Bool változó: Olyan változó aminek két értéke van, true & false (igaz és hamis)
Például DM-eknél használjuk, jogosítványrendszernél és egyéb olyan dolgoknál ahol két lehetõség van, van (true) vagy nincs (false). <- Persze a 2 érték felcserélhetõ.
Példa:
new bool:dmben[MAX_PLAYERS]; // Létrehozzuk a változót
dmben[playerid] = true; // A változónak értéket adunk
if(dmben[playerid] == true) // Ha a változó értéke true(igaz)
{
SendClientMessage(playerid, -1, \"A \'dmben\' nevû bool változó értéke true(igaz) tehát DM-ben vagy.\");
} else { // Ha false(hamis)
SendClientMessage(playerid, -1, \"A \'dmben\' nevû bool változó értéke false(hamis) tehát nem vagy DM-ben.\");
}
Illetve rövidítve lehet rá így is hivatkozni
if(dmid[playerid]) // az értéke true
if(!dmid[playerid]) // az értéke false
Illetve rövidítve lehet rá így is hivatkozni
if(dmid[playerid]) // az értéke true
if(!dmid[playerid]) // az értéke false
Túlzott leegyszerûsítés a kommentben. :D
if(dmind[playerid])
ugyanaz mintha ezt írnánk:
if(dmind[playerid] == true)
Tehát azt vizsgáljuk hogy a dmid a playerid sorszámmal meghívott változó értéke 1-e, vagyis true?
Erre szintén válaszként kapunk egy értéket az if meghívása után mely true vagy false lehet, melyet ezután értelmezhetünk úgy hogy igaz vagy sem és az else utasítással kettõ útvonalat írhatunk számára. :D