new const Float: fDamages[ 43 ] = { 2.0, //ID 1 3.0, //ID 2 5.0, //ID 3 13.5 //ID 4};
new const Float: fDamages[ 43 ] = { 2.0, //ID 1 3.0, //ID 2 5.0, //ID 3 13.5 //ID 4};mivel a tömbök értékei 0-tól, míg a fegyverek azonosítói 1-tõl kezdõdnek,
new Float: fDamages[] = { 2.0, // ID 0 3.0, // ID 1 5.0, // ID 2 13.5 // ID 3};
printf(\"Érték: %f\", fDamages[0]); // Érték: 2.000000printf(\"Érték: %f\", fDamages[3]); // Érték: 13.50000
new Float:fegyveradatok[][]={{31.0,5.5}};Fegyverid: floatround(fegyveradatok[0][0]), Sebzés: fegyveradatok[0][1]
\" post=\"139946\" timestamp=\"1306089521\"]Jah, ha 0-ra hivatkozok akkoe 2.0, ha pl 1 re hivatkozok akkor 3.0?GameStar is mutatott egy megoldást, meik a jobb, Zero-é vagy övé? new Float:fegyveradatok[][]={{31.0,5.5}};Fegyverid: floatround(fegyveradatok[0][0]), Sebzés: fegyveradatok[0][1] [/quote] [/quote]Így van.Kérdés hogy gamestar esetében mi végett van létrehozva a 31.0 mert ha fegyver ID-nek, akkor ZeRo példája jobb.
new Float:fegyveradatok[][]={{31.0,5.5}};Fegyverid: floatround(fegyveradatok[0][0]), Sebzés: fegyveradatok[0][1] [/quote] [/quote]Így van.Kérdés hogy gamestar esetében mi végett van létrehozva a 31.0 mert ha fegyver ID-nek, akkor ZeRo példája jobb.
new fHealth; (nem Float: -ba kellene?)Zombie[playerid][Health] = fHealth;Zombie[playerid][Health] = fHealth - fDamages[1 - 1];
Pont erre akart rávilágítani.Csak pont rosszul példázta. new const Float: fDamages[ 43 ] = { 2.0, //ID 1 3.0, //ID 2 5.0, //ID 3 13.5 //ID 4};mivel a tömbök értékei 0-tól, míg a fegyverek azonosítói 1-tõl kezdõdnek, Tehát nullától kezdõdnek. new Float: fDamages[] = { 2.0, // ID 0 3.0, // ID 1 5.0, // ID 2 13.5 // ID 3}; A 2.0 nullás sebzési értéket úgy kapod meg ha az fDamages változó 0 jelölésû cellájára hivatkozol. printf(\"Érték: %f\", fDamages[0]); // Érték: 2.000000printf(\"Érték: %f\", fDamages[3]); // Érték: 13.50000 [/quote]Nem, erre direkt figyeltem. Tegyük fel, hogy az 1-es ID-jû fegyver sebzése 2.0. A tömbben ez ugye az elsõ, tehát az ott elfoglalt helye 0( mint azt mindketten említettük ). Ezért, amikor hivatkozok a vektor cellájára, levonok egyet az értékbõl. Így ha a GetPlayerWeapon függvény az 1 értékkel tér vissza, akkor ahhoz a 0-s cellát fogja társítani, azaz a 2.0-s értékût, tehát helyes a megoldásom.
\" post=\"139957\" timestamp=\"1306090355\"]new fHealth; (nem Float: -ba kellene?)Zombie[playerid][Health] = fHealth;Zombie[playerid][Health] = fHealth - fDamages[1 - 1]; Akkor ,hogy a fDamages elsõ értékét 1 -re írtam így ekkor sebezni fog 2.0-t ugye?(A Zombie[playerid][Health] egy enumerált változó, ez tárolja az életét.) [/quote]De ez akkor így jó? Amúgy kösz ,hogy enyit segítetek
\" post=\"139959\" timestamp=\"1306090502\"] link=topic=12231.msg139957#msg139957 date=1306090355]new fHealth; (nem Float: -ba kellene?)Zombie[playerid][Health] = fHealth;Zombie[playerid][Health] = fHealth - fDamages[1 - 1]; Akkor ,hogy a fDamages elsõ értékét 1 -re írtam így ekkor sebezni fog 2.0-t ugye?(A Zombie[playerid][Health] egy enumerált változó, ez tárolja az életét.) [/quote]De ez akkor így jó? Amúgy kösz ,hogy enyit segítetek [/quote]De igen, a Float elõtag lemaradt, elnézést.Egyébként ez most itt nem világos amit írtál. Kétszer állítod a megadott változó értékét; az elsõvel nem le akarod kérni az fHealth változóba?[pawn]new Float: fHealth;fHealth = Zombie[playerid][Health];[/pawn]A következõ sor nem világos, el tudnád magyarázni mégegyszer?
link=topic=12231.msg139957#msg139957 date=1306090355]new fHealth; (nem Float: -ba kellene?)Zombie[playerid][Health] = fHealth;Zombie[playerid][Health] = fHealth - fDamages[1 - 1]; Akkor ,hogy a fDamages elsõ értékét 1 -re írtam így ekkor sebezni fog 2.0-t ugye?(A Zombie[playerid][Health] egy enumerált változó, ez tárolja az életét.) [/quote]De ez akkor így jó? Amúgy kösz ,hogy enyit segítetek [/quote]De igen, a Float elõtag lemaradt, elnézést.Egyébként ez most itt nem világos amit írtál. Kétszer állítod a megadott változó értékét; az elsõvel nem le akarod kérni az fHealth változóba?[pawn]new Float: fHealth;fHealth = Zombie[playerid][Health];[/pawn]A következõ sor nem világos, el tudnád magyarázni mégegyszer?
\" post=\"139968\" timestamp=\"1306090958\"]A legelsõ sort amikor egyenlõvéteszem a változót az fHealth-al azt lekérdezésnek szántam. [/quote]De a te megoldásodban az fHealth értéke 0 lesz, mert annak az értékét adod a Zombie-s Health-nek is, ami a második állítás után -2.0 vagy a sebzéstõl függõen, de mínusz lesz. Nézd meg mit írtam én. Ez most nem épp ehhez kapcsolódik, de megkérdem:Elég sok helyen new const-ot használnak azoknak a tömböknek, amiknek az értékük fix. Mivel ez jóval gyorsabb.Tehát ez ilyen helyre az sokkal jobb. xD Azért írom, mert csak kiváncsi vagyok, hogy mért vetted le. ( Nem rosszból, csak kiváncsiság ). [/quote]Én beleírtam.
Ez most nem épp ehhez kapcsolódik, de megkérdem:Elég sok helyen new const-ot használnak azoknak a tömböknek, amiknek az értékük fix. Mivel ez jóval gyorsabb.Tehát ez ilyen helyre az sokkal jobb. xD Azért írom, mert csak kiváncsi vagyok, hogy mért vetted le. ( Nem rosszból, csak kiváncsiság ). [/quote]Én beleírtam.