Egy PVar-ost biztosan nem láttál, mert most írtam.
http://sampforum.hu/index.php?topic=54511.0#post_pvar_vagy_valtozo
E mellett írtam már errõl szövegben is, lásd:
Szerintem semmivel sem jobb, sõt, csak rosszabb. A változókat csatlakozáskor/lecsatlakozáskor alapértékre kell állítani, ahogyan a PVar-okat is, így nincs jelentõs különbség. Maximum az, hogy ha 1 db változóról/PVar-ról beszélünk, akkor a változót elég egyszer létrehozni, míg a PVar-okot annyiszor, ahány játékos van, ráadásul nem mindent azonnal. Ha pedig töröljük is õket, hozhatjuk létre egy újra beállítással legközelebb. És akkor a legfontosabb dologról, az operálásról még nem is beszéltünk. Egy egyszerû érték növelés PVar-nál igen bonyolult:
SetPVarInt(playerid, \"Pénz\", GetPVarInt(playerid, \"Pénz\") + 1);
Míg sima változókkal ez csak ennyi:
++Penz[playerid];
Gondoljunk csak bele; kész rémálom egy bonyolultabb operálás a PVar-okkal, melyeket egy csomószor le kell majd kérdeznünk. Igaz, PVaroknál lehet ékezetet használni, de a programozásban ez egy igen szokatlan és felesleges, nem túl célszerû dolog. A PVar-oknál ráadásul külön függvényeket kell használni, mindjárt 4-et is, míg a változók egyszerû változók. Arról nem is beszélve, hogy sokkal hosszabb kiírni a PVar-os dolgokat, mint egy sima változót. Én mindig is változókat használtam (PVar-ozni csak kis ideig PVar-oztam még az LSL-nél), azóta is csak változókat használok. Használd te is!
Én egyébként nem használok PVar-okat.