Szerző Téma: fekete képernyő csatlakozáskor, trükkök mód íráskor(?)  (Megtekintve 1328 alkalommal)

Nem elérhető ZyZu.

  • Globális moderátor
  • 8939
  • my turbo diesel forum
  • Discord: ZyZu.
    • Profil megtekintése
fekete képernyő csatlakozáskor, trükkök mód íráskor(?)
« Dátum: 2015. november 09. - 06:25:21 »
0 Show voters
Sziasztok!
Szóval nem régóta tanulom a nyelvet, próbálgatom, olvasom a leírásokat és a függvényeket, viszont még mindig vannak olyan kérdéseim amit nem értek és segítségre szorulok, remélem valamelyikre tudtok nekem választ adni! :)
1). Mitől lehet a képernyő fekete amikor felcsatlakozunk a szerverünkre, saját móddal? Talán azért mert nincs karakter spawnolás vagy kamera pozíció adás?..
2). Van Server Side és van Client Side, mi a különbség a kettő között? És hogyan tudom megállapítani, hogy melyik hova és mikor kellenek?..
3). Hogyan írjunk egy módot? Szóval hogyan kéne kinéznie egy módnak? nem tudom elképzelni.. a fájlok minden mappában?

Nem elérhető Live

  • 507
    • Profil megtekintése
fekete képernyő csatlakozáskor, trükkök mód íráskor(?)
« Válasz #1 Dátum: 2015. november 09. - 11:11:07 »
+1 Show voters
1). Ha saját a mód és nincs beállítva a fadeCamera(true) akkor a képernyő sötét lesz, mivel az MTA alapból false-ra állítja ennek értékét. Persze lehet más oka is, például valami nem indult el a szkriptben megfelelően és ezért nem futott le az, hogy ne legyen sötét a képernyő. Ilyenkor egy /debugscript 3
2). A szerver oldalra nyilván azok kerülnek ami a szerverrel kapcsolatos (illetve, hogy mindenkinek lefusson).
A kliens oldalra pedig maga a játékos gépe, tehát ha kliens oldalon csinálunk egy parancsot ami például eltünteti a HUD-ot, akkor csak annak a játékosnak fog eltűnni amelyik beírta azt. (Wikipédián a funkcióknál ki is írja, hogy melyiket hol lehet használni. Kliens oldal /Szerver oldal / Megosztott (mind kettőnél))
3). Hát ezt igazából mindenki máshogy csinálja, én például a meta.xml fájl mellé teszem a kliens/szerver lua fájlokat, illetve ha van egyéb fájl akkor egy Assets mappán belül több részre osztva. (Images / Fonts / Sounds / HTML). Lehet úgy is, hogy 1 lua fájlban összezsúfolva, vagy külön-külön részekre bontva több lua fájlba egy adott részt. Illetve mód íráskor is lehet ugyan így, vagy egy mappában minden (ez azért nem jó, mert ha valamit szerkesztettél vagy javítottál a kódban akkor az egész módot újra kell indítani), vagy pedig külön-külön mappákban resourcekre bontva. (jobbik megoldás, mert csak az adott rendszert kell újraindítanod ha szükséges és nem az egész módot)
« Utoljára szerkesztve: 2015. november 09. - 11:12:51 írta Tréj »

Nem elérhető ZyZu.

  • Globális moderátor
  • 8939
  • my turbo diesel forum
  • Discord: ZyZu.
    • Profil megtekintése
fekete képernyő csatlakozáskor, trükkök mód íráskor(?)
« Válasz #2 Dátum: 2015. november 09. - 17:03:13 »
0 Show voters
Megértettem! :)
Illetve még egy kérdés a kettes kérdéssel kapcsolatban.. Ha mondjuk összeírok egy kliens kódot egy szerver oldali kóddal, mi történhet? hogyan tudom meg? kifogja mutatni?

Nem elérhető Live

  • 507
    • Profil megtekintése
fekete képernyő csatlakozáskor, trükkök mód íráskor(?)
« Válasz #3 Dátum: 2015. november 09. - 17:11:31 »
+1 Show voters
Nem igazán értem ezt az \"összeírást\".
Viszont ha arra gondolsz, hogy szerver oldali funkciókat írsz kliens oldalra / vagy fordítva akkor igen - kijelzi a /debugscript 3, valamikor a szerver konzol is és természetesen ha olyan helyen van a hiba akkor a szkript sem fog működni.

Nem elérhető ZyZu.

  • Globális moderátor
  • 8939
  • my turbo diesel forum
  • Discord: ZyZu.
    • Profil megtekintése
fekete képernyő csatlakozáskor, trükkök mód íráskor(?)
« Válasz #4 Dátum: 2015. november 09. - 19:45:23 »
0 Show voters
Jól írtam le csak szarul fogalmaztam, köszönöm szépen a hozzászólásaidat! Ezek voltak a fontosabb dolgok. :) +2

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal