Hello
1.
- A [MAX_PLAYERS] az elõre definiált 500 játékos, gyakorlatilag csak egy globális változó, ami azt a számot tartalmazza, hogy hány játékos lehet a szervereden (nem fog változni akkor, ha pl csak 50 slotos a szervered), célszerû a gamemode/filterscript elején átírni:
#undef MAX_PLAYERS
#define MAX_PLAYERS slotok száma
- hát igazábol bármikor, amikor egy változó \"méretét\" szeretnénk megadni a játékosokra nézve, például ezzel hozhatunk létre személyre szabott változót, ez ilyenkor minden játékosnak létrehozza, de csak annak a játékosnak használ, akinek be van írva az id-je használatkor.
- fõleg akkor használod, amikor szeretnéd személyre szabottá tenni (timernél pl azt a timert létrehozza mindenkinek, de csak arra az egy személyre vonatkozik, aki éppen használja (akinek be van írva az id-je).
- ez nem befojásolja ezt, viszont igen, mindig le kell vonni az NPC-ket a slot számból!
egy példa a max playershez:
#include <a_samp>
#undef MAX_PLAYERS //\'töröljük\' a változót
#define MAX_PLAYERS 50 //megadjuk a változó számát, jelen esetben 50 lesz
new bool: online[MAX_PLAYERS];//létrehoztunk egy igen/nem változót minden játékosra
public OnPlayerConnect(playerid)
{
online[playerid] = true;//azaz a \'player\'-nek az \'online\' változója \'igaz\' lesz
}
public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
online[playerid] = false;//azaz a \'player\'-nek az \'online\' változója \'hamis\' lesz
}
CMD:online(playerid,params[])
{
if(online[playerid]==true) online[playerid]=false;
else online[playerid]=true;
}
CMD:online0(playerid,params[])
{
if(online[0]==true)SendClientMessage(playerid, piros, \"A 0 id-jû játékos jelenleg online!\");//ha online
if(online[0]==false)SendClientMessage(playerid, piros, \"A 0 id-jû játékos jelenleg nem online!\");//ha nem online
}
nem teszteltem!
2.
#define TEXTDRAW_ALMA 1212
#define TEXTDRAW_NARANCS 1213
és a másikban vigyázol, hogy ne legyenek ugyan azok az idjeik
remélem érthetõen írtam xd