Főoldal
Fórum
Bejelentkezés
Regisztráció
Friss hírek
Információ
GTA Közösség – Megszokott arculattal.
Keresés a fórumon
GTA Közösség - A magyar GTA fórum
»
San Andreas Multiplayer (SA-MP)
»
SA-MP: Szerverfejlesztés
»
Segítségkérés
»
Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz
« előző
következő »
Nyomtatás
Oldalak: [
1
]
Le
Szerző
Téma: Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz (Megtekintve 1204 alkalommal)
vityaa
66
Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz
«
Dátum:
2014. július 29. - 18:31:28 »
0
Voters list:
Sziasztok! Azt szeretném lekérni valahogy, hogy melyik (jármû)kerék (pontosabban a jármû melyik kereke) van a legközelebb egy bizonyos ponthoz. Elõre is köszönöm!
«
Utoljára szerkesztve: 2014. július 29. - 18:37:08 írta Flash
»
Naplózva
Dfoglalo
4069
Globális Moderátor
Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz
«
Válasz #1 Dátum:
2014. július 29. - 18:45:30 »
0
Voters list:
A GetVehicleModelInfo függvény segítségével lekérdezed az adott jármû hosszát és szélességét, illetve a GetVehiclePos függvény segítségével az adott jármû pozícióját, majd egy kis matematikával meghatározod a kerekek helyzetét. Ezek után már egyszerû dolgod van; csak meg kell nézned, hogy melyik kapott pozíció van a legközelebb a kérdéses ponttól.
Naplózva
vityaa
66
Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz
«
Válasz #2 Dátum:
2014. július 29. - 19:04:30 »
0
Voters list:
Na ezaz, hogy a matek részére nem jövök rá
Naplózva
Dfoglalo
4069
Globális Moderátor
Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz
«
Válasz #3 Dátum:
2014. július 29. - 19:43:16 »
+1
Voters list:
Matek és logika nélkül mégis hogyan szeretnél te programozni? :confused:
Az még kimaradt, hogy az adott jármû rotációját is figyelembe kell venni. Na, így már nem is olyan egyszerû a képlet. Egy biztos: ezen fárasztó nap után nem fogok most nagy matekozásba kezdeni, bocsi. :confused:
Hehe, ZyZukám már adja is a -t, mert ki mertem mondani, matek és logika nélkül nem igazán fog neki menni ez az egész dolog. Meg kell küzdeni a megvalósításáért, fejben.
«
Utoljára szerkesztve: 2014. július 29. - 19:49:41 írta Dfoglalo
»
Naplózva
KovaNovik
1121
KovaNovik
Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz
«
Válasz #4 Dátum:
2014. július 29. - 19:48:12 »
0
Voters list:
A GetVehicleModelInfo-val lekérheted az elsõ és a hátsó két kerék közötti pontokat is.
A kocsi szélességének a felét kivonod a két kerék közti pozícióból, és megkapod a kerék pozícióját nagyjából.
A legközelebbihez pedig kell egy legközelebbi változó (kerék tárolására, annak a kocsinak a kereke, amelyik a legközelebb van, 1, 2, 3, vagy 4), egy távolság és egy ideiglenes változó. A legközelebbi alapból a legelsõ. Végigfutsz minden koordinátán, minden iterációnál lekéred az ideiglenes változóba az éppen adott ponttól vett távolságot, és ha ez nagyobb, mint az eddig talált legnagyobb, az eddig talált legnagyobb legyen (legnagyobb) egyenlõ a most vizsgálttól vett távolságoddal (ideiglenes változó), a legközelebbi kerék (vagy tömbben található pozíció) ID-jét pedig tárold egy másik változóban. Így megy a legközelebbi játékos, kocsi, 3dtextlabel, object, pickup, BÁRMI lekérés.
Tudtommal a kocsinak a koordinátái saját magához jépest vannak, így nem számí a rotáció, de ha igen, akkor is tele van a hiv. fórum ilyenekkel.
«
Utoljára szerkesztve: 2014. július 29. - 19:50:18 írta KovaNovik
»
Naplózva
Dfoglalo
4069
Globális Moderátor
Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz
«
Válasz #5 Dátum:
2014. július 29. - 19:55:03 »
0
Voters list:
KovaNovik, nem számolsz a kocsi rotációjával - melyet én is kifelejtettem elõször. Ha a kocsi rotációja 0, akkor (lehet, hogy pont fordítva van, de most így lesz) szépen kivonod X-bõl a szélesség felét - megtalálva a jobb kerék -, hozzáadod - megtalálva a bal kerék. Ha viszont 180 fokot fordult el, ez az egész felcserélõdik, ha 90/270-et, akkor már más tengelybõl kell kivonni, ha pedig teljesen más iránbya fordul, akkor mindkét tengelybõl különbözõ módon kell kivonni. Remélem érthetõ a dolog, ha nem, bocsi
Naplózva
KovaNovik
1121
KovaNovik
Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz
«
Válasz #6 Dátum:
2014. július 29. - 20:14:51 »
0
Voters list:
Érthetõ, csak már 1001 scriptben megírták, ahol kellett másra. Minek írjak feleslegesen scripteket?
Lehet amúgy, hogy egyszerûbb elõszõr megnézni, hogy az elejéhez vagy a hátuljához vagy közelebb. Azok csak koordináták. GetPlayerDistanceFromPoint. if(tav1 < tav2). Ezután, ha nem akarok nagyon számolni (mert ehhez nem értek), akkor csak, 0 90 180 270 360 közül kell meghatározni, hogy a melyikhez van a legközelebb. Ez megmondja, bal, vagy jobb oldalán vagy. De tényleg jobb lenne kiszámolni, és tényleg lusta vagyok most ehhez.
Amúgy is, mostanábam egyre többször inkább leírom a megoldást. Egyszerûen nem éri meg magyarázni.
Naplózva
vityaa
66
Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz
«
Válasz #7 Dátum:
2014. július 29. - 21:53:34 »
0
Voters list:
Arra rájöttem, hogy ha a kocsi rotációja 0 akkor
ha a szélesség felét is és a magasság felét is kivonom akkor eljutok a bal hátsó kerékhez
ha a szélesség felét kivonom és a magasság felét hozzáadom akkor a bal elsõ kerékhez
ha pedig a szélességgel végzett mûveleteket felcserélem akkor pont a jobb oldali kerekeket kapom meg.
De ott akadtam el az egésszel, hogy általában az autó nem a 0 rotációra áll. És innentõl nem világos.
Naplózva
Ryan_Adam
258
Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz
«
Válasz #8 Dátum:
2014. július 29. - 22:03:54 »
+1
Voters list:
2.0 verzió
Hozz létre a kerekekre láthatatlan objecteteket, majd kérd le annak a távolságát.
xd
Naplózva
Dfoglalo
4069
Globális Moderátor
Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz
«
Válasz #9 Dátum:
2014. július 29. - 22:09:48 »
0
Voters list:
Kedves vityaa, egyszerû dolgod van még 90, 180, illetve 270 foknál is, csak utána bonyolódnak a dolgok. Talán még a 45, 135, illetve 225 is könnyen kiszámítható és szükséges ahhoz, hogy nagyjából pontos értéket kapjunk. De mindez valószínûleg elfelejthetõ Ryan_Adam hozzászólása miatt. Abból, hogy egy xd-vel megtoldottad a végét, arra következtetek, hogy nem vagy biztos a dologban. Kár, mert az ötleted nem hülyeség, sõt, talán a lehetõ legjobb megoldás! Repült egy zöld pacsi.
Naplózva
Ryan_Adam
258
Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz
«
Válasz #10 Dátum:
2014. július 29. - 22:13:47 »
0
Voters list:
Az \"xd\"-t azért írtam, mert azt hittem maga amit írtam nem lesz teljesen jó, de így teljesen más
Köszi.
Módosítva(rájöttem mire is akartál célozni): Ja igen, nem voltam benne teljesen biztos
«
Utoljára szerkesztve: 2014. július 29. - 22:19:40 írta Ryan_Adam
»
Naplózva
vityaa
66
Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz
«
Válasz #11 Dátum:
2014. július 29. - 22:47:43 »
0
Voters list:
Ez tényleg nagyon jó ötlet! Köszönöm!
«
Utoljára szerkesztve: 2014. július 29. - 22:50:40 írta vityaa
»
Naplózva
Nyomtatás
Oldalak: [
1
]
Fel
« előző
következő »
GTA Közösség - A magyar GTA fórum
»
San Andreas Multiplayer (SA-MP)
»
SA-MP: Szerverfejlesztés
»
Segítségkérés
»
Melyik kerék van a legközelebb xyz ponthoz
ePrivacy and GPDR Cookie Consent by CookieConsent.com
SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal