Az if az a feltétel...írok pár példát:
HA a szín kék akkor fusson le a kód
if(colod == blue)
{
// kód
}
HA a szín kék akkor fusson le a kód1 VAGY ( ha a szín NEM kék ) akkor fusson le a kód2
if(color == blue)
{
// kód1
}
else
{
// kód2
}
HA a szín kék akkor fusson le a kód1 VAGY HA a szín piros akkor fusson le a kód2
if(color == blue)
{
// kód1
}
else if(color == red)
{
// kód2
}
HA a szín kék akkor fusson le a kód1 VAGY HA a szín piros akkor fusson le a kód2 VAGY ( ha az elõzõ feltételek közül egyik sem teljesült ( nem kék és nem piros a szín ) akkor fusson le a kód3
if(color == blue)
{
// kód1
}
else if(color == red)
{
// kód2
}
else
{
// kód3
}
HA a szín1 kék VAGY piros akkor fusson le a kód1 VAGY HA a szín1 zöld ÉS a szín2 piros fusson le a kód2 VAGY HA a szín2 NEM kék fusson le a kód3
if(color1 == blue || color1 == red)
{
// kód1
}
else if(color1 == green && color2 == red)
{
// kód2
}
else if(color2 != blue)
{
// kód3
}
A pontnál a függvény visszatérési értéke a játékos score-ja...
AMIKOR a játékos beír 1 parancsot:
HA a játékos pontja 0 akkor nem használhat parancsot
public OnPlayerCommandText(playerid,cmdtext[])
{
if(GetPlayerScore(playerid) == 0) { SendClientMessage(playerid,0xFF6600FF,\"Nem használhatsz parancsot !\"); return 0; }
// parancsok
return 0;
}
if(!strcmp(cmdtext,\"/pont\",true))
{
new string[20];
format(string,sizeof(string),\"Pontod: %d\",GetPlayerScore(playerid));
SendClientMessage(playerid,0xFF6600FF,string);
return 1;
}
http://wiki.sa-mp.com/wiki/Formathttp://wiki.sa-mp.com/wiki/SetPVarIntEz játékosonként EGÉSZ SZÁMOT tud tárolni !