2014 Bevezetõ
Sokan ismerhetitek a régi Nevada Role Playt, van aki rossz, van aki jó élményekkel teli. Sajnos a régi szerver majdnem egy év után bezárt, pontos okára nem emlékszem, de arra igen, hogy rengeteg problémánk volt a móddal.
Sokáig hagytuk a dolgot, egészen eddig, amíg elhatároztuk, hogy újranyitjuk a szervert.
A Mód
Sokakban felmerülhetett, hogy esetleg a régi Nevada móddal indítjuk-e újra a szervert. Hát nem. Még a szerver bezárása után kezdtem el írni egy módot egyedül, szépen lassan. Igyekeztem az összes lehetséges hibát kiküszöbölni, ami a Nevadában benne volt, sokkal rendezettebben, és tárhelykímélõbben igyekszem írni a módot, és persze az elsõdleges szempontom a laggmentesség, ami régen elég sokszor elõfordult. Talán kimerem jelenteni, hogy a régi mód nagyon kidolgozott volt, és sok élményt nyújtott. Szeretnénk még ennél is nagyobbat adni, minden apróbb kis rendszer a tökéletességig lesz kidolgozva.
RPG - de mennyire?
Igen, elõször bennem is ez a kérdés fogalmazódott meg. Igazából én GF szervereken \"nõttem fel\", de, hogy õszinte legyek egy idõ után unalmas - és jóval könnyebb is mint egy
normális RP szerver. Én szeretem a kihívásokat, innentõl számomra egyértelmû volt, hogy melyik is lesz a kettõ közül. Igyekszünk mindent biztosítani, hogy igazi RP szerverhez illõ szituációkat teremthessünk a mód segítségével. Bár elég sok ötletünk volt, hogy mit hogy kellene, rengeteg mindent elvetettünk, mert befolyásolták volna a játékos cselekményeit. Kizárólag olyan dolgok fognak beleszólni karaktered életébe, amirõl IRL sem te döntesz. (pl betegség) Szerintem ez így elég korrekt. De kicsit térjünk át magára a módra.
A játéktér
A játék hivatalosan Fort Carsonban játszódik, de nagy szerepet kap az LV-ben lévõ raktárnegyed, és egész San Andreasban elszórt gyárak, stb. (ugye milyen jó kis kamionozás érhet ebbõl? :3). De fontosabb dolgok, és eventek mind Fort Carson városára csoportosulnak.
Script rész - kisebb eltérések a megszokottól
Regisztráció, karakterlap, adatokRegisztrációnál tulajdonképpen minden fontosabb adatot meg kell adnod karakteredrõl - és nem fontosakat is. Így például szemszín,alkat stb. Nyilván sokan találkoztatok ilyennel sok szerveren, de igazából bármit megadhatsz, azt írsz le /do-ba amit akarsz igazából, az adminok úgysem tudnak mindenre figyelni, nem? Nem. A szerveren igyekeztem úgy kialakítani a dolgot, hogy amit megadsz regisztrációnál, az végigkísérje a karaktered életét. Na de hogyan? Ha valaki közel áll hozzád, és megnyomod a jobb klikket ránézve, kilistázza annak adatait. Mindent. (Amit IRL is látsz kívülrõl, nyílván nem írja ki, hogy az illetõ szereti a cicákat..) Minden karakter kap egy egyéni
arc azonosítót, amivel bármikor felismerhetõ lesz, még ha más is a skin - persze ha nincs eltakarva az arca.
Még az alkatra szeretnék kicsit bõvebben kitérni. Igazából ahol ilyen lehetõség van, mindenki kigyúrt. Kivétel nélkül, egyszerûen komolyan nem találkoztam mással. (Jó, én is mindig azt RP-zek, de nálam bevett szokás
)
Most, bár megadhatod, ha nem edzed a tested, akkor szépen lassan \"leeresztesz\" - ezzel is befolyásolva a következõ menüpontban látható try-t. De ha edzed magad, erõsebbeket ütsz, nagyobb lesz a kitartásod (többet tudsz futni), stb. RP teszt nem lesz, úgyis játék közben derül ki, ki mennyit tud, kipuskázni ki lehet bármelyik oldalról, ezért feleslegesnek tartom.
Personal TryAz elmúlt idõben elég sokat olvasgattam a szerverek témáit, tanulva azoknak hibáiból. A fórumi kritikák elég sokban befolyásolták a szkriptek megírását, igyekszem a nagyközönség felõl elvárt szintet hozni. Ilyen a Personál try (ptry): A szerveren megszüntettük az egyszerû /try parancsot, bár én szükségesnek érzem valamilyen szinten, de belegondolva szinte csak más játékosokon használjuk. Épp ezért hoztam létre a ptry-t, amivel külön személyre szabottan lehet próbálkozni. A siker függ a te karaktered, és a másik játékos karakterétõl is. Lássunk egy szituációt: vegyük izomtalan jánost (továbbiakban ij), a helyi hajléktalant, aki talán már egy botot sem tör ketté egykönnyen, és vegyük kigyúrt pistát (kp), az izomagyú box-világbajnokot. Azért már a szituáció sejtet valamit. Mi történne egy másik RP szerveren? ij beírja a parancsot: /try leütni kp-t -> sikerül, ok elterül kifossza megy vígan a dolgára.. (jobb esetben, ugyanis elég sok mindent ki tud váltani egy ilyen a másik félbõl). Na de nálunk. A regisztrációnál megadott paraméterek(karakterlap) - vagy a játékban késõbb szerzett tapasztalatok alapján kezeli mindkét játékost. Ugye így szegény janinak nincs túl sok esélye kiütni egy ilyen állatot. De nem csak a fizikum számít ám - láttam már csont sovány gyereket leteperni egy izomagyú kancigányt - minden tapasztalat kérdése. De errõl majd a késõbbiekben.
InventoryTúl sok extra nem található benne, egyenlõre nem vezettük be a tömeget, azaz hogy ha túl nehéz valami nem tudod vinni - azért ez elég abszurd egy RP szerveren, nem igazán van olyan item, amit a karakter ne tudna vinni, még sosem láttam egy szerveren sem olyan hûde nehéz dolgot, vagy ha igen, akkor is elég gázul volt megoldva - azért benzineskannát nem hordoz magánál az ember, maximum a kocsiban - de zsebben semmiképp. Ezért az itemek méret szerint vannak meghatározva. De ha már nehéz dolgok, nyilván, ami nem fér bele a tatyóba vagy zsebbe, de mindenképpen hordozni szeretnéd, ezeket a kezedben kell megtenned. Azért általában ami nagy az nehéz - ha nem is, akkor sem fér be sehova (sajnos), ezért kézben kell cipelni. Egy idõ után elfárad a karakter, ezért le kell tennie kicsit a plusz terhet. Ez befolyásolható edzésekkel, amikrõl már fentebb szó esett.
Sérülés és halálElõször én is megörültem az új samp funkcióknak: a fej, láb kar lövés. Na ezt tapasztalni mégsem volt olyan szuper. Általában minden szerveren ész nélkül lövöldöznek, és egy M4 azért elég sok helyre betalál miközben lõnek, szépen floodolja neked a chatet, amíg meg nem halsz - mert minden esetben meghaltam, pedig nem egyszer volt ilyen. Ezért ezzel a fejlesztéssel mi nem élünk.. Minek? Helyette az \"animba esés\" már 70hp-tól megtörténik, úgy gondolom ez viszonylag reális, és bõven marad idõ megállni, mert sokszor van olyan, hogy késõn kapcsolsz, vagy szerver lagg stb, és megölöd. A szerveren van CK. Elõször felfüggesztjük karaktered, azaz elteleportálódsz játékon kívülre, amíg az admin el nem bírálja, hogy jogos volt-e, avagy sem. Ha esetleg nincs fent admin, kickel, és a fórumon tudsz bõvebben érdeklõdni. Mindaddig, amíg felfüggesztve vagy, és van fent admin, fel tudsz járni az adott névvel a szerverre, játszani viszont nem tudsz, ez pont arra jó, hogy panaszodat jelentsd az adminoknak. a felfüggesztés egy hét, ha addig nem jelzed problémád, vagy igazságosnak találod a halált, lezárjuk a karaktered - többé már nem léphetsz be vele.
Bizniszek, cégek, és gazdaság & munkahelyekMinden gazdasági rendszerre épül. Gyárak, raktárak, árubeszállító cégek, egyéni vállalkozások.. Minden egymásra épül. Mindegyik ad munkalehetõséget, akár felsõbb szinten is. Te lehetsz a legbefolyásosabb gyárigazgató, vagy egy egyszerû vegyesbolt tulajdonos a sarkon. Minden tõled - és persze a pénzedtõl függ. Minden munkahelyen feljebb kerülhetsz a ranglétrán, de a legmagasabb fokra csakis a pénzeddel juthatsz - viszont kemény munka árán akár igazgató-helyettes is válhat belõled. Nagyon gondolkoztam ezt hogyan kéne kiviteleznem, de végül arra jutottam, hogy a szerver nyitáskor és alapvetõleg mindent a \"gép\" irányít, a gép az igazgató, az alkalmazottak, stb. Amint telik a szerver, egyre jobban halványodik majd a gép uralom. Az elõléptetéseidrõl mindig az igazgató vagy üzletvezetõ dönt, legyen akár gép- vagy játékos. NPC-ket nem tervezünk, maximum az igazgatókat és üzletvezetõket - az azért kicsit sok slotot foglalna, ha minden meg lenne oldva NPC-kel. Ha esetleg vezetõi pozícióba kerülsz, kezelheted az alkalmazottakat, legyen az akár gép, akár játékos. A láthatatlan gép alkalmazott is dolgozik, neve van, és ha mindet elküldöd, a termelés/üzemelés az adott helyen leáll! Ezt jobb észben tartani. A gépek által irányított helyek alapjáraton eladóak, viszont ha játékos kezére kerül, a cég/üzlet teljes sorsáról az adott személy dönt - így ha el akarja adni. Na de akkor miért kéne emberi alkalmazottakat is felvenni, ha ott a gép? Egy játékos sokkal nagyobb bevételeket hoz, és nagyobb, gyorsabb munkaerõ is. (kb. úgy lehetne elképzelni, mint az Euro Truck Simulator 2 legelsõ alkalmazottja, akit felveszel, elég póréhagyma hozzád képest, annyi különbséggel, hogy ott fejlõdnek a botok, itt nem.). Figyelembe kell venni, hogy az alkalmazottakat fizetni kell! Ha csõdbe megy a cég, elárverezi az önkormányzat. Munkalehetõségek a munkaügyi hivatalban találhatóak, az igazgatók felvételt hirdethetnek, és akkor a munkaügyi hivatalban bárki alkalmazott lehet. Továbbá személyes úton is elérhetõ a felvétel. Továbbá a vezetõ állítja a fizetéseket is, így lehet reklamálni. Na de mi történik, ha esetleg valaki inaktív? 1,5 hét
bejelentetlen inaktivitás után szintén árverezésre kerül az üzlet. Az árverezés 1 hétig tart, ha senki nem veszi meg a játékosok közül, ismét a gép kezébe kerül a cég. Érdemes árverezésnél lecsapni ezekre, ugyanis ilyenkor jóval olcsóbbak.
Frakciók3 frakciót terveztem, tulajdonképpen az állam által fenntartott dolgok, azaz: rendõrség, mentõszolgálat és orvosok, tûzoltóság. A többi már megszokott frakciót, mint pl. taxisok,szerelõk,rádiósok mind cégekként elérhetõek bárkinek. Szerver nyitáskor lehetõség adódik korlátozott számú embernek pályázat beadásával pénz nélkül céget alapítani - de csak fent felsoroltakból. A többi a frakciókban a szokásos módokon fog zajlani.
Jármû és házrendszer, illetve hotelAzért raktam egybe, mert semmi különösebb egyediség nincs bennük. Bármilyen jármûved, és bármilyen házad lehet, ha meg tudod fizetni. Nincsenek korlátozva, hogy mibõl mennyit vehetsz. Az alap dolgok - üzemanyag,motorindítás, csomagtartó, lámpák, sérülés, stb. természetesen megtalálhatóak. Ha egyszer egy kocsi megsemmisül, azt többet nem élesztheted újra, örökre megsemmisül. Mivel ezek általában robbanással történnek, nyomot is hagynak, égõ roncsok formájában - ezzel munkát adva a tûzoltóságnak. A házakat nem lehet majd rendezgetni. Ez azért van így, hogy ne az legyen a szerveren, hogy mindenki gubbaszt a bezárt lakásában rendezgetve, tessék menni RP-zni, rendezgetésre ott a Minecraft, Sims és az egyéb szuperkirálysirály játékok, ott ki lehet élni magad. A városban található egy hotel, amibõl szobát bérelhetsz magadnak, adott idõre. Ha lejár, akkor a szerver értesíteni fog.
SzükségletekA szerveren megtalálhatóak lesznek a szükségletek, személy szerint én mindig is szerettem õket - de nem minden, ami IRL is tapasztalható. Lesz ürítés, de csak kis dolog - a nagy dolgot már túlzottnak és korlátozónak tartom. Éhség és szomjúság, illetve fáradtság is jelen lesz. Az éhség és szomjúság kivitele egyenlõre még nincs kitalálva, de semmiképpen sem a HP-t szeretnénk csökkenteni/vagy növelni vele. Majd eldõl. A fáradtságnál nem alvásra kell gondolni, ez is rengeteget befolyásolna a szerepjátszásban. Szimplán, ha elfáradsz ->meg kell állnod pihenni. Mint edzésnél, mint futásnál, mint cipelésnél.
Képek
Hamarosan.
Az adminok, és az adminrendszer
Semmi eltérõ a megszokottól, talán annyi, hogy 3 adminszint lesz. Teljesen feleslegesnek tartom az ilyen 7-8 szintes rendszereket, az admin legfõképp attól admin mert megbízunk benne, ezért majdnem minden paranccsal élni fognak. Azért 3 fokozat, mert az elsõt újoncokon használjuk, akik pár fontosabb parancsot még nem használhatnak (pl Ban, jártunk már pórul ilyennel), 2-es szint kb. minden paranccsal rendelkezik, kivéve a nagyon fõadminosokat (pl. admin adása és elvétele), a 3-as értelem szerûen pedig mindennel rendelkezik, de ezt a fejlesztõ csapatnak tartjuk fent.
Egyenlõre ketten dolgozunk a szerveren, Asdelon, mint mapper, és én, mint scripter. Adminokat valószínûleg külön kérjük fel, nem lesz felvétel.
Szerver adatok
Egyenlõre nincs publikus adat.
A Hostot nagyon szépen köszönjük a
Whalehostnak!
Fejlesztések
Azok a fejlesztések, amiket általában hozzászólásokban is kiposztolunk, de jó, ha benne vannak a fõposztban is.
Még nem voltak fejlesztések..Utószó
Köszönjük szépen, hogy elolvastad (azért szép kis olvasmány lett
), remélem találkozunk régi, és új játékosokkal egyaránt!
Bármilyen kritikát elfogadunk, mai értelmesen és nem lenézõen van közölve,
ötleteket, észrevételeket és véleményeket nagyon szívesen várjuk Téma folyamatos bõvítés alatt.