minden változó amit létrehozol 32 bites vagyis 4 byte. 1 megabyte nagyjából 1.000.000 byte. Ha sok többdimenziós tömböd van nagy mérettel az okozhatja a megnövekedett memória használatot
pl: new array[100][100][100]; ez 100*100*100*4 byte = 4000000 byte ami kb 4 mega ram de ezek extrém esetek. nem hiszem hogy sûrûn hozol létre hasonlókat vagy ha mégis akkor sok ilyenbõl lehet. A másik meg talán néhány plugin pl MapAndreas ami tipikusan memória igényes, amugy szerintem 500 megán belül teljesen rendben van a dolog. hogy hogyan csökkentsd? SendClientMessage támogatja a tömörített karaktereket ha egy felkiáltó jelet írsz a szöveg elé akkor 32 bit helyett csak 8 bitet fog foglalni a memóriábaól a konstans SendClientMessage üzenet pl SendClientMessage(playerid,-1,!\"szöveg tömöritve\");. aztán használhats char tömböket szövegekhez ez szintén negyedére csökkenti azoknak a tömböknek a méretét. Ami még hasznos lehet ilyen szempontból az a bitmanipuláció. Amikor külön külön kezeled egy változó mind a 32 bitjét. ezekrõl mind mind olvashatsz leírásokat sampforumon.