Felesleges több client/server oldali filet létrehozni(szerintem). Karakterkészítést client oldalon old meg és ügyelj, hogy ne írj olyat a renderbe(pl gui-t ne!) amitől megfagyhatsz. Mellesleg a triggeres kérdésedre, lehet kapcsolni persze. Ha client oldalról szeretnél valamit szerver oldalon megjeleníteni akkor:
triggerClientEvent ( playerSource, \"addEventNeve\", playerSource)
playerSource esetén lehet bármi szerver oldali argument, illetve adhatsz még meg további argumentet is. Erről találsz részletesebb leírást itt: https://wiki.multitheftauto.com/wiki/TriggerClientEvent
És akkor nézzük a szerver oldalról való triggerelést...
triggerServerEvent ( \"addEventNeve\", localPlayer,localPlayer)
Itt a localPlayer helyett bármilyen client oldali event megadható, míg a \"\"-közötti addEventNeve helyett a szerver oldalon található event nevét kell meghatároznod. Leírás a szerver oldali triggerről: https://wiki.multitheftauto.com/wiki/TriggerServerEvent. Fontos, hogy mindkét esetben a triggerelni kívánt function végére az addCommandHandler,addEventHandler, stb mellé még a következőt kell beszúrni:
addEvent( \"eventName\", true )
Remélem tudtam segíteni! :D