Gentleman\'s Cops \'n Robbers http://www.clker.com/cliparts/6/2/3/f/119498567625300278computer-aj_aj_ashton_01.svg.hi.png[/img]
A projectrõl: A projectet pár napja kezdtem el, célom egy mindenki számára szórakoztató Stratégiai TDM mód létrehozása. Jelen pillanatban eléggé elején járok a játékmódnak ámbár a leglényegesebb hangokat már megszereztem ami minden bizonnyal a legütõsebb dolgok egyike lesz.
A project nem része a publikus játékmód készítésnek. Ha minden jól megy ezzel a játékmóddal akkor valószínûleg futtatásra is sor kerül. (Webhoston még gondolkodom.)
http://cluster3.lib.berkeley.edu/EART/images/blog_openstreetmap.jpg[/img]
Helyszín: A helyszín elsõ körben Las Venturas városa lesz. Sok ott a lehetõség rablás terén. Vannak kaszinók, Bankok, Üzletek, Hotelek tehát minden megfelelõ egy ilyen játékmódhoz.
http://www.waterforduhs.k12.wi.us/Animated%20Gifs/TEAM_logo.jpg[/img]
Csapatok: - LVPD - Rendõrosztag
- Mentõszolgálat
- Civilek/Rablók
http://fruzsicsiga.freeblog.hu/files/felki%C3%A1lt%C3%B3jel.jpg[/img]Figyelem:
Sajnos vannak játékosok akik bizonyos parancsokkal visszaélnének ezért a körözések kiosztása teljesen automatizált lesz. Tehát úgy már valaki nem kezdhet, hogy körözése van pedig nem csinált semmit. A rendszer tájékoztatni fogja a játékost arról, hogy mit és miért kapott. Kaphat akár körözéset: rendõr megtámadása, rablás, autólopás vagy kamerával figyelt területen fegyver elõvétele.
Körözési rendszer:
Mint fentebb említettem a játékos a körözést a rendszertõl kapja. De ennek is meg lesznek a relációi. Elõször is az elsõ 3 körözési csillag sárga színû. Ez azt jelenti nincs elfogás ellene viszont büntetõcédulát kell neki adni. Amennyiben azt nem fizeti be átlép a 4. körözési fokozatra.
4-5 körözési fokozatban már elfogás van adva a játékos ellen de a rendõrök nem lõhetik õt le. Ha lelövik nem kapnak pontot az elfogásért. A játékos pedig kórházban ébred.
6 körözési fokozat akkor jön elõ ha a játékos rendõrre tüzet nyitott (megsebezte) vagy megölt egy másik játékost. Félreértés ne essék ezt a körözési fokozatot csak komoly veszély alapján kapja meg a játékos. Amennyiben kirabol minden üzletet és ellop mindent amit talál még akkor sem lép ebbe a fokozatba.
A játékos elfogásakor 3-6 percet kell letöltsön egy (valószínûleg mapolt) börtönben. Ha börtönbe kerül a játékos abban az esetben elveszít 2 szintet és a pénze egy bizonyos részét.Rablások és lehetõségek civilek számára:A játékosnak nem kötelezõ rablásból megélnie. Lehetõsége lesz munkát választani (buszos, teherautós, taxis) amik igen jól fizetõek lesznek. Persze túl nagy meggazdagodás nem lesz belõle várható.
A rablások üzlettõl függenek majd. Egy kaszinó vagy bank kirablásához magas rablási szint és robbanószer lesz szükséges. Míg egy kisboltot akár egy pisztollyal is ki lehet rabolni. A két rablás között pénzben óriási különbség lesz.
Egy példarablás (kaszinó): A játékosnak mondjuk szüksége lesz 15-ös rablási szintre amint ez megvan szüksége lesz pár tízezer dollárra amibõl vesz magának egy robbanószert. Ezeknek az eszközöknek a száma, hogy hányat viselhet korlátozva lesz. Amint megvan a megfelelõ felszerelés akkor már megközelítheti az épületet ahol egy minijáték veszi kezdetét. Elõször is be kell mennie az irodába a zárak kulcsaiért. Amint õ ezt megszerezte lemehet kirobbantani a széfet. Amint a széf kirobbant a LVPD erõi riasztást kapnak, hogy balhé van a kaszinóban. A kirobbantás 10másodpercet fog majd igénybe venni. Amint kirobbantotta a nagyszéfet a kis zárakat kell kinyitnia amiben az értékek vannak tárolva. Ez olyan egy két percet vesz majd igénybe. Ha megszerezte az értékeket már csak el kell juttatnia egy fekete kereskedõhöz aki õ neki ezt \"tisztára mossa\". Itt a rabló küldetése lezárul. Amennyiben elkapják közben akkor is
Küldetések:Lesznek küldetések is. A küldetéseket három nagy csoportra lehet majd bontani. Elõször is lesznek a pozícióhoz kötöttek. Ezeket csak akkor csinálhatja meg a játékos ha bizonyos szinttel vagy bizonyos csapattal rendelkezik. A másik küldetéstípus amit bárki megcsinálhat. Végül pedig az autómatikus küldetések maradtak.
Pozícióhoz kötött küldetések: Ez lehet akár rendõröknek rabszállítás, rablóknak drogbehozatal túl sokat nem akarok ellõni belõle a teljesítéséért pénz jár.
Szabadon választható küldetés: Ezek a küldetések több pénzt adnak és ezt mind rendõr mind civil elvégezhet. Ilyen küldetés például az, hogy találjon meg egy elveszett tárgyat. Amint felvette a küldetését a játékos a szerver megmondja hol kell keresnie az értéket. Tehát kiírja a szerver, hogy az elveszett robotot legutoljára a \"The Strip\"-en látták. A játékosnak a térkép alatt ott lesz egy radar ami kiírja a körzeteket amint beér a körzetbe valahol ott lesz egy pickup ami az itemet jelöli. Ha õ ebbe belemegy akkor megtalálta az itemet és megkapja a jutalmát. Egyszerre csak egy küldetés választható.
Autómatikus küldetések: Lesznek nem túl aktív osztályok mint a Mentõszolgálat és a Tûzoltóság akiknek kis feladatuk van játékosokkal kapcsolatban. Például mentõsnél életerõ újratöltése.
Ez eléggé unalmas lenne ezért itt jönnek képbe az autómatikus küldetések. A szerver riasztja az ilyen pozícióban lévõ játékosokat egy egy elõre generált szituációhoz. Tûzoltókat lakástûzhöz, mentõsöknek betegszállítás. (Itt sem akarok túl sokat ellõni a leendõ küldetésekbõl)
Szintrendszer:Több fajta szintrendszer is lesz (rendõrszint, rablószint, mentõszint...) viszont én most az általános szintrendszert mutatnám be. Minden órában a játékos kap egy szintet. Ez a TAB fülnél a \"SCORE\" részen lesz látható. A szintekre azért lesz szükség, hogy tudjon fejleszteni dolgokat. Bizonyos házak jármûvek szinthez lesznek kötve. Például egy emeletes ház szint:7 két emeletes szint: 8 vagy akár jármûveknél premier: szint 5 infernus: szint 20.
Itt jelentõsen eltérõ lesz a többi szintrendszertõl ugyanis amint megvette a játékos a neki tetszõ dolgot (ami pénzbe és szintbe kerül) abban a pillanatban a dologhoz szükséges szint kivonódik az õ szintjébõl. Így folyamatosan szükség van a szintekre. Tehát nem lesz az, hogy elértem a 20-as szintet akkor vehetek mindent ami nekem tetszik. Hanem kivonódik és a sorozat kezdõdik elölrõl.
Ez csak az általános szintrendszerre lesz igaz.
Gyakran felmerülõ kérdésekre válaszok:
A szerver mikor nyílik meg?
-Sajnos ezt nem tudom függ attól, hogy hogyan haladok. Szerintem a béta verzió pár héten belül elkészül (remélhetõleg).
Akkor ez most RPG szerver lenne?
-Nem szó se essék errõl! Az tény, hogy a pénzgyûjtésrõl szól viszont nem lesznek kötött RP elemek.
Melyik kliensen fog futni a szerver?
-Minden bizonnyal 0.3e hacsak addig nem jön ki újabb.
Vannak nagyon jó mapjaim hova küldhetem el ha szeretném bent látni?
-Szerintem ez az a játékmód típus amit nem a mapolás tesz széppé. Azt a keveset amire szükség van el tudom én is végezni.
Gentleman