Üdv , nézegettem 1 kicsit a hírlapokon és 1 kicsi \"elég szép\" híreket találtam. :
Tizenhat érdekes tény a FacebookrólElérkezett a nagy nap: a jelenleg legnagyobb közösségi oldal, a Facebook is megjelenik a tõzsdén. A New York Times a bejegyzési dokumentumból szemezgetett.
A New York Times technológiai rovatának szerkesztõi alaposan átolvasták a Facebook tõzsdei beiktatásának papírjait, majd összeállítást készítettek a legérdekesebb tényekbõl.
Titkos helyA Facebook ötmilliárd dollár (nagyjából 1100 milliárd forint) értékben bocsát ki részvényeket – azt azonban egyelõre nem árulták el, melyik tõzsdén lesznek bejegyezve.
Megszámlálhatatlan adatA Facebook oldala több, mint 100 petabájtnyi (100 kvadrillió bájtnyi) adatot tárol, fotók és videók formájában.
Játékos rendszerA Zynga, mely közösségi oldalakra tervez játékokat, a Facebook bevételébõl 12 százalékban részesedik. Ezzel pedig õk az elsõk: 2009-ben és 2010-ben ugyanis egy cég sem részesedett tíz százaléknál többel a Facebookból.
Sandberg távozik?Pletykák szerint Sheryl Sandberg, a cég ügyvezetõje érdekelt a politikában is. A beiktatási dokumentum Sandberg lehetséges távozását befektetõi szempontból hatalmas rizikófaktornak tartja.
Gyors növekedésA Facebook 2011-es bevételét 3.71 milliárd dollárra (körülbelül 816.2 milliárd forintra) becsülik – ez ötszöröse a két évvel ezelõttinek. A bevételek legnagyobb része hirdetésbõl származik – ez az arány azonban folyamatosan csökken, mivel a Zynga webáruházzal is rendelkezik, mely egyre nagyobb bevételt generál.
Versenyben a Google-lalA dokumentum szerint a Facebook egyik legnagyobb vetélytársának a Google+-t tartja, mivel az több, a Google által jegyzett fejlesztéssel is összeköthetõ (mint például maga a keresõ, vagy az Android program).
Zuckerberg véleményeSaját elmondása szerint Zuckerberg (aki a Facebook tulajdonjogának 28.4 százalékát birtokolja) a Facebook-ot egészen egyszerûen azért alapította, mert „szerette volna, hogy létezzen”. Hasonlóan egyszerûen határozza meg az oldal fõ célját is: a Facebook abban kíván segíteni, hogy megkönnyítse az emberek közötti információcserét. Annak legfõbb oka pedig, hogy a közösségi oldal nyilvános lett, nem más, mint egy mûködõ gazdasági motor kialakítása, mellyel szélesíthetik az oldal szolgáltatási körét.
„Like-függõség”A Facebook felhasználói naponta 2.7 milliárd like-ot és hozzászólást generáltak 2011 utolsó három hónapjában.
FizetésekSheryl Sandberg „mindössze” a felét keresi annak, amit Mark Zuckerberg, akinek fizetése 703.833 dollár, azaz megközelítõleg 155 millió forint.
ViláguralomA Facebook-felhasználók száma folyamatosan növekszik. A tavalyi év végén 37 millió aktív felhasználót regisztráltak Brazíliában, mely 300 százalékos növekedés a 2010-eshez képest. Indiában a növekedés 132 százalékos, itt 161 millió a felhasználók száma.
Továbbra sem sikerült azonban érdemben betörniük a japán és kínai piacra: míg Japánban kevesebb, mint 15 százalék a felhasználók aránya, Kínában, ahol (elvileg) teljes mértékben tiltják a Facebook használatát, az arány nulla százalékos.
Hirdetési arányokAz utóbbi három évben a Facebook bevételének 98, 95, valamint 85 százalékát tette ki a hirdetésekbõl származó jövedelem. A kilátások nem túl jók: a hirdetõk elvesztése komoly hatással lehet az üzletre.
A közösségi háló 2011-es adatai szerint egy átlagos amerikai hirdetõ naponta 65 millió felhasználót érhet el naponta – ez csaknem háromszor annyi, mint az American Idol hirdetõinek 29 milliója.
Még több kockázatA Facebooknak be kellett látnia: még õk sem képesek teljes mértékben védekezni a fogyasztói elvárások változásai ellen. Az újfajta biztonsági beállítások például negatív fogadtatásban részesültek.
Hacker-barát oldalA beiktatási dokumentum szerint a Facebook rendszeresen alkalmaz hackereket legújabb fejlesztései során – ilyen volt többek között a Timeline, a chat, vagy a videókonferencia kialakítása is.
Mennyit ér?A Mashable nevû tech-blog listát készített tíz olyan dologról, melyek kevesebbet érnek, mint a Facebook. Egészen meglepõ eredmények is születtek. Kiderült például, hogy Katar GDP-je, az olimpia költségei, vagy éppen a világ kávéipara mind-mind kevesebb, mint százmilliárd dollárt (nagyjából 2200 milliárd forintot) érnek.
ProfitgépMG Siegler technológiai szakértõ megállapítása szerint a Facebook nyilvánosságra hozatala után nagyobb jövedelemre tett szert, mint a Google. Ugyanis, míg a Google 961.8 millió dollár (megközelítõleg 211.596 milliárd forint) jövedelemmel, és 105.6 milliárd dollár (nagyjából 23.232 milliárd forint) profittal rendelkezett, addig a Facebook kezdõjövedelme 3.7 milliárd dollár (körülbelül 814 milliárd forint), profitja pedig egymilliárd dollár (nagyjából 220 milliárd forint) volt.
Értékes barátságokA Facebook vezetõsége üzleti szempontból is igazán értékesnek tartja a segítségével köttetett „barátságokat”. Ez teljesen érthetõ is, hiszen minél több regisztrált felhasználóval rendelkezik, annál inkább megéri a hirdetõknek szerzõdést kötni a közösségi oldallal. A Facebookon 2011. december 31-ig több, mint százmilliárd ismeretséget regisztráltak.
Forrás.:
http://tech.msn.mainap.hu/hasznos/tozsdezni-fog-a-facebook-8895/