Szerző Téma: <ÖTLET> CnR  (Megtekintve 2756 alkalommal)

<ÖTLET> CnR
« Dátum: 2013. március 17. - 00:55:48 »
0 Show voters
Mind tudjuk, a CnR stílusban alapvetõen egyedi ötletet nem igazán mutatnak fel a szerverkészítõk, 1-2 kivételtõl eltekintve, pl Eps Cops and Racers-e, de ezek mind többnyire más stílusokat ötvöznek a Rabló-Pandúr stílussal, pl Eps esetében egy versenyjátékot ötvözött rendõrös kergetõsdivel.
A SA:MP-ban alapvetõen megismert CnR stílus messze elszakad az alapvetõen GTA-ban megismert rendõrös kergetõsditõl, és sajnos hamar unalomba is tud fulladni aktív, egy csapatban található játékostársak nélkül.
Mindig, mikor kergetõzök a rendõrökkel Single-ben, eszembe jut, hogy egy ilyen szimpla, letisztult CnR kellene, ami semmi másról nem szólna, mint a fogócskáról elejétõl a végéig, és erre alapozva találtam ki egy szerverötletet, aki akarja megcsinálja, boldogan randalíroznék rajta. :)
Lényege:
Vannak a \"civil\" játékosok, és vannak a rendvédelmisek. A két csoport között 24 óránként lenne lehetséges az átjárás! Nem IG órára gondolok, hanem valósra, pl ha mondjuk Kiss Pista kedden 06:02 órakor váltott csapatot, akkor legközelebb csak szerdán 06:02-kor válthasson.
Harmadik csoport a mentõk csoportja.
Az alapja az egésznek annyi lenne, hogy adott civil csoport, akik betörhetnek az alap 24/7-es üzletekbe, bankokba, kajáldákba, fegyverboltokba és egyébb üzletekbe. A körözöttségi szint pedig egyéni, a rendvédelem számára meg a felkészültségi szint globális lenne!
Mit is értek ez alatt?
Pl Civil1-es játékos betörne egy 24/7-be, kapna 1-es csillagot, miközben egy másik Civil2-es játékos betörne szintén egy 24/7-be, szintén 1-es csillagot kapna.
Ekkor a rendvédelemnek 1-es felkészültségi szintje lenne, a leátlagolás alapján (1+1)/2=1.
De ha pl Civil3-as kirabolja a hamburgerest (2 csillag), és Civil4-es kirabolja a bankot (5 csillag), akkor az az elõbbiekel összevetve (1+1+2+5)/4=2,25, ami kerekítve 2-es felkészültségi szint a rendvédelemnek.
ÉS így tovább, minden fajta rablás és bûnelkövetési módszer más és más körözöttségi szintet adna, pl:
 
  • 1 csillag: 24/7-es boltok; 3-nál kevesebb civil megsebzése

  • 2 csillag: Kajáldák; minimum 3 civil megsebzése, 3-nál kevesebb civil megölése

  • 3 csillag: Magánautók ellopása és magánházak feltörése; 3-nál kevesebb rendvédelmis megölése; minimum 3 civil megölése

  • 4 csillag: Fegyverboltok; minimum 3 rendvédelmis megölése; legalább 6 civil megölése

  • 5 csillag: Bankok - Kaszinók;  legalább 6 rendvédelmis megölése, legalább 10 civil megölése, Katonasági jármûben tartózkodás


Mint fentebb vázoltam, a bûnelkövetõk csillagait összeadná a rendszer, és elkövetõk létszámával leátlagolná, és ez az átlag adná a rendvédelem felkészültségi szintjét.
Mi is az a felkészültségi szint?
Ez határozza meg, hogy a rendvédelem milyen felszerelést érhet el:
 
  • 1-es szint: Rendõrskin, Alap- és terep rendõrautók, gumibot, Colt, Spray (Valójában ez az alapfelszereltség is!)

  • 2-es szint: Fentiek, + Rendõrmotor, Tec9

  • 3-as szint: Fentiek, + Rendõrségi helikopter, S.W.A.T. Jármû, Vízágyú, S.W.A.T. Skin, MP5, Deagle

  • 4-es szint: Fentiek, + F.B.I. Rancher, F.B.I. Skin, M4

  • 5-ös szint: Fentiek, + Katonasági jármûvek, Katona Skin és persze TANK!


Az adott szinthez tartozó felszerelés mindig csak akkor spawnolna le a megfelelõ helyen, ha a felkészültségi szint a megfelelõ fokozatba lépne.
Meddig tartana egy adott felkészültségi szint?
Mivel a bûnesetek fokozatát átlagolná le a játék az elkövetõk számával, ezért minnél több elkövetõt vonnának ki a rendvédelmisek a forgalomból, azzal arányosan csökenne a Felkészültségi szint is. Pl ha megölnek egy 5-ös csillaggal rendelkezõ elkövetõt, akkor az átlagolás 1 személlyel kevesebbre szólna, és 5 számértéket vonna ki.
Számokkal: (1+2+4+5+5+)/5=3,4, kerekítve 3
De ha megölik az egyik 5-ös csilaggal rendelkezõ elkövetõt, akkor így alakul a számítás:
           (1+2+4+5)/4=3, kereken 3
És tovább megyünk, meghal a másik 5-ös csilaggal rendelkezõ is:
           (1+2+4)/3= 2,3, kerekítve 2
Látható, így csökkenne a felkészültségi szint. Ilyenkor a lespawnolt, de nem felvett fegyverek, illetve a lespawnolt, de nem használt jármûvek eltünnének a spawn-pontról, igazodva az aktuális Felkészültségi szinthez.
De mi történik, ha valakinek a tulajdonába került egy rendvédelmis, 5-ös szinthez tartozó jármû? Civil esetében a csillagok addig nem csökkennek, amíg a jármûben tartózkodik a személy. Így növelve a rendvédelmisek esélyeit, hogy feljussanak a megfelelõ felkészültségi szintre. Ez csak katonai jármûnél érvényes, minden más rendvédelmi jármû esetében csökkenhetnek a csillagok.
Ha pedig hatósági személy tartózkodik katonasági jármûben, és nem viszi egyenesen a helyére 5 percen belül az 5-ös szint elmúlása után, illetve ha túl messze van és nem száll ki a jármûbõl, akkor elveszíti a rendõrségi csoportot, és csak 24 óra múlva csatlakozhat, mindezek mellett rögtön 5 csillagot kap. Számláló jelenne meg, hogy a játékos tudja, ki kel szállnia záros határidõn belül. Amint kiszállt, a katonasági jármû helyén egy alap rendõrautó jelenik meg.
Pontok:
A játékosok pontokat szerezhetnek, igen egyszerû módon:
Mentõs - Minden meggyógyított játékos után, mentõs egyaránt gyógyíthat \"civilt\" és rendvédelmist is.
Rendvédelmis - Minden elkapott bûnözõ után, a bûnözõ körözöttségi szintjének megfelelõen. Ha a bûnözõt megöli, akkor csak a pontok FELÉT kapja meg!
Civil/bûnözõ - Minden leszámolt csillag után, ezt értsd úgy, hogy ha 3 csillaga van, és annyit kibír, hogy leszámol belõle a rendszer 1 csillagot, akkor az +1 pont, és így tovább, minden elveszített csillag után.
Csillagok elvesztése:
Az 5 csillag elvesztéséhez 30 perc kell, a 4 elvesztéséhez 20, a 3-nak 15, a 2-nek 15, és 1 csillagnak 10 perc kell.
Látható, minnél több a csillag, annál keményebb hajszákra kell számítani.
Van egy másik út is, mégpedig egy rendvédelmis megvesztegetése. Ez a csillagoktól függõ lenne, 1 csillag levétele 5ezer dolcsi lenne.
Megvesztegetett rendõr minden esetben veszít 3 pontot!!!
Pénzszerzés:
A mentõsök kapnának minden eltöltött óra után 10ezer dollárt, illetve amennyi jattot kapnak, esetleg ha felbérlik õket akciókhoz, kizárólagos munkákhoz (értsd: a mentõs nem köteles mindenkit meggyógyítani, ezért a rablók felbérelhetik, hogy csatában csak õket gyógyítsa/élessze fel), azzal is szerezhetnek pénzt, de ebben nagy a kockázat is, és halála esetén többet is veszíthet akár.
Rendvédelmisek az elkapott bûnözõ csillagjainak megfelelõ számérték 10ezerszeresét, ám ha megölik, ennek az összegnek csak a felét kapják meg. Ez a pénz mindig a bûnözõtõl kerül levonásra!!!
A \"civilek\" a betõrések után, ahány csillagot ér a betörés, annyiszor 10ezer dollárt kapnak. HA sikeresen menekülnek, akkor az egész összeget kimenthetik, ha az elsõ sarkon elkapják õket, akkor mindent bukhatnak, plussz a csillagok kétszeres összegének megfelelõ perc börtönt le kell ülniük. (Pl 5-ös csillag 10 perc, 4-es 8 perc, stb.)
Kivételes eset a magánházba való betörés, ebben az esetben a házban tárolt pénznek a 25 százalékat kapják meg, amit csak akkor tarthatnak meg, ha lenullázódnak a csillagaik!!! Elkapásuk esetén a rendõr megkapja a jutalmát, és a házból elrabolt összeg visszakerül a házba.
Egy békésebb megoldás a taxizás, taxi a vonatállomásokon található.
Magántulajdonok:
A házakban pénzt lehet tárolni, ennek elõnye, hogy nem von le kezelési költséget a bank.
A magánjármûvek elpusztulásuk után a legutóbb leparkoltatott helyen jelennek meg, és a tuning is megmarad rajtuk.
Magánjármûvet a kihelyezett autókereskedésben lehetne kapni.
Bankok: A bankok minden 1000. dollár után óránként 50 dollárt levonnak, kamat nem lenne, értelme az, hogy biztonságban van a pénz, ám elõbb-utóbb komoly veszteséget jelenthet a játékosnak.
Játékos letartóztatása:
HA egy játékos a Sub-Mission (2-es) gombot megnyomja, akkor a kezét felteszi, és fegyvereit eldobja. Ez esetben a rendõr megragadhatja szintén a 2-es gombbal, kocsihoz viheti, majd bevezeti a börtönbe.
Játékos halála:
Értelemszerûen ha elfogynak az életerõpontok, lekerül a játékos a földre. Ilyenkor 10 másodpercen belül egy orvos fel tudja éleszteni 25%-os életerõvel.
Halál esetén teljes pénzünk negyedét elbukjuk!
Életerõ növelése:
24/7-ben és kajáldákban, a non-stopokban a menû segítségével, kajáldákban a single playerbõl megszokottan.
Fegyvervásárlás:
Rendvédelemnek alapfelszereltség, majd mikor megnyílnak a Felkészültségi szintek, úgy vehetik fel, korlátozott lõszerrel.
Civileknek a boltokban, AK47-esig bármi elérhetõ.
Rablások:
CP-be beállva, 2-es gomb, majd visszaszámlálást megvárni, kapható csillagonként 1 percet.
Autólopás:
A pályán lennének elszórva jármûvek, ezek könnyen használhatóak lennének, magánjármûvet viszont a vezetõ oldali ajtóhoz állva, 2-es gomb megnyomása után lehetne feltörni, ami minden esetben 3 perc várakozási idõ. Ám ellopás után a tolvaj is le tudja parkoltatni a kocsit, magyarán szinte teljes tulajdona lenne, azzal az apró bökkenõvel, hogy a tulajdonosa a kocsi értékének feléért megfelelõ összegért lenyomoztathatná egy rendõrségi terminálon.
A jel pirosan megjelenne a térképen, és 5 percig látható lenne.
 
HA valaki megcsinálja, sikítson nekem!!! :D
« Utoljára szerkesztve: 2013. március 17. - 01:15:37 írta Indi »

<ÖTLET> CnR
« Válasz #1 Dátum: 2013. március 17. - 08:56:51 »
0 Show voters
Nekem is!

<ÖTLET> CnR
« Válasz #2 Dátum: 2013. március 17. - 09:14:52 »
0 Show voters
James, te tudsz scriptelni? Mi lenne, ha belevágnánk?

Nem elérhető JBauer

  • 1407
    • Profil megtekintése
<ÖTLET> CnR
« Válasz #3 Dátum: 2013. március 17. - 10:00:35 »
0 Show voters
Epsilon szervere nagyon jó volt. Gentleman elkezdett CnR modja hasonló volt ehhez (azt én csináltam volna tovább, de elveszett a mod).
Szerintem jó ötlet, ha megvalósul akkor szóljatok, én biztos játszani fogok.

<ÖTLET> CnR
« Válasz #4 Dátum: 2013. március 17. - 10:20:43 »
0 Show voters
Én a régi CnR-t sajnos kétszer kellett félbehagyjam magánéleti dolgok miatt :\'(
Az nagyon hasonlít ehhez amit leírtál csak félek újból nekikezdeni, nem szeretek igérgetni a levegõbe.

Nem elérhető Amf

  • 1459
    • Profil megtekintése
<ÖTLET> CnR
« Válasz #5 Dátum: 2013. március 17. - 10:25:07 »
0 Show voters
Én megcsinálnám, de akkor részletesen le kell írni a dolgokat, na meg kell egy hajcsá.

<ÖTLET> CnR
« Válasz #6 Dátum: 2013. március 17. - 10:38:43 »
0 Show voters
Sokat ezen nem kell már részletezni, majdnem mindent leírtam, kivéve a játékteret (LS lene a legjobb, legváltozatosabb, aztán bõvülhet) és az árakat.
Nem kell túlbonyolítani, hiszen az a lényege, hogy letisztult, nem kellene szintek, achievementek, stb, ilyen sallangok, amik csak nehezítik az írását, illetve a boldogulást.

<ÖTLET> CnR
« Válasz #7 Dátum: 2013. március 17. - 11:21:47 »
0 Show voters
Idézetet írta: Indi date=1363513123\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"35005\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Sokat ezen nem kell már részletezni, majdnem mindent leírtam, kivéve a játékteret (LS lene a legjobb, legváltozatosabb, aztán bõvülhet)
 
LS? Never. :D Sokkal nagyobb buli és \"tömörebb\" akciókra ad lehetõséget SF. :D

Nem elérhető Amf

  • 1459
    • Profil megtekintése
<ÖTLET> CnR
« Válasz #8 Dátum: 2013. március 17. - 15:04:32 »
0 Show voters
Egy alap mód kész, mentés, betöltés, bejelentkezés, regisztráció. ( SQLite )

Nem elérhető JBauer

  • 1407
    • Profil megtekintése
<ÖTLET> CnR
« Válasz #9 Dátum: 2013. március 17. - 15:51:32 »
0 Show voters
Ha tudok/kell valamit segíteni szólj.

<ÖTLET> CnR
« Válasz #10 Dátum: 2013. március 17. - 22:04:29 »
0 Show voters
AMF , akkor jól látom,  most elkezdted írni a MOD-ot?
Ami fontos: az alapötlet lényege,  hogy teljesen adminmentes!
Ahogy haladsz,  leírhatnád ide,  hogy hol tartásaz,  mit miképpen oldottál meg,  így JBauer is segít,  ha valamire egyszerûbb megoldást talál.  Tesztekhetnénk is, és ha kész,  szerezni kellene szervert.

Nem elérhető Amf

  • 1459
    • Profil megtekintése
<ÖTLET> CnR
« Válasz #11 Dátum: 2013. március 17. - 22:22:36 »
0 Show voters
Szerver van, eddig még csak egy nagyon nagyon alap mód, kb 500 sor.

Nem tudom mivel kéne kezdeni.. mondjátok mivel kezdjek! :D

<ÖTLET> CnR
« Válasz #12 Dátum: 2013. március 18. - 15:48:24 »
0 Show voters
Haladj a leírás szerint... :D
Nem tudom, nem vagyok scripter.
Amire még gondoltam, hogy a pontok ne legyenek láthatóak a minimapon, mármint a személyek, és ha megoldható, az lenne a jó, ha a szemünk elé kerülne egy személy, akkor a feje fölött mutassa a csillagokat, szám szerint.
Nem tudom, hogy ez megoldható-e, ha más nem, egy kacifántos object csatolással, azt hiszem, van is a SA:MP-ban csillag object, ami erre tökéletes lenne.
Visszatérve a minimapra és a player indikátorokra: Lehetne úgy, hogy itt-ott lennének \"kamerák\" (viszonylag sûrûn) elhelyezve a város(ok)ban, és ha valamelyik hatósugarába érne egy játékos, csak akkor és a kamera látómezejében jelölje a minimapon. Ha a nagy térképen is meg lehetne ezt oldani, külön extra lehetne, hiszen mindig lehetne erre beélesíteni egy rendvédelémist, aki a bûnözõk mozgását figyelhetné. :)
Persze a színek a megfelelõ csoport és körözöttségi szint szerint változnának, pl mentõs zöld lenne, rendvédelmis kék, ártatlan fehér, 1-3 csillagos sárga, 5 csillagos bûnözõ meg vörös.
Szerintem a CnR-ekben mindig is fájó pont, hogy lehet látni mindenkit, de az se lenne jó, ha soha senkit se láthatnánk a minimapon, így ez egy \"arany középút\" megoldás lehetne.
ÉS mivel bárki lehetne rendõr, mármint átválthatna, és ezzel kitapasztalhatná a kamerák helyét, meg lehetne azt is csinálni, hogy loginnál minden rendvédelmis kapna fejenként 3 \"kamerát\", és azt elhelyezhetné bárhol, ezzel is csapatmunkára ösztönözve a játékosokat (rendvédelemnek érdemes lenne összebeszélnie, ki hol helyezi el a kamerákat), és a \"kamerákat\" még kiismerhetetlenebbé tenni.
Persze minden rendvédelmis látná a társai \"kameráját\", ergo a látószögbe került player indikátorokat.
Ezt egyébként egy áthatatlan, nagy checkpointban képzeltem el, aminek nagyobb lenne a mérete (nem tudom, hogy a láthatatlanná/átlátszóvá tétele, és az átméretezés megoldható-e). Aki a CP-be tartózkodik, azt mutatja a minimap.
Okés, falon átlátó \"kamera\"? Azzal ne törõdjetek, ez CnR, nem RPG. :D  De úgy gondolom, ezek sokat adhatnának a játékélmnyhez, csapatjátékhoz.
Értelemszerûen minimapon player indikátort csak rendvédelmis láthatna, ezt nem is lehetne megkerülni, hagy legyen meglepetés a bûnözõknek, hogy merre vannak a rendvédelmisek, ezzel is növelve az izgalmakat, nem úgy, mint a sok CnR szerveren, hogy messzirõl kiszúrom a minimap miatt, merre nem szabad menni.
A mentõsnek külön minimap mechanika lenne érvényes: Mivel õ semmi más indikátort nem látna a minimapon (õ se láthatná a rendõrökét), ezért ha pl kocsiban ülve 2-est nyom, akkor látná, a minimapon, hogy merre vannak a mentõstársai.
Ha valaki mentõre szorulna, akkor megjelenne neki egy vörös CP, amit jelölne a minimap (mint single-ben a cp-ket), és nyakába is vehetné a várost.
Fontos, körözöttségi szintet csak rendvédelem láthat, így a mentõs se láthatja azt, se a civil a másikon.
Ámmentõst 30%-os ÉP-nél bármikor lehessen hívni, de õ max 50%-ra tudna felgyógyítani, teljes gyógyulás csak kajáldában lehetne.

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2013. március 18. - 20:01:08 )

AMF-vel belevágtunk a dologba, szóval a napokban kiteszek egy leírást a Hamarosan Nyíló Szerverek közé. Mivel a MOD alapjaiban nem készül atombonyolultra, és sok mindent nem is akarunk belezsúfolni, cél a letisztultság és a Singleplayer féle rendõrös kergetösdi.  Én agyban már kihelyeztem egy közeli nyitási idõpontot, ha AMF szerint is lehetséges, akkor a leírásban kint lesz.
Hétvégéken, fõleg éjjel meg lementésekben, tesztben erõsen odateszem magam.
« Utoljára szerkesztve: 2013. március 18. - 20:01:08 írta Indi »

Nem elérhető JBauer

  • 1407
    • Profil megtekintése
<ÖTLET> CnR
« Válasz #13 Dátum: 2013. március 18. - 20:26:20 »
0 Show voters
Hajrá!

Nem elérhető Amf

  • 1459
    • Profil megtekintése
<ÖTLET> CnR
« Válasz #14 Dátum: 2013. március 18. - 20:34:36 »
0 Show voters
Egy tételt kihúztam a listámról, az hogy mit, maradjon az én titkom.  ;)

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal