GTA Közösség - A magyar GTA fórum

San Andreas Multiplayer (SA-MP) => SA-MP: Szerverfejlesztés => Segítségkérés => A témát indította: hunfiu - 2013. január 04. - 13:04:58

Cím: Kocsi id
Írta: hunfiu - 2013. január 04. - 13:04:58
Sziasztok azt szeretném kérdezni hogy amikor a AddStaticVehicleEx el le spawn olok egy jármûvet annak tudok valahogy egy id-t állítani amire késõbb hivatkozni is lehet ???
Cím: Kocsi id
Írta: ZyZu. - 2013. január 04. - 13:12:18
Persze, le lehet kérni bemásoltam egy függvény ennek a segítségivel lekérdezheted a jármût amelyikbe a játékos beszált.. Így bármelyik kocsit le tudod kérni.. :)
 

new string[128];
format(string, sizeof(string), \"Beszáltál egy kocsiba! KocsiID: %i\",vehicleid);
SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, string);
Cím: Kocsi id
Írta: hunfiu - 2013. január 04. - 13:24:04
Öööö rendeben de ez a jármû id-jét kéri le nem de ??
Az meg nekem nem jó mert egy kocsi bérlõ rendszert akarok írni és én nem az összes a megadott id-vel renderkezöre akarok hivatkozni hanem csak pár általam megjelölt re mert az fél munka lenne ha minden egyes elegant-ot bérelni kellene a szerveren nem de ;)
Cím: Kocsi id
Írta: ZyZu. - 2013. január 04. - 13:29:15
Más megoldás nincs rá mivel keveredik akkor az ID -vel..  :rolleyes:
Cím: Kocsi id
Írta: hunfiu - 2013. január 04. - 13:35:24
Na neee olyan nincs hogy nem lehet sehogy se egy autót megjelölni külön neee  :Cry2:
Cím: Kocsi id
Írta: ZyZu. - 2013. január 04. - 13:50:55
Vagy esetleg mindegyik kocsinak létrehozól egy változót majd lekéred de szerintem az nagyobb munka lenne..  :noexpression:
Cím: Kocsi id
Írta: hunfiu - 2013. január 04. - 13:56:36
na és azt hogy lehet ????
Cím: Kocsi id
Írta: CANNONN - 2013. január 04. - 14:05:22
new jármû[4];
public OnGameModeInit()
{
          jármû[0] = CreateVehicle...
          jármû[1] = CreateVehicle...
          jármû[2] = CreateVehicle...
          jármû[3] = CreateVehicle...
          return 1;
}
Cím: Kocsi id
Írta: Zsolesszka - 2013. január 04. - 17:33:21
Amikor létrehozol egy jármûvet akármelyik függvénnyel (AddSt.., Createveh...) az mindig visszaad egy értéket, ezt neked csak tárolni kell egy változóban és tudsz rá hivatkozni.
Ha minden játékos csak egyetlen egy jármûvet kérhet le akkor egy ilyesmi változót létre hozol:
 
new VehicleID[MAX_PLAYERS];

 
Majd ezt a parancsba beillesztve, ahol létre akarod hozni a jármûvet így használod:
 
VehicleID[playerid] = CreateVehicle(...

 
Utána törölheted ennek a változó segítségével a lekért jármûvet mielõtt egy másik jármûvet kér le, vagy éppen távozik a szerverrõl a játékos:
 

DestroyVehicle(VehicleID[playerid]);
VehicleID[playerid] = CreateVehicle(...

 
Más a helyzet ha játékosonként több jármûnek szeretnéd tárolni az azonosítószámát, akkor ilyesmi változóra lesz szükséged, persze ez a többi kód megírását is nehezebbé fogja tenni:
 
new VehicleID[MAX_PLAYERS][10];

 
Persze a kérdés mindig adott, mi célból szeretnéd tárolni egy jármû azonosítószámát?
Mert annak megfelelõen kapnál választ kérdésedre.
(Amit legfelül írtam az direkt játékosonkénti példa tehát egyetlen egy jármû azonosítószámának tárolását illetve felhasználását szemlélteti nagyjából.)