Mind tudjuk, a CnR stílusban alapvetõen egyedi ötletet nem igazán mutatnak fel a szerverkészítõk, 1-2 kivételtõl eltekintve, pl Eps Cops and Racers-e, de ezek mind többnyire más stílusokat ötvöznek a Rabló-Pandúr stílussal, pl Eps esetében egy versenyjátékot ötvözött rendõrös kergetõsdivel.
A SA:MP-ban alapvetõen megismert CnR stílus messze elszakad az alapvetõen GTA-ban megismert rendõrös kergetõsditõl, és sajnos hamar unalomba is tud fulladni aktív, egy csapatban található játékostársak nélkül.
Mindig, mikor kergetõzök a rendõrökkel Single-ben, eszembe jut, hogy egy ilyen szimpla, letisztult CnR kellene, ami semmi másról nem szólna, mint a fogócskáról elejétõl a végéig, és erre alapozva találtam ki egy szerverötletet, aki akarja megcsinálja, boldogan randalíroznék rajta.
Lényege:
Vannak a \"civil\" játékosok, és vannak a rendvédelmisek. A két csoport között 24 óránként lenne lehetséges az átjárás! Nem IG órára gondolok, hanem valósra, pl ha mondjuk Kiss Pista kedden 06:02 órakor váltott csapatot, akkor legközelebb csak szerdán 06:02-kor válthasson.
Harmadik csoport a mentõk csoportja.
Az alapja az egésznek annyi lenne, hogy adott civil csoport, akik betörhetnek az alap 24/7-es üzletekbe, bankokba, kajáldákba, fegyverboltokba és egyébb üzletekbe. A körözöttségi szint pedig egyéni, a rendvédelem számára meg a felkészültségi szint globális lenne!
Mit is értek ez alatt?
Pl Civil1-es játékos betörne egy 24/7-be, kapna 1-es csillagot, miközben egy másik Civil2-es játékos betörne szintén egy 24/7-be, szintén 1-es csillagot kapna.
Ekkor a rendvédelemnek 1-es felkészültségi szintje lenne, a leátlagolás alapján (1+1)/2=1.
De ha pl Civil3-as kirabolja a hamburgerest (2 csillag), és Civil4-es kirabolja a bankot (5 csillag), akkor az az elõbbiekel összevetve (1+1+2+5)/4=2,25, ami kerekítve 2-es felkészültségi szint a rendvédelemnek.
ÉS így tovább, minden fajta rablás és bûnelkövetési módszer más és más körözöttségi szintet adna, pl:
- 1 csillag: 24/7-es boltok; 3-nál kevesebb civil megsebzése
- 2 csillag: Kajáldák; minimum 3 civil megsebzése, 3-nál kevesebb civil megölése
- 3 csillag: Magánautók ellopása és magánházak feltörése; 3-nál kevesebb rendvédelmis megölése; minimum 3 civil megölése
- 4 csillag: Fegyverboltok; minimum 3 rendvédelmis megölése; legalább 6 civil megölése
- 5 csillag: Bankok - Kaszinók; legalább 6 rendvédelmis megölése, legalább 10 civil megölése, Katonasági jármûben tartózkodás
Mint fentebb vázoltam, a bûnelkövetõk csillagait összeadná a rendszer, és elkövetõk létszámával leátlagolná, és ez az átlag adná a rendvédelem felkészültségi szintjét.
Mi is az a felkészültségi szint?
Ez határozza meg, hogy a rendvédelem milyen felszerelést érhet el:
- 1-es szint: Rendõrskin, Alap- és terep rendõrautók, gumibot, Colt, Spray (Valójában ez az alapfelszereltség is!)
- 2-es szint: Fentiek, + Rendõrmotor, Tec9
- 3-as szint: Fentiek, + Rendõrségi helikopter, S.W.A.T. Jármû, Vízágyú, S.W.A.T. Skin, MP5, Deagle
- 4-es szint: Fentiek, + F.B.I. Rancher, F.B.I. Skin, M4
- 5-ös szint: Fentiek, + Katonasági jármûvek, Katona Skin és persze TANK!
Az adott szinthez tartozó felszerelés mindig csak akkor spawnolna le a megfelelõ helyen, ha a felkészültségi szint a megfelelõ fokozatba lépne.
Meddig tartana egy adott felkészültségi szint?
Mivel a bûnesetek fokozatát átlagolná le a játék az elkövetõk számával, ezért minnél több elkövetõt vonnának ki a rendvédelmisek a forgalomból, azzal arányosan csökenne a Felkészültségi szint is. Pl ha megölnek egy 5-ös csillaggal rendelkezõ elkövetõt, akkor az átlagolás 1 személlyel kevesebbre szólna, és 5 számértéket vonna ki.
Számokkal: (1+2+4+5+5+)/5=3,4, kerekítve 3
De ha megölik az egyik 5-ös csilaggal rendelkezõ elkövetõt, akkor így alakul a számítás:
(1+2+4+5)/4=3, kereken 3
És tovább megyünk, meghal a másik 5-ös csilaggal rendelkezõ is:
(1+2+4)/3= 2,3, kerekítve 2
Látható, így csökkenne a felkészültségi szint. Ilyenkor a lespawnolt, de nem felvett fegyverek, illetve a lespawnolt, de nem használt jármûvek eltünnének a spawn-pontról, igazodva az aktuális Felkészültségi szinthez.
De mi történik, ha valakinek a tulajdonába került egy rendvédelmis, 5-ös szinthez tartozó jármû? Civil esetében a csillagok addig nem csökkennek, amíg a jármûben tartózkodik a személy. Így növelve a rendvédelmisek esélyeit, hogy feljussanak a megfelelõ felkészültségi szintre. Ez csak katonai jármûnél érvényes, minden más rendvédelmi jármû esetében csökkenhetnek a csillagok.
Ha pedig hatósági személy tartózkodik katonasági jármûben, és nem viszi egyenesen a helyére 5 percen belül az 5-ös szint elmúlása után, illetve ha túl messze van és nem száll ki a jármûbõl, akkor elveszíti a rendõrségi csoportot, és csak 24 óra múlva csatlakozhat, mindezek mellett rögtön 5 csillagot kap. Számláló jelenne meg, hogy a játékos tudja, ki kel szállnia záros határidõn belül. Amint kiszállt, a katonasági jármû helyén egy alap rendõrautó jelenik meg.
Pontok:
A játékosok pontokat szerezhetnek, igen egyszerû módon:
Mentõs - Minden meggyógyított játékos után, mentõs egyaránt gyógyíthat \"civilt\" és rendvédelmist is.
Rendvédelmis - Minden elkapott bûnözõ után, a bûnözõ körözöttségi szintjének megfelelõen. Ha a bûnözõt megöli, akkor csak a pontok FELÉT kapja meg!
Civil/bûnözõ - Minden leszámolt csillag után, ezt értsd úgy, hogy ha 3 csillaga van, és annyit kibír, hogy leszámol belõle a rendszer 1 csillagot, akkor az +1 pont, és így tovább, minden elveszített csillag után.
Csillagok elvesztése:
Az 5 csillag elvesztéséhez 30 perc kell, a 4 elvesztéséhez 20, a 3-nak 15, a 2-nek 15, és 1 csillagnak 10 perc kell.
Látható, minnél több a csillag, annál keményebb hajszákra kell számítani.
Van egy másik út is, mégpedig egy rendvédelmis megvesztegetése. Ez a csillagoktól függõ lenne, 1 csillag levétele 5ezer dolcsi lenne.
Megvesztegetett rendõr minden esetben veszít 3 pontot!!!
Pénzszerzés:
A mentõsök kapnának minden eltöltött óra után 10ezer dollárt, illetve amennyi jattot kapnak, esetleg ha felbérlik õket akciókhoz, kizárólagos munkákhoz (értsd: a mentõs nem köteles mindenkit meggyógyítani, ezért a rablók felbérelhetik, hogy csatában csak õket gyógyítsa/élessze fel), azzal is szerezhetnek pénzt, de ebben nagy a kockázat is, és halála esetén többet is veszíthet akár.
Rendvédelmisek az elkapott bûnözõ csillagjainak megfelelõ számérték 10ezerszeresét, ám ha megölik, ennek az összegnek csak a felét kapják meg. Ez a pénz mindig a bûnözõtõl kerül levonásra!!!
A \"civilek\" a betõrések után, ahány csillagot ér a betörés, annyiszor 10ezer dollárt kapnak. HA sikeresen menekülnek, akkor az egész összeget kimenthetik, ha az elsõ sarkon elkapják õket, akkor mindent bukhatnak, plussz a csillagok kétszeres összegének megfelelõ perc börtönt le kell ülniük. (Pl 5-ös csillag 10 perc, 4-es 8 perc, stb.)
Kivételes eset a magánházba való betörés, ebben az esetben a házban tárolt pénznek a 25 százalékat kapják meg, amit csak akkor tarthatnak meg, ha lenullázódnak a csillagaik!!! Elkapásuk esetén a rendõr megkapja a jutalmát, és a házból elrabolt összeg visszakerül a házba.
Egy békésebb megoldás a taxizás, taxi a vonatállomásokon található.
Magántulajdonok:
A házakban pénzt lehet tárolni, ennek elõnye, hogy nem von le kezelési költséget a bank.
A magánjármûvek elpusztulásuk után a legutóbb leparkoltatott helyen jelennek meg, és a tuning is megmarad rajtuk.
Magánjármûvet a kihelyezett autókereskedésben lehetne kapni.
Bankok: A bankok minden 1000. dollár után óránként 50 dollárt levonnak, kamat nem lenne, értelme az, hogy biztonságban van a pénz, ám elõbb-utóbb komoly veszteséget jelenthet a játékosnak.
Játékos letartóztatása:
HA egy játékos a Sub-Mission (2-es) gombot megnyomja, akkor a kezét felteszi, és fegyvereit eldobja. Ez esetben a rendõr megragadhatja szintén a 2-es gombbal, kocsihoz viheti, majd bevezeti a börtönbe.
Játékos halála:
Értelemszerûen ha elfogynak az életerõpontok, lekerül a játékos a földre. Ilyenkor 10 másodpercen belül egy orvos fel tudja éleszteni 25%-os életerõvel.
Halál esetén teljes pénzünk negyedét elbukjuk!
Életerõ növelése:
24/7-ben és kajáldákban, a non-stopokban a menû segítségével, kajáldákban a single playerbõl megszokottan.
Fegyvervásárlás:
Rendvédelemnek alapfelszereltség, majd mikor megnyílnak a Felkészültségi szintek, úgy vehetik fel, korlátozott lõszerrel.
Civileknek a boltokban, AK47-esig bármi elérhetõ.
Rablások:
CP-be beállva, 2-es gomb, majd visszaszámlálást megvárni, kapható csillagonként 1 percet.
Autólopás:
A pályán lennének elszórva jármûvek, ezek könnyen használhatóak lennének, magánjármûvet viszont a vezetõ oldali ajtóhoz állva, 2-es gomb megnyomása után lehetne feltörni, ami minden esetben 3 perc várakozási idõ. Ám ellopás után a tolvaj is le tudja parkoltatni a kocsit, magyarán szinte teljes tulajdona lenne, azzal az apró bökkenõvel, hogy a tulajdonosa a kocsi értékének feléért megfelelõ összegért lenyomoztathatná egy rendõrségi terminálon.
A jel pirosan megjelenne a térképen, és 5 percig látható lenne.
HA valaki megcsinálja, sikítson nekem!!!