Szerző Téma: Fegyverek lekérdezése, kézben lévõ fegyver külön kérdezése  (Megtekintve 2388 alkalommal)

Fegyverek lekérdezése, kézben lévõ fegyver külön kérdezése
« Válasz #30 Dátum: 2014. Március 23. - 07:57:40 »
0 Show voters
Akkor csak 1 játékosnak a fegyvereit hogy tudom lekérdezni, illetve hogy adom meg, hogy meik \"sloton\" lévõ fegyvereket kérdezze le?

Nem elérhető KovaNovik

  • 1121
  • KovaNovik
    • Profil megtekintése
Fegyverek lekérdezése, kézben lévõ fegyver külön kérdezése
« Válasz #31 Dátum: 2014. Március 23. - 09:55:46 »
0 Show voters
A tömbbõl a megfelelõ számú fegyvert kéred le esetleg?
Nézd át a hivatalos wikin az Arrays és Loops részeket.
A tömböket én röviden így mondanám el:



new cucc0,cucc1,cucc2,cucc3;

 
HELYETT
 
new cucc[4];

 
És ezt..
 

cucc0 = 37;
cucc1 = 52;

 
HELYETT
 

cucc[0] = 37;
cucc[1] = 52;

 
-vel adom meg.
Tehát a 5 különféle cuccot tárolhatunk.
VISZONT!
 
new cucc[2][5];

 
-tel, pedig 2 ember van, és mindkét embernek 5 cucca.
A számozást 0-tól kezdjük mindig.
Tehát a..
 
cucc[0][3] = 32;

-vel a 0. játékosunk 3. cuccát adjuk meg.
Ez a ciklusoknál lesz hasznos.
 
A ciklusokat pedig így magyaráznám:



Létrehozol egy változót, (ami általában i), és megcsinálsz egy mûveletet, majd ugyanezt a mûveletet addig ismétled, amíg a feltevésed igaz.
Pl.

for(new i = 0; i < MAX_PLAYERS; i++) //Amíg az i kisebb mint a maximum játékosszám (500 alapból)
    {
        if(!IsPlayerConnected(i)) continue; //Ha nincs csatlakozva a játékos akit éppen nézzünk, akkor hagyja ki az utána következõ dolgokat.
        GivePlayerWeapon(i, 24, 200);
    }
    return 1;

 
Ez mindenkinek ad egy dezit.
Miért?
Ez fut le: létrehozza az i-t, aminek 0 az értéke. Ha nincs ilyen játékos, kihagyja a dolgot. Ha van, ad neki fegyvert. Mivel vége a mûveletnek, hozzáad egyet az ihez, ami így 1 lesz. Ha nincs fent ilyen idjû játékos, akkor kihagyja, de ha van, ad neki dezit. És ezt megcsinálja 500-szor.
Mostmár érted? :D
« Utoljára szerkesztve: 2014. Március 23. - 13:54:22 írta KovaNovik »

Nem elérhető Dfoglalo

  • 4069
  • Globális Moderátor
    • Profil megtekintése
Fegyverek lekérdezése, kézben lévõ fegyver külön kérdezése
« Válasz #32 Dátum: 2014. Március 23. - 10:49:23 »
0 Show voters
KovaNovik, adtam egy +t a magyarázatodra :D De visszaveszem, ha nem írod át a ciklusban a fegyver adásmál a playerid-t i-re :P

Fegyverek lekérdezése, kézben lévõ fegyver külön kérdezése
« Válasz #33 Dátum: 2014. Március 23. - 13:36:02 »
0 Show voters
Na jó, repül tõlem is a + :D De még nem zárnék.

Nem elérhető Dfoglalo

  • 4069
  • Globális Moderátor
    • Profil megtekintése
Fegyverek lekérdezése, kézben lévõ fegyver külön kérdezése
« Válasz #34 Dátum: 2014. Március 23. - 13:59:58 »
0 Show voters
De egyébként nem tudom, hogy még miért nincs okod zárni, hiszen bõven ki lett fejtve minden, valamint az elsõ hozzászólások között meg lett adva, hogy mely két függvényt kell használnod a dologhoz. Ha nem tiszta, leírom én is neked:


A GetPlayerWeapon függvény lekérdezi a játékos kezében lévõ fegyvert. Példa:
 
printf(\"A kezedben lévõ fegyver ID-je: %d\", GetPlayerWeapon(playerid));

 
A GetPlayerWeaponData függvény lekérdezi a játékosnál, adott sloton lévõ fegyverét, és az ahhoz tartozó töltényeit. Példa:
 
new slot = 3, fegyverID, toltenyszam;
GetPlayerWeaponData(playerid, slot, fegyerID, toltenyszam);
printf(\"A(z) %d ID-jû játékos %d-es/as sloton lévõ fegyvere a %d ID-jû fegyver, benne %d tölténnyel.\", playerid, slot, fegyverID, toltenyszam);

Fegyverek lekérdezése, kézben lévõ fegyver külön kérdezése
« Válasz #35 Dátum: 2014. Március 24. - 20:55:06 »
0 Show voters
Köszönöm :) Most már boldogulni fogok, csak nem volt sok idõm belekezdeni egy projectbe :D  Ment a + a segítõknek.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal