Szerző Téma: Szintek/XP-k/játszott órák! Mik ezek igazából?  (Megtekintve 1840 alkalommal)

Szintek/XP-k/játszott órák! Mik ezek igazából?
« Dátum: 2012. március 03. - 13:25:09 »
0 Show voters
Eleve ezt a szint-hülyeséget sem értem: a szintnek az lenne az értelme, hogy ha nõ a tapasztalatod, akkor újabb dolgok nyíljanak meg elõtted, és fejleszteni lehet a karaktered.
De itt mi alapján van tapasztalatnövekedés? A játszott óra alapján? :O Mert az édeskevés.
És ha szintet \"léptél\"? Akkor se tudod fejleszteni semmivel sem a karaktered, max új melók lesznek...
Szép is lenne, beköltözöl valahova, és éveket kell várnod, mire elmehetsz rendõrnek, stb. Pedig megvan hozzá a végzettséged.
Hja, a szint az RP tapasztalatot jelzi? Sorry, de ez nem igaz, hanem baromság! Attól, hogy X_Y ma kezdett egy RPG serveren, még lehet überprofi egy 30LVL-essel szemben!
Láttam már olyan 20-onvalamennyi LVL-û játékost (aki mellesleg fõadmin is volt az adott seron!), hogy 0 volt az RP tudása, plussz az asztali RPG-re azt hitte, hogy táblás társasjáték. :D Aztán meg kimagyarázta magát, hogy \"hja, azok abarmok, akik befestik magukat?\". Grat...
Másik: OOC dologért (mint pl játszott óra) nem adnak szintet, TP/XP-t, stb, mert az OOC dolog, viszont a szintnek IC kell megjelennie, értelmet nyernie.
Hoppá, sok servertulaj ezek szerint keveri az IC-OOC dolgot ennyire csúnyán? BANolgassák csak szépen kifelé magukat!
Ebból a szintmániából látszik, hogy nem konyít egy sero tulaja az RPG-hez:
- Vagy legyenek szintek, de akkor tényleges értelmük is legyen, és növelésben is legyen küzdelem. (Nem, nem az LT féle \"leadok egy kocsi hot-dogot, kapok 2 XP-t\" dolgokra gondoltam, mert az is szar.)
- Ne legyenek szintek, és minden csak RP tudástól függjön.
A régebbi RPG rendszerekben volt ez a szintezõs dolog. De ott azért, mert kasztosodás van, és  a szintek mutatták meg, hogy a kaszton belül mennyire fejlõdsz a szerzett TP/XP pontok alapján. És ahogy fejlõdtél, és ezzel arányosan szintet léptél, úgy kaptál automatikusan olyan képzettségeket/képességeket, amik kifejezték, hogy kaszton belül mihez is értesz.
Mellesleg a kasztok bizonyos követelményeket állítottak fel: egy fejvadász pl nem használhat nehéz páncélzatot, mert súlyos büntetõ-módosítókat kap, viszont õ a lesbõl támadásra, álcázásra kapott kedvezõ módosítókat.
A kaszt legfõképpen a fantasy alapú RPG rendszerekben használatos, elvégre a kasztok ott számítottak.
A karakter szintje nem fejezte ki azt, hogy GLOBÁLISAN mennyire fejlett. Gondolok itt arra, hogy egy 2-es szintû fegyverhasználó nevetve lecsapott egy 10-es szintû varázshasználót fegyveres harcban, viszont a varázshasználó a mágiával iktatta ki nevetve azt a harcost, aki simán meg tudná ölni test-test elleni küzdelemben.
TP/XP pont a legyõzött ellenfelekért jár, találékonyságért, és ha a kasztodon/jellemeden/szerepeden belül jól teljesítesz.
Ha összegyûlik a megadott mennyiségû TP/XP, akkor szintet lépsz, és megkapod az ilyenkor -nem minden setben- járó képzettségeket/képességeket, és egy bizonyos értékû KP-t (KépzettségPontot), amiket elkölthetsz a kívánt képzettségek tanulására, fejlesztésére. Továbbá a tulajdonságokhoz (mint pl Erõ, Ügyesség, stb) rendelt értékek is (pl Támadóérték, Célzóérték, stb) növekednek egy keveset.
A \"modernebb\" RPG rendszerekben már nincsenek szintek, se kasztosodás. Kaptál egy X mennyiségû pontot, amiket költhettél képzettségekre/képességekre, és annyi.
TP/XP alapból nincs ezekben, és a képzettségek is másképpen fejlõdnek.
Álltalában 0-5, vagy 0-10 fokozatra van osztva egy képzettség.
A különbözõ fokozatokat akkor éred el, ha egy képzettségen belül összegyûik egy adott pontmennyiség, illetve ha sikeresen csinálsz valamit, kiemelkedõ precizitással egy adott képzettségen belül, akkor is kaphatsz egy fokozatot, de ez nem mindennapi dolog.
Képzettségen/képzettségcsoporton belül úgy lehet pontokat szerezni, ha oylan dolgokat csinálsz, amik a képzettséghez kötõdnek, így tanulod el a dolgokat, és fejlõdsz.
Képzettségeken belül vannak specializációk, mint pl a lõfegyvereken belül a pisztolyok, és ezen belül lehetnek még pl pisztolyfajták is. Értelemszerûen, amire specializálódsz, azzal ügyesebb leszel.
Persze rendszerenként lehetnek eltérések, de ez a jellemzõ.
Röviden ennyi (mivel cigizni mentem :D), de remélem a lényeg leesett mindenkinek:
A GTA a modern RPG-k közé sorolható, ahol nincs varázslat, gyémántpowa, emberfeletti képességek, reinkarnáció, feléledés, meg hasonló fantasy elemek!
A GTA-ban a szintek FELESLEGESEK a kasztok és képzettségek hiánya miatt!!!
(Bár a P.D.R.P.-re akartunk képzettségeket csinálni, de 0-3 játékosra nincs értelme. :S)

Nem elérhető rewan

  • 960
    • Profil megtekintése
Szintek/XP-k/játszott órák! Mik ezek igazából?
« Válasz #1 Dátum: 2012. március 03. - 13:38:48 »
0 Show voters
Én építek kizárólag EXP alapú fejlõdés rendszert,
mely az aktivitástól(RP cselekvések száma), tettektõl függõen
nõ bizonyos idõnként.
Ezt elvásárolva fejlesztheted valamilyen képzettséged(egy
nálad az adott dologban jobb játékostól, vagy
rengeteg gyakorlással/egyéb fejlesztésekkel),
amivel akár bizonyos helyzetben elõnyt is szerezhetsz.
Habár igaz, GTA-ban nagyon kevés dolog van(még pluszban
scriptelve is), amire rá lehet állítani egy képzettséget.
Viszont ha nincs elég dolog, amire alkalmazzák a képzettségeket(
pl csak fegyverhasználat), akkor nem éri meg.
Ráadásul egy karakter csak 2-3 képzettségben lehessen igazán
profi, még 1-2ben legfeljebb közepes, a többihez pedig ne értsen.
Mindezt a megfelelõen adott tapasztalati pontokkal lehet(ne) szabályozni.
Szóval szerintem ha van elég képzettségnek való dolog különféle
kategóriákban, úgy érdemes lehet megcsinálni.

Nem elérhető IXT

  • 2502
  • Steph Curry
    • Profil megtekintése
Szintek/XP-k/játszott órák! Mik ezek igazából?
« Válasz #2 Dátum: 2012. március 03. - 14:07:50 »
0 Show voters
Semmi értelmük nincs ezeknek a sok hülyeségeknek..

Szintek/XP-k/játszott órák! Mik ezek igazából?
« Válasz #3 Dátum: 2012. március 03. - 14:14:59 »
0 Show voters
Idézetet írta: rewan date=1330778328\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"17922\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Én építek kizárólag EXP alapú fejlõdés rendszert,
mely az aktivitástól(RP cselekvések száma), tettektõl függõen
nõ bizonyos idõnként.
 
És ezt hogy kívánod megoldani? Ha nem látja az admin az adott játékost, akkor az hogy kap az RP alapján XP-t? Így egyesek lemaradhatnak, pl akik akkor vannak fent, mikor admin nincsen.
Mellesleg ettõl nem szabadna függenie, hiszen az RP-s viselkedés ELVÁRÁS egy serveren, ez alapján nem szabad adni XP-t. Asztali rendszerekben se kapsz a KM/DM-tõl XP-t, mert jól játszod a szerepet.
A P.D.R.P.-nek kidolgoztam egy képzettség- és elõny/hátrány rendszert.
30 képzettség és 10 elõny, 10 hátrány.
A 30 képzettségen belül egyenként 5+1 fokozat, amik jelentõs mértékben elütöttek egymástól.
Csak fantázia kérdése, hogy mennyi mindent lehet betenni.
Kasztosodásnak csak a fantasy-világokban van értelme, sehol máshol.
Így a GTA-ban, és eleve a modernkori RPG világokban a kasztosodás teljes mértékben hülyeség, ezért a szinteknek továbbra sincs értelmük.
 

Semmi értelmük nincs ezeknek a sok hülyeségeknek..
 
[/quote]
Egész pontosan milyen hülyeségre gondolsz? A szintekre GTA-ban?
Annak nincs is értelme, ezt osztom.
De képzettségrendszernek lenne értelme, csak kellõ hozzáértés kell ehhez, és nagyon igényesen kell megcsinálni, hogy valóban legyen értelme fejleszteni ezeket.
A képzettség/képességrendszer az RPG-ben alapkövetelmény.
« Utoljára szerkesztve: 2012. március 03. - 14:18:18 írta Indi »

Nem elérhető rewan

  • 960
    • Profil megtekintése
Szintek/XP-k/játszott órák! Mik ezek igazából?
« Válasz #4 Dátum: 2012. március 03. - 14:26:07 »
0 Show voters
IXT:
RPG-ben van/lenne. :D
Legalább ezt fejlesszék a playerek, ne
egész nap az utat tisztítsák meg bankot rabolják
pénzért, aminek igazából semmi értelme.
(Tapasztalatból mondom, egy hosszú, jó RP-s

esemény levezetése nagyságrendekkel jobb,


mint atom gazdagnak lenni és villogni az elért vagyonoddal)

Indi:
Bizonyos idõnként(máshol \"fizetés\") csak akkor kap EXP-t a játékos,
ha megvan egy bizonyos számú RP parancs beírás.
Igaz, könnyen kijátszható és a valódi RP szintet nem tükrözi,
viszont ahhoz, hogy érdemleges EXP-t kapjon,
csinálnia kell komolyabb dolgokat(ölés, rablás, bûnözõ elkapása,
esetleges bónuszok stb).
Jól tudom, mekkora non lehetõségek, de máshogy nem tudom megoldani.
Muszáj letesztelni, az adott játékosok képesek-e normálisan kihasználni ezt
a lehetõséget. Ha nem, akkor bukta.
Szinteket és egyebeket én sem használok, egyszerûen felesleges,
semmi haszna nincs, csak terheli a szervert.

Szintek/XP-k/játszott órák! Mik ezek igazából?
« Válasz #5 Dátum: 2012. március 03. - 14:35:31 »
0 Show voters
Rewan, ez a \"fizetés\" szagú dolog és \"RP parancs föggõ XP adás\" nagyon rossz megoldás!
Kegyetlenül ki lehet használni, és mint mondtam is, nem ezért kellene kapnia XP-t, hogy beír 665138 darab /me-t, 6146735 db /do-t, stb.
Ez követelmény, hogy RP-s legyen a játékos, ezért nem szabadna adni IC \"jutalmat\", mint itt is az XP-t!
Én tudom az XP növelés RP-s megoldását, ami lefedi a valóságot, de nem súgom meg senkinek, mert ha ismét lesz P.D.R.P., akkor kell nekünk. :D
Ha ezek alapján kapja az XP-ket, akkor az nem tükrözi a tanulás lényegét, hiszen 35468 db \"/me elõveszi a szerszámát\" parancs ne adjon már lehetõséget arra, hogy ügyesebben tudjon fegyverekkel bánni.
Hiszen IRL sem azért leszel atomfizikus, mert földrajzból frankó vagy.
Másik, hogy ez megint lefedi az IC-OOC keveréses szintlépés alapjait: OOC dologért (parancsok beírása) kap az illetõ IC elõnyöket.
(Mint ahogy szinteknél is írtam, hogy OOC játszott órákért kapnak IC szintet, aminek az elõnyeit IC élvezik.)

Nem elérhető rewan

  • 960
    • Profil megtekintése
Szintek/XP-k/játszott órák! Mik ezek igazából?
« Válasz #6 Dátum: 2012. március 03. - 14:40:37 »
0 Show voters
Azért még nem kapnak, ha írnak bizonyos mennyiségû
parancsot, csak követelmény ahhoz, hogy megkapják.
De azt, hogy élesben még mit fogok elindítani, azt nem tudom,
szerintem még nem egyszer át lesz alakítva :D
Mondhatni, az egyik legérzékenyebb pont..

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal