Az DisableInteriorEnterExits függvény segítségével. Példa:
Vissza az oldal tetejére (#post_top)
A kocsi lámpái automatikusan állítódnak. Hogyan tudom én beállítani õket?A ManualVehicleEngineAndLights függvény segítségével a jármû nem fog beindulni automatikusan ha beleülsz, illetve nem fog magától felkapcsolódni a lámpája sötét részeken (pl. egy alagútban). Hasznos, ha te szeretnéd vezérelni a motort és a lámpákat, például egy saját kocsi rendszernél. Példa:
public OnGameModeInit()
{
ManualVehicleEngineAndLights();
return 1;
}
Ha nem csak engedélyezni szeretnéd a dolgot, hanem használni is, akkor azt a következõképpen teheted meg: lekérdezed a kocsi paramétereit, eltárolva õket egy-egy változóba, majd csak azt a paramétert állítod át más értékre, amelyiket szeretnéd. A többi paramétert pedig meghagyod az eredetinek a változók beírásával. Példa, melyben a motort bekapcsoljuk:
new engine, lights, alarm, doors, bonnet, boot, objective;
GetVehicleParamsEx(GetPlayerVehicleID(playerid), engine, lights, alarm, doors, bonnet, boot, objective);
SetVehicleParamsEx(GetPlayerVehicleID(playerid), 1, lights, alarm, doors, bonnet, boot, objective);
Vissza az oldal tetejére (#post_top)
Stunt bónuszok kikapcsolásaA Singleplayerhez hasonlóan alapbeállításokkal a Multiplayerben is kapsz pénzt egyes mutatványokért, legyen az ugratás, kétkerekezés, vagy szaltózás. Ez jól jöhet egyes stunt szervereken, de RPG-n azonnal idegesítõvé és persze feleslegessé válik. Ha nincs rá szükség, egyszerûen kikapcsolható a mód betöltésekor:
public OnGameModeInit()
{
EnableStuntBonusForAll(0);
return 1;
}
Amennyiben nem szertnénk eltörölni minden egyes játékos számára ezt a lehetõséget, használhatunk egy másik függvényt is:
EnableStuntBonusForPlayer(playerid, 0);
Ha ismét használni szeretnénk a bónuszt, egyszerûen csak írjuk át a 0-t 1-re (vagy true-ra) a megfelelõ helyen.
Vissza az oldal tetejére (#post_top)
Hiányzó DLL-ekEz a probléma Windowson szokott gyakran elõfordulni, miszerint a számítógéprõl hiányoznak egyes, a szerver futtatásához elengedhetetlen dll fájlok. Ezek pótlásának a legegyszerûbb módja, hogy letöltöd, majd be kell tenni a szerver fõkönyvtárába - abba a mappába, ahol a samp-server.exe is található. Azonban nem mindegy, hogy mely dll fájlokat teszed be a szervered fõkönyvtárába, ugyanis az operációs rendszered lehet 32 és 64 bites is. Ha ezekre a fájlokra van szükségem, én általában a
DLL Files weboldalára látogatok el, ahonnan letöltöm az operációs rendszeremnek megfelelõ, számomra szükséges dll fájlokat. Az alább listán összegyûjtöttem azokat a fájlokat, amelyeket általában kér a szerver indításkor. Ha esetleg nem lenne rajta a listán az egyik fájl, amelyet nálad is kért, keresd ki azt a
DLL Files weboldalán, illetve lehetõleg írj róla hozzászólást, hogy ez a lista is bõvítésre kerüljön. Kattints a szükséges fájl nevére és a letöltés megkezdõdik! Amennyiben 64 bites operációs rendszerrel rendelkezel de a keresett fájl csak 32 bitesként szerepel a listán, próbálkozz a 32 bites verzióval, ugyanis valószínûleg nem létezik belõle 64 bites verzió. Ugyanakkor elõfordulhat az is, hogy nem szükséges 64 bites plugint használnod annak ellenére, hogy 64 bites operáció rendszered van. Mindezt saját tapasztalatból írtam le nektek. A letöltési linkek nem dll-files-osok, hanem solidfiles-osok, mert a dll files gyakran váltogatja a közvetlen letöltési linkjeit. Azonban a dll-files-os oldal is linkelve van a zárójelen belül, azonban ott már meg kell keresni a számodra megfelelõ verziót. Fontos: a solidfiles-ról való letöltéskor a nagy zöld Download gomb alatti
Direct download link feliratra kattints!
32 bites operációs rendszerrelibmysql.dll - v5.5.13.0 (
DLL-Files.com)
msvcp100.dll - v10.0.30319.1 (
DLL-Files.com)
msvcp110.dll - v11.0.51106.1 (
DLL-Files.com)
msvcp120.dll - v12.0.21005.1 (
DLL-Files.com)
msvcr100d.dll - v10.0.40219.325 (
DLL-Files.com)
msvcr100.dll - v10.0.30319.1 (
DLL-Files.com)
msvcr110.dll - v11.0.51106.1 (
DLL-Files.com)
msvcr120.dll - v12.0.21005.1 (
DLL-Files.com)
64 bites operációs rendszerremsvcp100.dll - v10.0.40219.325 (
DLL-Files.com)
msvcp110.dll - v11.0.51106.1 (
DLL-Files.com)
msvcp120.dll - v12.0.21005.1 (
DLL-Files.com)
msvcr100.dll - v10.0.40219.325 (
DLL-Files.com)
msvcr110.dll - v11.0.51106.1 (
DLL-Files.com)
msvcr120.dll - v12.0.21005.1 (
DLL-Files.com)
Plugin PackMinden felsorolt plugin letöltése. Vissza az oldal tetejére (#post_top)
Object konvertálás és egyéb szkriptelési eszközökA fórum fenti menüsorában, a Szkriptelés fül alatt számos hasznos szkriptelési eszközt találsz. Ezek között van
object (map) konvertáló is, amely hasznos lehet, ha egyszerûen, online szeretnél mapokat konvertálni SAMP és az MTA között. E mellett vannak még egyéb eszközök is, melyek segítségével ha meg tudod oldani a problémádat, felesleges témát nyitni.
Vissza az oldal tetejére (#post_top)
NativecheckerA Nativechecker plugin beleírja a server_log.txt-be azokat a hibákat, amelyek fennállnak a módban annak ellenére, hogy a módot sikeresen lefordították. Ritkább esetekben elõfordulhat, hogy akkor is hibát jelez, mikor a mód tökéletesen fut, azonban ekkor is érdemes utána járni a hibának és javítani azokat. Leggyakrabban akkor válik segítségünkre, amikor a mód nem indul el egy \"
File or function is not found\" üzenettel, esetleg még a szerver is leáll és nem tudjuk, hogy pontosan mi a hiba. Errõl bõvebben
itt (#post_run_time_error_19) olvashatsz.
LetöltésHivatalos téma Beküldte: Nukerdog Vissza az oldal tetejére (#post_top)
PVar vagy Változó?Sokak számára kérdést jelent, hogy PVar-okat, vagy változókat használjon. Itt természetesen a játékosokhoz kötött változókról beszélünk, amelyek általában ilyen formában vannak jelen:
new Valtozo[MAX_PLAYERS];
Valtozo[playerid] += 5;
A más jellegû változók jelenléte persze elengedhetetlen, ez nem vitás. Ennek elõsegítése érdekében most egy táblázatba szedtem össze különbözõ szempontokat, melyek az egyikre biztosan igazak. Nem feltétlenül jelent a pozitív kicsengésû szó, például az \"Igen\" elõnyt, így az adott szempontnál az elõnyösebbik versenyzõ zöld színnel van kiemelve.
Szempont
| PVar
| Változó
|
Függvény e?
| Igen
| Nem
|
Alapértékre kell õket állítani csatlakozáskor vagy lecsatlakozáskor?
| Igen
| Igen
|
Hányszor/mikor kell õket létrehozni?
| Minden játékos számára külön, minden egyes csatlakozáskor
| Egyszer, a mód indításakor
|
Használható e ugyanaz a PVar/Változó több Filterscriptben és a Gamemodeban egyaránt?
| Igen
| Nem
|
Operálás
| Hosszadalmas, több függvényt is igénybe vesz, bonyolultabb mûveleteknél gyakran lokális változókra is szükségünk van
| Rettentõ egyszerûen és röviden elvégezhetõ a megszokott operátorok segítségével
|
Adat kinyerése
| Minden alkalommal le kell kérdezünk a PVar értékét egy külön függvény segítségével, vagy egyszeri lekérdezés után egy változóban kell eltárolnunk az adatot
| A változó szimpla leírásával kinyerjük az adatot
|
Ékezetek használata
| Lehet ékezetet használni, azonban programozásban nem nagyon használatosak. Ennek ellenére ez egy elõnyös tulajdonság, elvégre egy népszerû játék egyszerûbb programnyelvérõl van szó, melyet bármely hétköznapi ember könnyedén elsajátíthat
| Nem használhatóak ékezetek, bár ez sokak számára nem jelent gondot
|
Forráskódban elfoglalt hely, példánkban egy érték növelése 1-el
| 64 karakter
| 18karakter
|
Összesítés
| 2 pont - VESZTES
| 5 pont - NYERTES
|
Ugyan ezen szempontok alapján a változók nyetek, de persze ha valaki a PVar-okat szeretné használni, csak nyugodtan.
Vissza az oldal tetejére (#post_top)