1). Ha saját a mód és nincs beállítva a fadeCamera(true) akkor a képernyő sötét lesz, mivel az MTA alapból false-ra állítja ennek értékét. Persze lehet más oka is, például valami nem indult el a szkriptben megfelelően és ezért nem futott le az, hogy ne legyen sötét a képernyő. Ilyenkor egy /debugscript 3
2). A szerver oldalra nyilván azok kerülnek ami a szerverrel kapcsolatos (illetve, hogy mindenkinek lefusson).
A kliens oldalra pedig maga a játékos gépe, tehát ha kliens oldalon csinálunk egy parancsot ami például eltünteti a HUD-ot, akkor csak annak a játékosnak fog eltűnni amelyik beírta azt. (Wikipédián a funkcióknál ki is írja, hogy melyiket hol lehet használni. Kliens oldal /Szerver oldal / Megosztott (mind kettőnél))
3). Hát ezt igazából mindenki máshogy csinálja, én például a meta.xml fájl mellé teszem a kliens/szerver lua fájlokat, illetve ha van egyéb fájl akkor egy Assets mappán belül több részre osztva. (Images / Fonts / Sounds / HTML). Lehet úgy is, hogy 1 lua fájlban összezsúfolva, vagy külön-külön részekre bontva több lua fájlba egy adott részt. Illetve mód íráskor is lehet ugyan így, vagy egy mappában minden (ez azért nem jó, mert ha valamit szerkesztettél vagy javítottál a kódban akkor az egész módot újra kell indítani), vagy pedig külön-külön mappákban resourcekre bontva. (jobbik megoldás, mert csak az adott rendszert kell újraindítanod ha szükséges és nem az egész módot)