Szerző Téma: Szerver gyorsítás  (Megtekintve 955 alkalommal)

Szerver gyorsítás
« Dátum: 2014. Július 21. - 00:09:31 »
0
Sziasztok! Azért nyitottam ezt a témát, hogy összegyûjtsünk a szerverek lassúságáért felelõs elavult scripteket, code-okat, funkcókat és megoldásokat. Szervertulajoknak hasznos lenne!
« Utoljára szerkesztve: 2014. Július 21. - 01:31:14 írta ZyZu. »

Nem elérhető DrAkE

  • 2078
    • Profil megtekintése
Szerver gyorsítás
« Válasz #1 Dátum: 2014. Július 21. - 00:18:35 »
+1
Olyan nincs hogy szervergyorsító funkció, csak olyan hogy jól, vagy szarul megírt kód :D

Szerver gyorsítás
« Válasz #2 Dátum: 2014. Július 21. - 01:21:43 »
0
Módosítottam a leírást ;)

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2014. Július 22. - 00:04:40 )

micsoda tuljelentkezés :)
« Utoljára szerkesztve: 2014. Július 22. - 00:04:40 írta Walaky »

Nem elérhető KovaNovik

  • 1121
  • KovaNovik
    • Profil megtekintése
Szerver gyorsítás
« Válasz #3 Dátum: 2014. Július 22. - 11:30:41 »
0
Feleslegesen hosszú stringek létrehozása: ha a pénzed le van korlátozva pl. 99999999 $-ra, akkor a \"Pénzed: %d\" max. 16 karakter lehet, de a lezáró értéknek (NULL) kell plusz 1, szóval ha ezt szeretnéd kiíratni, egy 17 méretû stringet elég lesz használnod, majd 17-re formáznod.
Ha ez játékosonként lenne külön üzenet (valamilyen okból kifolyólag) akkor 500*128*4 helyett 500*17*4 bájt memóriát használsz el. Azaz 256KB helyett 34KB-ot.
Igaz, azt mondják a memória a legutolsó.
Még ehhez hasonlók vannak a hiv. fórumon. Lefordítsam?
http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=57018

Szerver gyorsítás
« Válasz #4 Dátum: 2014. Július 22. - 11:48:23 »
0
na ezt mar szeretem :) persze, johet, es koszi :) sokat segitesz.

Nem elérhető SnooP

  • 1798
  • SnooP
    • Profil megtekintése
Szerver gyorsítás
« Válasz #5 Dátum: 2014. Július 22. - 15:34:07 »
0
Idézetet írta: KovaNovik date=1406021441\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"49576\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Feleslegesen hosszú stringek létrehozása: ha a pénzed le van korlátozva pl. 99999999 $-ra, akkor a \"Pénzed: %d\" max. 16 karakter lehet, de a lezáró értéknek (NULL) kell plusz 1, szóval ha ezt szeretnéd kiíratni, egy 17 méretû stringet elég lesz használnod, majd 17-re formáznod.
Ha ez játékosonként lenne külön üzenet (valamilyen okból kifolyólag) akkor 500*128*4 helyett 500*17*4 bájt memóriát használsz el. Azaz 256KB helyett 34KB-ot.
Igaz, azt mondják a memória a legutolsó.
Még ehhez hasonlók vannak a hiv. fórumon. Lefordítsam?
http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=57018
 
Amirõl te beszélsz az memóriaspórolás aminek tudtommal nincs nagy köze a sebességhez :D


Amúgy engem is foglalkoztatott régen elég sokat a téma és összegyûjtöttem pár dolgot:
Memóriaspórolás:


1. Hármas operátorok használata sorpazarlások ellen:
 
c = ( a == b ) ? d : e;
//   if-^   akkor-^   ^-ellentétben

 
2. Bitmûveletek (boolean konvertálás pl több memóriát szabadít fel, csekkold le itt fórumon)
3. Gyorsabb string olvasás :
for ( new i, l = strlen( string ); i != l; i++ )

 
4. Char tömbök használata
5. Több funckió egy sorban pl:
 
stock KickEx( playerid, reason[] )
    SendClientMessage( playerid, 0xC00000FF, \"You got kicked!! Reason:\" ), SendClientMessage( playerid, 0xC00000FF, reason ), Kick( playerid );

 
6.Konstans, statikus változók megfelelõ használata, nagyon sokat segíthet a felesleges, több változók létrehozásakor így kevesebb memóriát foglalnak és kissé nagyobb lesz a sebesség.
Itt találsz elég érdekes dolgokat, bár én személy szerint csak a fent felsoroltakat szoktam alkalmazgatni: http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=216730


Sebesség
Elég sok mindenen múlik
1.Egy szkript megírásakor, mindig a lehetõ legideálisabb legjobb és legegyszerûbb módot kell választani, vagyis ahogy DrAke mondta \"jól kell megírt a kódod\", ezen nagyon sok múlik. Ne használj feleslegesen függvényeket/eljárásokat
2.Timerek minimalizálása amennyire csak lehet, helyette ahol tudsz getdate/setdate, tickcoutok  használata érdemes.
3.Lehetõ legnaprakészebb pluginok: ZCMD, MySQL, Streamer plugin, sscanf2 és társai
4. OnPlayerUpdatenál ne használj túl sok dolgot, gondolj bele milyen laggokat okozhat :D
5. FPS, Ping társai mérése játékosoknál és a magasak kickelése.
Hirtelen ennyi jutott eszembe. Aki tudd még egészítse ki, linkeljen leírásokat etc :D

Szerver gyorsítás
« Válasz #6 Dátum: 2014. Július 22. - 21:30:08 »
0
királyok vagytok!  :thumbsup:

Nem elérhető Flash

  • 5726
  • (っ◕‿◕)っ
    • Profil megtekintése
Szerver gyorsítás
« Válasz #7 Dátum: 2014. Július 28. - 14:38:20 »
0
[mod]Zártam![/mod]

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal