekem olyan kellene hogy az autónak a motor fordulatszámát kéri le. így képzeltem el: 700ról kezdi,és ahogy megyek például 30nál már 3500as fordulat,visszaesik 1200ra kb. és megint,és így valahogy. Tehát az autófordulatszámát hogy számítsam ki ? Elõre is köszi,aki segít annak megy a +!
Cím: Motorfordulatszám számítás ?
Írta: norbinator09 - 2014. Október 04. - 11:57:33
Hát szerintem úgy lehetne megoldani hogy csinálsz 2 változót(fordulatszám és sebesség(nem speed)) és akkor amikor elindítod a kocsit a sebesség 1 lesz és amígy nyomja a \"W\" gombot addig növekszik a fordulatszám, de ha elengedi akkor csökken(mint a valódi kocsiknál) és akkor erre két dolog jut eszembe
-autómatikusan vált pls 2500-nál
-a player vált ahol akar(nagyobb fodulatszám = jobb gyorsulás), de ha túl sokáig van pl 7000-ren akkor lefullad a motor
Na és akkor ugyebár váltáskor mindig resetelõdik 0-ra a fordulatszám és amig adja a géázd addig nõ
Remélem érhetõ voltam, ÉN így képzelném el ezt de lehet hogy másképp is meg lehet oldani!
Cím: Motorfordulatszám számítás ?
Írta: ZyZu. - 2014. Október 14. - 07:04:15
Milyen fordulatszámra gondoltál? Nem értem a kérdésedet mivel kevered a sebességmérõvel..  :o
Cím: Motorfordulatszám számítás ?
Írta: huhboy - 2014. Október 14. - 09:45:10
Idézetet írta: ZyZu. date=1413263055\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"50612\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Milyen fordulatszámra gondoltál? Nem értem a kérdésedet mivel kevered a sebességmérõvel..  :o
 
nem kever õ semmit....adott a sebesség kiszámítása, abból akar fordulatszámot számolni.
amit számolni kétlem, hogy fogsz tudni, mert a sampban nem egészen úgy mennek a jármûvek, hogy ezt megtehesd. viszont amit az elsõ kommentelõ írt, a két vátozó, abban látok realitást....csak épp nem a nyomott gombból kéne kindulni, hanem a sebességbõl.
magyarul fogsz egy 0.1 másodperces timert, ami alatt leellenõrzöd a játékos elõzõ, illetve aktuális sebességét. amit itt mentesz is, mindig elõzõnek.
amíg az aktuális nagyobb, hozzáadsz 10-et, vagy 100-t, tõled függ, amikor viszont csökken, leellenõrzöd, hogy mennyivel csökkent...ha pl csak 10-zel, kevesebbel csökkented, mint ha 50-nel csökkent volna..
Cím: Motorfordulatszám számítás ?
Írta: norbinator09 - 2014. Október 14. - 15:28:04

az elsõ kommentelõ írt, a két vátozó, abban látok realitást....csak épp nem a nyomott gombból kéne kindulni, hanem a sebességbõl.
magyarul fogsz egy 0.1 másodperces timert, ami alatt leellenõrzöd a játékos elõzõ, illetve aktuális sebességét. amit itt mentesz is, mindig elõzõnek.
amíg az aktuális nagyobb, hozzáadsz 10-et, vagy 100-t, tõled függ, amikor viszont csökken, leellenõrzöd, hogy mennyivel csökkent...ha pl csak 10-zel, kevesebbel csökkented, mint ha 50-nel csökkent volna..
 
[/quote]
Amit írtál azis elég jó DE a legrealisztikusabb a nyomott gomb, mivel az autókba is addig nõ a fordulatszám amígy gyorsulsz, amikor tartod a sebességet akkor nem fog változni a fordulatszám se.... ezért jó a nyomott gomb, mert amíg nyomod addig gyorsul, amikor elengeded akkor lassul a kocsi. Ezért egyszerûencsak amíg nyomod a W-t addig nõhet a fordulatszám is, amikor elengeded akkor csökken, ennyi, nemkell itt elõzõ sebességeket mérni, nyomott gomb realisztikusabb,egyszerûbb....
Cím: Motorfordulatszám számítás ?
Írta: huhboy - 2014. Október 14. - 16:09:46
ha sebességben vagy, és nincs kinyomva a kuplung, nõ a fordulatszám a valóságban  :facepalm: és, mivel a sa-ban nincs kuplung, így nehezen tudod azt kinyomni...
gondolkozz, hogy miért nem éri meg sebességben hagyva tolni a kocsit...ezt már a kresz elején megtanítják....
Cím: Motorfordulatszám számítás ?
Írta: norbinator09 - 2014. Október 14. - 19:20:34
és mivelhogy nincs kuplung ezért úgykell venni hogy alap ki van nyomva.... gondolkozz, hogy 14 évesen mennyit tudok a kresz-rõl
Cím: Motorfordulatszám számítás ?
Írta: huhboy - 2014. Október 14. - 19:47:41
Idézetet írta: norbinator09 date=1413307234\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"50612\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
és mivelhogy nincs kuplung ezért úgykell venni hogy alap ki van nyomva.... gondolkozz, hogy 14 évesen mennyit tudok a kresz-rõl
 
ha te kinyomott kuplunggal elindulsz a kocsival, megtapsollak  :yes:
Cím: Motorfordulatszám számítás ?
Írta: BackUP - 2014. Október 14. - 20:07:44
Ne kezdjétek itt is  :facepalm:
Egyszerû: Nincs kuplung? Attól még nem a sebesség a legjobb megoldás, mivan ha egyhelyben égetem a gumit? Akkor nem nõ a fordulatszám?
Gombnyomás sem a legjobb ötlet. Dombról gurulva nem nõ a fordulatszám? -mivel nincs kuplung!-
Tökéletesen nem megoldható, a legjobb a sebességrõl nézni.



Idézetet írta: norbinator09 date=1413307234\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"50612\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
és mivelhogy nincs kuplung ezért úgykell venni hogy alap ki van nyomva.... gondolkozz, hogy 14 évesen mennyit tudok a kresz-rõl
 
Ehhez annyit, hogy nem az életkor számít. Tudod, 14évesen is tudhat az ember a kreszrõl, elvégre elsõ jogosítványt 14. betöltött életévedben teheted le.
Cím: Motorfordulatszám számítás ?
Írta: Flash - 2014. Október 18. - 19:13:15
[gmod]Megkérném a kedves témanyitót, hogy ne hanyagolja el a témát ha már megnyitotta![/gmod]