Tudom, hogy unalmas, de leírom. Dízelt ne vegyél, mert 10-15 éves dízelek karbantartási költsége 2-3x-osa a benzines testvéreikhez képest. Ezt nagyon gondold át vásárlás előtt.
Most jön majd az, hogy 300 felett keresel és nem számít a pénz, de leírom...
Mikor először megláttam, magával ragadott a külseje. Fantasztikusan szép minden oldalról, látni, hogy az olaszok szenvedéllyel tervezik a designe-t. Az elemeken az ember perceket elidőzne, olyan szinten megvannak tervezve. Belül nagyon jól eltaláltak a vezető felé fordított „csőműszereket”, amik az esti műszerfal világítással káprázatosan szépek. A középkonzol a vezető felöl 3-4 centivel lehetne keskenyebb, de megszokható. Finomak a kezelőszervek, jó az ergonómia, főleg az elakadásjelzőnek az ellenállása, és elhelyezkedése nagyon jó. Mielőtt elindítottam, tudat alatt bennem volt az az Alfás előítélet, ami a megbízhatatlanságról szólt, de mivel ez egy alig egy éves kocsi volt, nem gondoltam semmi rosszra. A váltó mondhatni jó, de lehetne rövidebb is. A kormányzás jó, és direkt. A futómű szinte minden kanyart bevesz, nagyon stabilan fekszi az utat, nem adja az instabilitás érzetét, viszont elég hangos, amit egy ilyen prémium irányba elmozduló autónál már hangolhattak volna kulturáltabbra, csendesebbre, finomabbra. A motor minden fordulaton jól húz, de a kasztni nehézsége miatt erősen elvesz az élvezeti faktorból (és hát dízel is…). Ehhez a motorhoz ez a kasztni 200 kilóval könnyebben lenne ideális. Az autóból jól kilehet látni méreteihez képest, viszont nagyon lent van alja, erre figyelni kell.És akkor rá is térnék a negatívumokra, amit azzal kezdek, hogy a vezetőülés borzasztóan kényelmetlen. 187 centi magas vagyok, de akárhogy állítottam a deréktámaszt, háttámlát, ülőlapot, bármit…, 100 km. után olyan mintha kalodából jöttem volna ki. A térkínálat amúgy a többi utasnak, és a csomagoknak elegendő, csak az ülések lehetnének kényelmesebbek. A középső könyöklő alatti rész, és a többi tároló rekesz csak jelképesen van a kocsiban. Ez a modell egy közepesen felszerelt kocsi volt, de botrányos, hogy milyen kevés kényelmi extrát raktak bele. Manapság többet várna az ember Alfáéktól egy ilyen árkategóriájú autótól. (közel 9 millió) Az audio rendszer hangzása közepes színvonalú, de a gyári beépített fejegység az kritikán aluli. Nagyon kevés hangolási opcióval rendelkezik…Összességében szerethető autó, csak ezen a szinten kicsit több extra kellene bele, egy komolyabb audió rendszer, és -200 kiló, és egy élvezhető olasz gépet birtokolhatna, aki ilyet vesz.[/quote]Maradjunk ennél, én ezt javaslom. Mind a két üzemanyagos változat tökéletes.