GTA Közösség - A magyar GTA fórum

San Andreas Multiplayer (SA-MP) => SA-MP: Szerverfejlesztés => Segítségkérés => A témát indította: Ted_Flender - 2013. október 27. - 22:05:55

Cím: Karosszéria...
Írta: Ted_Flender - 2013. október 27. - 22:05:55
Sziasztok!

Hogyan oldhatnám meg azt hogy a kilyukadt kerekeket javítani? Az az hogyan kérdezhetem le hogy lyukas-e mondjuk a bal elsõ kerék?


Meg azt hogyan lehet le kérdezni hogy megvan-e törve a motorháztetõ??

Google-n ezt találtam:
 
new panels, doors, lights, tires;   
GetVehicleDamageStatus(vehicleid, panels, doors, lights, tires);
tires = encode_tires(0, 0, 0, 0); // fix all tires
panels = encode_panels(0, 0, 0, 0, 0, 0, 0); // fix all panels //fell off - (3, 3, 3, 3, 3, 3, 3)
doors = encode_doors(0, 0, 0, 0, 0, 0); // fix all doors //fell off - (4, 4, 4, 4, 0, 0)
lights = encode_lights(0, 0, 0, 0); // fix all lights
UpdateVehicleDamageStatus(vehicleid, panels, doors, lights, tires);
Cím: Karosszéria...
Írta: gergo107 - 2013. október 28. - 00:52:10
Ez nem a lekérés ez éppen a javítás :)
Cím: Karosszéria...
Írta: Kovacs_Richard - 2013. október 28. - 05:05:03
new panels, doors, lights, tires;      
GetVehicleDamageStatus(vehicleid, panels, doors, lights, tires);

 
itt van a lekérdezés
 
doors   A variable to store the door damage data in, passed by reference.[/quote]
http://wiki.sa-mp.com/wiki/DoorStates
itt leírja bit és byte szinten és megmutatja példával is, hogy melyik mit jelent
és itt egy tutorial a bit mûveletekrõl: ( lehet elsõre nem érted meg, ajánlatos többször elolvasni, és lassan kitisztul a kép :) )
Részben tartalmazza azt a tudást amire szükséged van.
http://sampforum.hu/index.php?topic=29621.0
 
decode_panels(panels, &flp, &frp, &rlp, &rrp, &windshield, &front_bumper, &rear_bumper)
{
   flp = panels & 15;
   frp = panels >> 4 & 15;
   rlp = panels >> 8 & 15;
   rrp = panels >> 12 & 15;
   windshield = panels >> 16 & 15;
   front_bumper= panels >> 20 & 15;
   rear_bumper = panels >> 24 & 15;
}

 
jó tanulást, ha még nem ismernéd a bit mûveleteket :)
Cím: Karosszéria...
Írta: Ted_Flender - 2013. október 28. - 20:59:39
Vágom. Nagyábból..  ::|  De pl arra nem jöttem rá hogy hogyan oldom meg hogy ha a bal kereket akarja javítani akkor lekérdezze hogy lyukas-e és ha igen akkor javítsa meg...
Mert az oké hogy így javítjuk meg mind a négyet:
 
encode_tire(0,0,0,0);

 
De ha csak az egyiket akarjuk javítani akkor így nem fog mûködni...
Mert ahoz az összes döbbit ki kell lyukasztanunk :(
Cím: Karosszéria...
Írta: Kovacs_Richard - 2013. október 28. - 21:30:27
1. lekérdezed
2. átállítod a bal hátsó kerék bitjét
3. átállítod az új értékre
Cím: Karosszéria...
Írta: Kovacs_Richard - 2013. október 28. - 22:45:09
new panels, doors, lights, tires;      
GetVehicleDamageStatus(vehicleid, panels, doors, lights, tires);
tires &= encode_tire(1,1,1,0);

 
Oda írd a 0-t amelyiket szerelni akarod
Cím: Karosszéria...
Írta: Ted_Flender - 2013. október 29. - 10:51:56
De ilyenkor ahol az  1 van azok nem lyukadnak ki?
Cím: Karosszéria...
Írta: Kovacs_Richard - 2013. október 29. - 12:38:06
nem csak lyukas marad ha az volt
 
tires &= encode_tire(1,1,1,0);

 
bit szinten ez így néz ki: ( mondjuk a 2. és a 4. lyukas és te a 4.-et javítod )
 
0101
1110
------
0100
Cím: Karosszéria...
Írta: davidsz17 - 2013. október 29. - 14:01:15
Ha szabad kérdezzem miért mások scripteit akarod lecopyzni?? Miért nem találsz ki magadtol?
Cím: Karosszéria...
Írta: Kovacs_Richard - 2013. október 29. - 14:22:47

Ha szabad kérdezzem miért mások scripteit akarod lecopyzni?? Miért nem találsz ki magadtol?
 
[/quote]
1. Nagy ötlet biztos magától nem jutna eszébe :D
2. Nem másolja, velünk csináltatja meg :D
Cím: Karosszéria...
Írta: gergo107 - 2013. október 29. - 14:25:53
1: Hát eddig egy rp szerveren sem volt ilyen most tettem fel kb 3 hete egy ilyen videót és már egybõl akarja csinálni kicsit fura.
2: Ez kurvára tetszett xDD de igaz :DDD

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2013. október 29. - 14:29:04 )

Ja, mellesleg te a Malibu RPG scriptere vagy ha jól tudom, egyik nap volt fent a szerverünkön a mapperetek és megmutattuk neki ezt a kocsi javítást gondolom õ mondta el neked ;)
Cím: Karosszéria...
Írta: Kovacs_Richard - 2013. október 29. - 14:36:39

1: Hát eddig egy rp szerveren sem volt ilyen most tettem fel kb 3 hete egy ilyen videót és már egybõl akarja csinálni kicsit fura.
2: Ez kurvára tetszett xDD de igaz :DDD

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2013. október 29. - 14:29:04 )

Ja, mellesleg te a Malibu RPG scriptere vagy ha jól tudom, egyik nap volt fent a szerverünkön a mapperetek és megmutattuk neki ezt a kocsi javítást gondolom õ mondta el neked ;)
 
[/quote]
am nem rossz ötlet, de ezt még bárki kitalálhatja akinek van elég kreativitása hozzá, mondjuk ez már a 3. topic ebben az ügyben :D remélem az általam készített kódot nem akarják majd lemásolni mert az ennél sokkal részletesebb és összetettebb de ha még ezt se tudják megírni akkor nem tudom minek nekik szerver :S
Cím: Karosszéria...
Írta: gergo107 - 2013. október 29. - 14:39:25
Na ja :)) miért a te kódod milyen ha szabad megkérdeznem?:D
Cím: Karosszéria...
Írta: Kovacs_Richard - 2013. október 29. - 14:45:17

Na ja :)) miért a te kódod milyen ha szabad megkérdeznem?:D
 
[/quote]
saját fejlesztés és nem publikus :D még csak én és az egyik admin aki segített a munkában az látta :D de hidd el ennél jóval összetettebb :) és én általában nem csak kódokat használok, hanem az adminok/játékosok által összegyûjtött adatokat is beleviszem fokozásképpen, a rekord munka 10 óra alatt 1500 házat pakoltak le 4-en :D este kiadtam, másnap reggel meg is voltak vele :D szóval van segítségem :) és ezáltal sokkal komolyabb funkciókat tudok beépíteni :) indexek ráillesztése a jármûvekre 2 nap volt :) és pl a parancs motorom is teljesen egyedi :) szóval kb mindenhez adatot gyûjtünk és nem csak kódolok :) és nem guglis adatok hanem saját általunk gyûjtött számunkra elég pontos adatok :P :)
csakhogy pár példát felhozzak:
- minden skinnek meg van a leírása (pl: fehér trikós, farmeros, torna cipõs fekete férfi)
- minden skinnek meg van bit szinten hol van zsebe :D
- jármûvek motorháztetõ / csomagtartó adatai ( van/nincs, nyitható/zárható)
- házak elhelyezkedése típusa (emeletes, egy szintes, kicsi nagy...)
...
és még sorolhatnám :) nálunk a config fájlok értéke kb vetekszik a módéval :D mondjuk a kettõ külön-külön csak töredékét éri :)
Cím: Karosszéria...
Írta: gergo107 - 2013. október 29. - 14:53:15
Én is így szoktam általában scriptelni bár a zsebes dolog elég durva :DD a skin leírások nekem is úgy vannak :)
Cím: Karosszéria...
Írta: Kovacs_Richard - 2013. október 29. - 14:57:25
és ez még csak az alap dolgok :D pl amin mostanság dolgozom 3 rendszer azok kicsit jobban odab*xósak :D
szóval nem gond ha egy ilyen kódot próbálnak \"lemásolni\" mert nekik még az sem megy :) akinek meg megy az meg tud egyedit csinálni, aki kérte az meg örüljön itt annak, hogy megkapta ezt a kódot :) mondjuk van elõnye is annak ha valaki másol, olyan hibákra jöhet rá amikre te nem és olyan fejlesztésekre amikre te nem :) szóval ez lehet kölcsönös segítség is :)
na nem offolok tovább :D