Szerző Téma: >>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<  (Megtekintve 3815 alkalommal)

>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Dátum: 2012. január 10. - 13:59:36 »
+2 Show voters
>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
 
Az a baj, hogy a GTA-n belüli RPG-t játszó játékosok nagyrésze kissé átértékelte, helyesebben félreértette az RPG fogalmát. Ami mellesleg FELNÕTT játékstílus, szóval nem is csodálom, hogy sokan a SA:MP játékosbázisából nem tudnak rendesen játszani RPG-t, hiszen mint tudjuk, zömében 13-16 évesek vannak. Mikor olyanokat olvasok, amik IRL lehetetlenségek illetve baromságok (mint legutóbb, hogy utcai bandák cégekkel fedezik magukat! :D), akkor rájövök miért nem megy sokaknak ez az egész RPG dolog: HA nem tudják, mi hogyan mûködik a való életben, akkor a játékban is hatalmas NONRP baklövéseik lesznek sajnos.
Ha nem ismerik a maffiák/bandák/kartellek IRL felépítését és rendszerét, jellegzetességeit, hogy ezeket mi különbözteti meg egymástól, akkor cseszhetik, nem tudják eljátszani a szerepet.
Ha rendõrként az alapvetõ törvényeket és jogszabályokat nem ismerik, akkor megint meg vannak lõve.
Ha mentõsként nem tudják, hogy legalább alapjaiban miképpen zajlik egy újbólélesztés, operáció, vagy csak egy sima gipszelés-kötözés, akkor lehetnek bármilyen jó játékosok, de nem fognak tudni eljátszani egy olyan szerepet, ami mentõs is.
Eljátszhatják a skinheadet IC, de ha azt se tudják, mi ez az egész és IC drogoznak, akkor annyi, nem lesz belõle RP.
Lehetnek hippik, de ha kiállnak Blueberry közepére Sieg Heil-ezni, az se lesz RP... :D
Ha valaki detektívet akar RPzni, de azt se tudja merre induljon, hogy kezdjen bele, büdös életben nem fog menni.
Anno 12 évesen Fantasy-val kezdtem, elég sokmindent meg kellett tanulnom a középkori dolgokról, hogy rendesen tudjak játszani. Míg 9-12 éves koromig csak lapozgatós RPG-kkel játszottam (ezeket nem is számolom a \"pályafutásomba\", ha számolnám, akkor lassan 18 év RPG állna mögöttem), ott nem volt gond, mert tálalva van minden, neked csak döntened kell, de a rendes, asztali RPG-nél már kissé okosnak kell lenned.
Volt egy hatalmas szerencsém, amikor asztali RPG-t kezdtem el játszani: haverom unokabátyja volt a KM, aki akkor volt 25 éves. Így hatalmas elõnyünk volt, tanított rendesen minket, mondta mikben hibázunk és mit kellene másképpen. Megtanultunk rendesen bárdhoz, fejvadászhoz, barbárhoz, mindenféléhez megfelelõ jellemeket eljátszani, majd késõbb, mikor kissé komolyabb RPG-be kezdtünk és CyberPunkot, ShadowRunt, Vampire-t játszottunk, ott tanultuk csak meg igazán a jellemeket kijátszani.
Mikor meg jött már szaksuliban a Cthulhu Hívása, akkor sikerült ez csak igazán. Meg kellett tanulnunk a félelmeket eljátszani, depressziót, örületet, stb. (A Cthulhu-ban szinte nincs is harc, mivel pszichológiai szerepjáték, a karakterek álltalános lelki állapotán van a hangsúly, a legnehezebb RPG a világon.)
Hiába mondja azt valaki, hogy mekkora RP-s játékos. Mindenki játszon olyan foglalkozással vegyített szerepet, aminek az IRL dolgait legalább felületesen-vázlatosan ismeri.
Vagy ha ez nem megy, akkor alakítson olyan karaktert, amit nem kell profilokba szorítania, amolyan szabadkötésû karaktert.
Nálunk (PDRP) is volt 3 srác, kitalálták még nyáron, hogy maffiózót játszanak. Mi volt a nagy maffia-RP? Rendõrökre támadtak, amit valami hülye utcai banda se nagyon tesz ok nékül és bebuktatták az egész maffiát. :D
Másik eset meg nemrégen, hogy gyerek kitalálja, miszerint õ MAFFIATAGKÉNT drogot akar árulni a sarkon. Ekkor már tanulva a dologból, ki is végeztem IC, mielõtt bebuktat mindent.
Rendõröknél is külön mûvészet volt megtanítani, hogy a rendõr-RP nem abból áll, hogy egyenruhában jaszkarizzanak, hanem készíteniük kell (fórumon) jelentéseket, nyomozni kell, körözéseket kiadni, stb. Most már kezdik megszokni, szépen tanulnak, de vannak még azért elég komoly hibák és hiányosságok.
Ezzel rá is világítottam egy nagy hátrányra, amivel minden RPG serveren találkoztam eddig, ám PDRP-n szerencsére sikerül nevelni erre a játékosokat:
Az igazi, IRL jellemeket leutánzó szerepek eljátszására gondolok.
Mert nézzük csak, mit tekintenek sokan RP-nek: maffiaként k*rv*kemények és hatalmasok, bandatagként szlengben beszélnek és wazzup-oznak, rendõrként csak igazoltatni tudnak, stb.
De mondhatnám a sima, profil- és frakció nélküli karaktereket is: nincs jellemük. Nem mutatják, hogy õk mennyire emberi karaktereket játszanak (mivel nem is azt teszik). Csak vannak a karaktereik, mindenféle vágyak, félelmek, jellemek nélkül. Ezzel az erõvel vonuljanak le a játszótérre a cimborákkal G.I. Joe-zni, bár megsúgom, már gyerekkoromban ezeknek a figuráknak is jellemeket építettünk ki minden játék alkalmával. (Késes mindig alkoholista volt, Zap meg pszicho!:D)
Másik probléma: azt hiszik, az az RPG lényege, hogy kocsit-házat-bizniszt-pénzt gyûjtsenek...
Akkor ezek inkább Simsezzenek, az a nekik való: ott lehet gyüjtögetni pénzt, lehet házat alakítgatni, és kajak mondom, ott több jelemmel rendelkeznek a figurák, mint azok a karakterek, akiket a játékosok 99%-a alakít a SA:MP-on belül.
Csak ez a Sims dolog azért nem tuti nekik, mert ott nincs kinek \"k*rv*anyázni\", meg nincs ki elõtt és nincs hol kiélni a kicsinyes vágyaikat, hogy mekkora gengszterek.
Lényeg (kissé elkalandoztam :D): Magyarországon, vagyis az egész világon, de a youtube-os videókat és egyébb leírásokat nézve, a külföldi LS:RP-n se nagyon tudja a SA:MP \"RPG\" játékosok 99%-a, hogy a szerepjátszás elsõdleges kritériuma nem a hat marhavagonra való /me, /do, /try, hanem az, hogy a karakterek egyedi-eredeti, kidolgozott jellemekkel rendelkezzenek és ezeket játszák el.
Így meg, míg még a Fõadminok 99%-a nem ezt tekinti az elsõdleges RP elvárásnak, nem is nagyon lesz eredeti GTA:RPG nem hogy Magyarországon, de sehol SEM!
Azért én próbálom ezeket belenevelni a P.D.R.P.-n a játékosokba, gondolok itt a jellemek kijátszására és arra, hogy ne a gyüjtögetés legyen a mánia, hanem a szerepjátszás.
Kissebb-nagyobb sikerrel megy is a dolog.
Most majd meglátom az új, 1 karakter - 1 élet szabályom alapján, hogy ki is az, aki azért RPG-zik, hogy jellemeket játszon el (õk maradnak akár 10 halál után is) és kik azok, akik csak gyüjtögetést látnak RPG alatt (õk fognak az elsõ 1-2 halál után elmenni).
Remélem ez a szabály ránevel mindenkit, hogy féltse az életét, becsülje más életét és VALÓS szerepet játszon el.

Williem_Adams

  • Vendég
>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Válasz #1 Dátum: 2012. január 10. - 14:42:58 »
0 Show voters
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ Indi mért írsz ilyen hosszukat :D néha már lusta vagyok elolvasni.

Nem elérhető ChrisJ

  • 1022
  • Nindzsa
    • Profil megtekintése
>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Válasz #2 Dátum: 2012. január 10. - 15:50:33 »
0 Show voters
Szerintem a sok új RP-s játékos felmegy a sok nonos szerverre mert ott sokan vannak.És úgymond eltanulja a hülyeséget.Aztán adják tovább és tovább és az \"új generáció\" 9/10 része nonos mert valakitõl úgy tanulta el.Õket 2hétre PDRP-ztetni kéne akkor megtanulnák hogy nem az az Rp amit tanultak.

>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Válasz #3 Dátum: 2012. január 10. - 19:09:04 »
0 Show voters
Igaz amit leírtál, én RP szervereken legális frakciókba voltam legtöbbet (PDRP-n is) mivel a bûnözõs dolgokról nem ismerek olyan sok mindent. Viszont a legális dolgokban eljárásokban ügyletekben jó vagyok ezért is ilyen irányba tereltem mindig a karaktert.
Ami viszont elszomorító, hogy a legtöbb helyen tényleg a Mafia meg banda csak abból áll, hogy lõjük szét a rendõrt. Elõször is itt már bukta van hiszen mindig kimagyarázni próbálják magukat a bûnözõk mert egy rendõrt eltüntetni nagy dolog. (Ami pedig igaz, hogy IRL te nem mondod meg egy Maffiózóról, hogy õ Maffiózó. Nem 40 stukkerral megy minden hova nem fekete kocsival és fõleg nem mind öltönybe kopaszon.)
Amit meg én utálok (erre te is kitértél igaz érintve) a shortkey madness. 30 /me -t beír amibõl 1 is elég lenne ha jól megfogalmazza. Bizonyos RP szerverek még ezt pontozzák hát grat.
Asztali RPG-t tán egyszer próbáltam így haverokkal eléggé komolytalan volt de ott már kiderült, hogy ez jóval nehezebb mint a CRPG :o

>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Válasz #4 Dátum: 2012. január 10. - 19:20:57 »
0 Show voters
Indi: A postod szabálysértõ, ugyanis \"Igyekezz tömör és lényegre törõ lenni.\" (A szabályzatkritikámban meg is említettem, hogy ez az elsõ-számú baromság.)
Juliet karakterét akkor eltaláltam... Egy volt háziorvosomról mintáztam.
Legendákból tudom, hogy az éppen aktuális polgármestert leszorította az útról amikor egy beteghez sietett.
Neki TÉNYLEG a beteg volt az elsõ. :D
Ha karakterlapot kéne felállítanom akkor a félelmei rovatba befirkálnám, hogy \"Egy beteg elvesztése.\"
A saját életénél elõbbre valónak tartotta a gyógyítást.
A /me-zgetés ütközésnél a legnagyobb baki.
Nem:
* James_Raynor kisebb sérüléssel tovább megy.
Hanem:
/do X_y Apróbb karcolásokat szenvedett.
* James_Raynor lesöpri magáról a törmeléket, megigazítja a sminkjét majd kisebb fejfájással tovább indul.
Azért /do, mert a baleset egy esemény aminek része vagy. Persze ez sem tökéletesen RP-s, de közelebb áll hozzá, mint a \"/me-nek semmi baja és táncolva tovább száguld.\"

Nem elérhető rewan

  • 960
    • Profil megtekintése
>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Válasz #5 Dátum: 2012. január 10. - 19:56:28 »
0 Show voters
Na igen, maffia nem banda...
Eddigi ismereteim alapján nem lövöldözni szoktak
rendõrökkel, hanem inkább megtalálják a kulturáltabb módját
a dolgok elintézésének(lefizetés, fenyegetés[sajnos ezzel kapcsolatban van
rossz tapasztalatom, sok rendõr egyszerûen leszarja a fenyegetést és
fejvadászatba kezd..], stb.), maga a maffia drogot sem fog árulni,
legfeljebb ha ilyen célra \"alkalmaznak\" embereket, de leginkább
nagyobb mennyiségben válnak meg tõle, számukra biztonságosabb
körülmények közt.
A maffiá(k)nak igazából egy RP-n a feladatuk az illegális
dolgok mozgatása lenne(fegyver, drog, fekete pénz,stb.),
illetve a folyamatos intézkedés a dolgok megfelelõ alakulásáról
(védelmi pénzek begyûjtése, fenyegetések, vesztegetések, kapcsolatok építése, stb.),
ha folyton csinálnának valamit a tagok, lehet jobban éreznék magukat,
mint egy DM partyn..
Na ezt csak úgy leírtam, semmi különösebb cél nélkül :D

Nem elérhető Ezel

  • 177
    • Profil megtekintése
>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Válasz #6 Dátum: 2012. január 11. - 13:30:56 »
0 Show voters
Ebben tényleg nagyon is igazad van mivel a legtöbb RP szerveren játszó gyerek 10-16 év között van s akkor õk honnan is tudhatnák amit a filmekbõl láttak õk úgy játszanak. De ez ellen nincs mit tenni..
A másik: Nem értem miért minden rp szerverre amelyikre feljártam mindig a lövöldözés a lényeg...  a való életben sincs ennyi lövöldözés mi egy más..

>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Válasz #7 Dátum: 2012. január 11. - 20:12:33 »
+1 Show voters
Ahha. :D Ha az eltusolt hiperpigmentált késeléseket lõfegyveres támadásokra cserélnéd akkor lenne.
 
0:50-tõl láthattok egy listát az 1%-áról.
2010. Füzesgyarmat nálam kicsapta a biztosítékot.
« Utoljára szerkesztve: 2012. január 11. - 20:14:31 írta James_Raynor »

Nem elérhető tonyo

  • 1335
  • Moderális Generátor
    • Profil megtekintése
>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Válasz #8 Dátum: 2012. január 11. - 21:49:54 »
0 Show voters
Egyetértek Indivel(bár ezt tudja az alapján, amit PDRP-n írtam az 1 karakter - 1 élet felvetésekor :D).
Alapvetõ probléma, hogy a játékosok a SA:MP-RPG-n belül pusztán egy olyasféle SIMS és COD keveréket látnak, ahol kiélhetik azt, amit a való életben valszleg sose fognak. A nagy többség nem lesz rendõr, mentõs, polgármester, rádiós, vagy akár maffiózó/bandatag. Közönséges, hétköznapi emberek lesznek, nagy többség irodában fog valami halál unalmas munkát végezni. DE, hangsúlyozom, hogy DE most még persze nem így gondolják. Itt élhetik ki azt, amit máshol nem. Elvégre mi hasonlít jobban a \"való életre\"(nem szó szerint, mert akkor a szerverek nagy részénél kb. minden jobban hasonlít, itt csak az egyszerûsített képletet nézem: munka, pénz, tulajdon), mint egy SA:MP-RPG? Itt játszhatja el, hogy õ mekkora király. Egyrészt kötöttségek nélkül, hisz senki sem látja õt, senki sem ismeri, hogy valójában milyen. És ez egy óriási probléma. Amíg asztali RPG esetén általában ismered a játékostársakat (vagy ha nem játék közben megismered), addig a gép elõtt ülve teljesen arctalan maradsz, és azt mondasz, amit akarsz.
Ez egyrészt a fiatalság hibája, mindenki meg akarja mutatni, hogy õ mekkora király...(gondoljunk a sok fórumokon beszólogató, meg szervereken k*rv* *ny*zó gyerekre, aki attól érzi nagy számnak magát, hogy minden 3. szava valamely obszcén kifejezés, és azt élvezi ha másokat megalázhat, leb*szhat, beolthat...) Ez a korral jár, késõbb kinövik(aki nem az természetesen kiszelektálódik, pl. diszkóbaleset esetén autóval próbál fára mászni, és hasonlók...), és rájönnek majd, hogy a nõknek sem az kell, hogy minden 3. szava trágár legyen, és úgy szólítsák õket, hogy \"hé k*rv*, leszel a r*b*ncom?\"... De persze a gép elõtt ülve mindenki egy kigyúrt izomagy, aki senkitõl sem fél, és mindenkinél jobb mindenben...
Ebbõl következik egy másik igen nagy gond, hogy nem tud veszíteni a játékosok 99%-a. Ahhoz vannak hozzászokva, amirõl a singleplayer szól. Legyen sikerélményed, mert te nyersz. Multiban nem ez megy. Lehet hogy COD-ban az a lényeg, hogy neked legyen legtöbb frag-ed(mert attól 100* jobb ember vagy biztos, hogy egy marha nagy kocka vagy...), de egy RPG-ben néha tudni kell \"veszíteni\". Mert õk vesztésnek fogják fel, ha nem minden helyzetet úgy oldanak meg, hogy õk irányítanak, és õk jönnek ki jól. Ezért nem tud a játékosok nagy része \"megalázkodni\", és emiatt a karakterük sem tud. Mert ahogy te írtad, õk nem egy karaktert játszanak, hanem igazából a saját maguk véleményét, érzéseiket, gondolataikat vetítik ki a karakterükre, és ahogy megint csak te mondtad, ez által nem is karakterük van, hanem egyféle avatárjuk.
Valóban keveset tudnak arról, mi hogy megy valójában(ahogy én sem tudok mindent, ezt beismerem, soha nem mondtam, hogy nem így lenne), és a 12-16 éves \"élettapasztalatukkal\" akarnak mindig példálózni. Filmeken nõnek fel, és az interneten. A legtöbb dologról teljesen hamis kép alakul ki bennük, mivel hagy ne mondjam, a neten található információk 99%-a óriási baromság...(Vannak megbízható oldalak, de sajnos nagyon kevés). Mi is megy manapság? Anyuci megveszi a 8 éves kölöknek az 500k-s gépet, meg hozzá 8 Codot eredetibe, és ezzel ki van mutatva mennyire szereti. Marhára, csak épp a gyereknek az életben nem lesz semmi élettapasztalata, hamis világban nõ fel(arról nem is beszélve, hogy egy elkényeztetett kölök lesz...).
Én szerintem ezek miatt nem igazán alakul ki rendes RPG a SA:MP-on belül. És ezen 1 ember nem tud változtatni. Mo-n eleve vert helyzetbõl indulunk, a játékosok nagy része Fay-n vagy See-n nõ fel, és azt hiszi az az RP. Ugyanaz, mint amit írtam, hamis világ, fogalmuk sincs sokszor a valóságról, mert mindent elhisznek. Hisz mennyivel egyszerûbb megalázni 8 játékost, eljátszani a kiskirályt, mindezt a 80.000 Ft-ért vett admin ranggal, mint elfogadni hogy veszítettünk, és hagyni a másikat is nyerni, hisz neki épp annyira szüksége lenne a sikerélményre, mint nekünk. De amíg mindenki ezen a vesztes-nyertes alapon képes csak gondolkozni, addig nem lesz elõrelépés. Elvégre az igazi RPG-ben sincs igazán nyertes, és vesztes. Hiszen senki sem azért játszik egy asztali RPG-t, hogy megalázhassa a többieket. Persze, jó érzés nyerni, de ha az a fõ cél, csak a nyerés miatt játszik valaki, az régen rossz. A játék szeretetéért kell játszani, és persze amiért eredetileg kitalálták: SZÓRAKOZÁS. Szórakozni kell közben, de nem úgy, hogy csak nekünk legyen jó, hanem azt is élvezni kell, ha a másik boldog. Mondd meg Indi õszintén, te azért játszol RPG-t, hogy nyerj, vagy maga a játékélmény miatt? Szerintem egyszerû kérdés, és tudom mi a válaszod. És akkor itt a következõ kérdés. A SA:MP játékosok miért játsszák? Õk azért hogy nyerjenek... És amíg ez így lesz, addig nem létezhet valódi RPG a SA:MP-on belül.
 
ʀɛʋɛʀɛɴᴅ

>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Válasz #9 Dátum: 2012. január 11. - 23:25:01 »
0 Show voters
Anthony, ahogy olvastam a HSZ-ed, és szóba jött a sikerélmény téma benne, végig erre gondoltam, hogy leírom:
A szerepjátékban nem az a sikeres, aki sok ellenfelet megölt, megnyert ezer apró csatát, megszerzett egy atom-über fegyvert/felszerelést, stb.
Az a sikerélmény, ha jól tudod eljátszani a szereped. Állj akár a vesztes oldalon, de ha jól játszod el, akkor leszel csak igazán nyertes.
Szóval ebbõl érthetõ, hogy számomra mi a sikerélmény az RPG-ben. :D
Ám ha úgy nyernek feletted, hogy szabálytalan a módszer, akkor igen is nyisd ki a szád!
Szerencsés vagyok, nem sokszor álltam IC a vesztes oldalon, de ha kikaptam, hát kikaptam, így jártam. Valójában már most készülök arra is, hogy PDRP-n kinyírnak (IC életvitelem elég necces, bár óvatos is vagyok :D), agyalok az új karakteren, készítem az élettörténetét, karakterlapját. Most valami komplikált és kidolgozott karaktert akarok, bár Ian is kidolgozott, és a története is komplikált, de már 1 éve vele tolom, kicsit már változtatni kellene. Az meg nem megy, hogy Ian karakternek  a jellemét változtatom meg, viszont nem is akarok önszántamból megválni tõle. :D
Másik: elmondom miért nem tanulta meg a SAMPon belül egymást tisztelni a játékosok zöme:
amirõl Anthony is ír, nincs meg a személyes kontaktus, nincsenek NPC-k lényegében, minden játékos karaktert ember írányít, így mindenkiben ellenséget látnak. De ha még IC látnák az ellenséget, de nem, õk IRL is ellenségnek nézik egymást.
Én kajak azt szoktam meg asztali RPG-n belül, hogy olyan emberekkel vagyok körülvéve, akiket ismerek, nincsen ellenségeskedés, ha meg is öljük egymást, csak nevetünk rajta. Bár ritkán támadtunk egymásra, inkább a KM NJK-i támadnak ott. De ha a KM is megölt minket, max nevettünk rajta egy nagyot.
Ez helyett SAMP-on belül az volt az elsõ nap a tapasztalatom, hogy a játékosok nagyrésze nem hogy nem tiszteli egymást, hanem egyenesen utálják egymást (szerencsére a PDRP törzsjátékosaira ez nem igaz)!
Nagyon kevés olyan játékos van, akik azt mondják, hogy \"hûha, megöltél, leszarom, ez van\". Hanem anyázás megy, stb. Persze ez is azért lehet, mert a kicsinyes vágyaikat tükrözik le a karakterükre, aki valójában csak egy jellemtelen avatar, és itt élik ki magukat...
HA valaki nonosan csinál valamit, akkor megérthetõ a felháborodás, de tök normál körülmények között? :O

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2012. január 11. - 23:28:33 )

Idézetet írta: James_Raynor date=1326219657\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"15420\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Juliet karakterét akkor eltaláltam... Egy volt háziorvosomról mintáztam.
Legendákból tudom, hogy az éppen aktuális polgármestert leszorította az útról amikor egy beteghez sietett.
Neki TÉNYLEG a beteg volt az elsõ. :D
 
Hehe, egyszer kellett orvost eljátszanom, csak beugrottam 10 percre, mert nem volt fent mentõs.
A páciens berezelt, mert egy vietnámi veterán szanitéc volt a doki, aki minden percben meghúzta a laposüveget, bevörösödtek a szemei, idõnként elbambult, és magában beszélt, hogy \"mennyi VÉÉÉR\", aztán koszos tûvel varrta össze a kezet és alkohollal fertõtlenített. :D
« Utoljára szerkesztve: 2012. január 11. - 23:28:33 írta Indi »

>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Válasz #10 Dátum: 2012. január 11. - 23:48:20 »
0 Show voters
Azzal, hogy alkohollal fertõtlenítesz nincs gond. Hogy elmebeteg a doki az már más. :D
Julietbõl amolyan szuperdokit akarok faragni... Lrsz@rom hány kocsit szorítok le az útról és hány kanyart veszek két keréken. Elvégre Juliet mániásan retteg a sikertelenségtõl és adrenalinfüggõ. :D

>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Válasz #11 Dátum: 2012. január 12. - 21:16:07 »
0 Show voters
Idézetet írta: James_Raynor date=1326309153\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"15420\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic

0:50-tõl láthattok egy listát az 1%-áról.
2010. Füzesgyarmat nálam kicsapta a biztosítékot.
 
Már elnézést ezért az offért:
James amit linkeltél videó 0:50-nél az Miskolcon van a centrumnál.(reggelente ott járok suliba) Tavaly volt ez kirava, még 9.-es voltam és elmentünk megnézni a táblát, nem is lett volna ezzel semmi gond ha a réti niggerek nem kötnek belénk és nem lett volna belõle verekedés.. A szerencsénk annyi volt hogy skinhead-ek is jöttek épp megnézni az emlékmûvet és így szerencsénk volt.. Lehet mi kerültünk volna fel mint következõ név :O

Nem elérhető tonyo

  • 1335
  • Moderális Generátor
    • Profil megtekintése
>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Válasz #12 Dátum: 2012. január 12. - 22:36:39 »
0 Show voters
Indi, ahogy írtad, ellenségesek egymással. Azok. Ezt írtam én is, hogy amolyan CoD már az e-sport, mindenhol gyûlöljük a másikat, és az legyen a lényeg, hogy jól megalázzuk/kib*sszunk vele...
Én sejtettem hogy ez a válaszod. Abban egyet értek, hogy nyilván ha a SA:MP-RPG-t egy háló parti keretei között játszanák haverok, akkor már más lenne a hangulat. De ami manapság megy az az, hogy ha valakik össze is szoktak, azok általában RL is haverok. Ezek klikkesednek, és a legtöbb RPG szerver ilyen klikkekbõl áll. Ezekbe a klikkekbe új játékosként bekerülni lehetetlen. Az új játékosok emiatt \"egymásra találnak\", és úgy klikkesednek. Ennek van egy hátránya, erre mindjárt ki is térek.
A másik amit én észrevettem, összekapcsolódik azzal, hogy nem tudnak veszíteni. Mégpedig hogy mindenki úgy gondolja, az a hibátlan amit õ csinál. A másikban persze meglátja a hibát, és ha rákérdezünk, mindig ki tudja magyarázni valamivel, hogy õ miért nem is hibás :D De lényeg, hogy nem képesek beismerni hogy hibáznak. Ha egy RP szerveren valaki ír egy panaszkönyvet(eleve minek kell oda jutni, nem igaz h nem lehet OOC megbeszélni, max 2 perc lenne értelmes felekkel...), akkor ott vagy veszekedés megy, vagy rosszabb helyeken anyázás és veszekedés. De a vége mindig ugyanaz: az adminnak kell rendet tenni, aki nem mellesleg ott sem volt. Ez akkor a legjobb rész ugyebár, mikor 2 külön dolgot mondanak... És persze akárhogy dönt az admin, a végén valaki õt fogja szidni :D
Szóval ez is egy nagy gond szerintem, hogy mindenki tévedhetetlennek hiszi magát. Aztán ugye ott vannak ezek a \"kezdõ-klikkek\". Ezekkel legtöbbször az a gond, hogy mivel kezdõk, általában nincsenek tisztában minden szabállyal. Ráadásul mivel a másiktól sem látnak igazán példát(legtöbb esetben, tisztelet a kivételnek), így még meg is erõsödik bennük, hogy jól csinálják, amit...
Sajnos a játékosok többsége ráadásul mit tesz ha lát egy kezdõt? /report X_Y nonos kezdõ, és le van tudva. Nem ám, hogy segítünk neki...(mint ahogy te is írtad, a KM segített nektek tanulni, RP szerveren sem ártana nekik, ha valaki segítene elindulni, hogy mit hogyan is kellene csinálni). Nem, intézze az admin. Az admin meg mit tehet? Jobb esetben több admin van fent, és normálisan el lehet beszélgetni az illetõvel, akik persze legtöbbször még ki is lépnek, mert minek zaklatjuk õket. Rosszabb esetben egy lusta adminnal van dolgunk, aki megoldja egy /kick \"olvasd el a leírásokat a .... weboldalon\", és le van tudva.
A régi játékosok nem akarnak törõdni a kezdõkkel, megvan a saját kis \"klikkjük\"/közösségük, nem akarnak új játékosokkal megismerkedni. RL is van ilyen személy. De mindenki? Nekem szobatársam annyira imád ismerkedni, hogy az már beteges... SAMP-RPG-ben ilyennel még egyszer sem találkoztam... Ha felmész egy szerverre újként, nagy valószínûséggel jó pár 10-100 órát el kell ott játszanod, mire lesznek állandó társaid. Ebben persze sokat segít ha bekerülsz egy szervezethez. De pl. ott az illegális szervezetek. Hogy kerülhetsz be? Általában kb. sehogy. Ha nyíltan zaklatod õket, az MG. Ha IC próbálsz, MG nélkül bekerülni(eleve hülyeség az MG fogalma igazából, nincs rendesen leszûkítve, hiszen elviekben az is MG, ha a karaktered sejti a maffia jelenlétét...) szinte lehetetlen. Jobb helyeken értem, természetesen, nem a 82. RP szervert, amit Pistike 96. alkalommal nyit meg újra a félig lemagyarított netrõl letöltött modjával, és fórumon jelentkezhetsz egy kis 3 kérdéses(neved, lvl szinted, pénzed) tesz kitöltésével.
Egy másik óriási probléma ez az LVL tévhit. Félrevezetõ a neve. Sokakban a magas LVL jó RP-t jelent. Nagy lóf*szt. Nem egy kockával találkoztam már, aki minden szerveren ahol megfordult, bekerült a top 5 kockába, és RP tudásuk meg közel egyenlõ volt az IQ szintjükkel: 0. Az LVL nem az RP szintet mutatja, pusztán egy szám, mely kifejezi a játékos mennyire is aktív a szerveren. De ez most mindegy, hogy LVL, vagy játszott óra, vagy tapasztalat, vagy ahány szerver, annyi féle képpen hívják; de a lényeg ugyanaz, a játékosok ez alapján rangsorolnak. És ez óriási tévedés...
Pár napja kiírtam WRP-re egy hírt, mi szerint a jövõben ha nevet váltanak, azzal új karaktert is kezdenek. Természetesen jött a felháborodás, hogy és akkor mi van, ha õ IC akar nevet váltani. Meg hogy ezzel elveszem azon kevesektõl a lehetõséget, akik leRP-zték, hogyan kerül hozzájuk az addigi tulajdonaik, stb... Hát nem tudom, õszintén szólva engem hülyének nézett az oktató, mikor a saját szerveremen névváltás után mentem, mondván jogosítványt szeretnék letenni. Ott értetlenkedett, hogy ha van jogsim minek akarom. Hát mert azt RP-zem, hogy nincs. Mekkora tragédia, hogy a script nem azt mutatja, amit én RP-zek... És õszintén szólva, a WRP kb. 2,5 éves futása alatt szerintem 1 kezemen meg tudnám számolni, akikrõl tudom, hogy rendesen leRP-zték a névváltást, vagy azt, hogy kerül a régi tulajdonuk az új karakterükhöz. Ergó annyira nem érdekelte õket, hogy RP-s e, hogy egyik nap iylen néven, másnap már más névvel mennek a munkahelyre, de ugyanúgy ismernek mindenkit, ugyanaz a rangjuk, ugyanott laknak, pedig õk papíron állítják, új karaktert kezdtek. Hát majd most kezdenek. De persze egybõl ment a sírás, hogy így akkor mi van, ha RP akar nevet váltani, hogy eltûnjön a maffia elõl? Mi lenne, eddig nem éltek a lehetõséggel, most marad egy lehetõség: költözzön!
Itt arra is céloztam a végén, hogy annyira függnek a scripttõl, hogy az hihetetlen. Ami nincs bescriptelve, az számukra nem létezik. És ez egy olyan dolog, amit minden RP-szerveren(PDRP-n újabban már nem, hál istennek, mióta Indi valami hasonlót tett szóvá) tapasztalható. A játékosok nem találják fel magukat, és nem tudnak meglenni script nélkül. Van a jobbik játékos, aki olyan szinten megvan, hogy a scriptet helyettesíti 8 /me-vel, de az õ képzelõerejük sem túl tág. De az átlag csak azt látja ami van. 99,9% sosem RP-zett még olyan dolgot, ami nincs bescriptelve. Ebben biztos vagyok.
És akkor természetesen mit látsz, ha adminként végig tv-zel a népen? A játékosok 9/10-e fel-alá autókázik, és unja magát... Hát nem csodálom.
Indi, te ugyan olvastad amit PDRP-n írtam, de azért bemásolom ide, ha esetleg valakit érdekelne(kétlem, de sose tudni, kik tévednek erre :D), és ott nem olvasta volna:
 
Bár nem szavazok, de maximálisan Indi mellett állok. Jönnek itt a HSz-ek, hogy \"elölrõl\". Mit elölrõl? Átmész egy másik szerverre, kapsz kocsit, házat, bizniszt? Könyörgöm, ez nem SIMS, hanem RPG. Nem az a lényeg, hogy felkelsz, elmész dolgozni, és akkor 9 órán keresztül bámulod a raktárat, ahol a targoncával oda-vissza rovod a köröket. Aztán ha megunod, akk leszállsz a targoncából, elmész a bankba, beteszed a pénzed, és örülsz a fejednek... Mondhatom, marha nagy RP. És pont ez öli meg a legtöbb szerveren az RP-t. Hogy a játék arról szól, hogy:
A) verzió: robotolsz, és halál unalmas munkákat csinálsz, azért, hogy összegyûjtsd a pénzt egy házra, kocsira, bizre, majd ha ez megvan, onnan kezdve nem tudsz mit kezdeni magaddal.
B) verzió: \"támogatod\" a tulajt, õ megdob egy kis IC haszonnal cserébe(legtöbb szerveren ez megy), örülsz a fejednek, hogy kezdõ játékosként vehetsz kocsit, házat, bizniszt, és aztán halálra unod magad.
Miért unod magad halálra? Mert nincs RP. Nincs kivel RP-zni. Fent van pl. rajtad kívül 50 játékos, abból 40 épp robotol valami \"halál izgalmas\" munkában, 5 admin, orrba-szájba visszaél az adminnal, a maradék 4 játékos meg úgy unatkozik mint te, de mivel 5-en vagytok a teljes map-ra, így aligha fogtok összefutni. És így hiába van 50 játékos a szerveren, mert mivel az 50-bõl 40-45 robotolgat, az eredmény ugyanaz, mint ha csak 5-en lennétek.
A PDRP ezzel szemben azért más, mert kapsz kocsit, pénzt kezdéshez, így nem azzal megy el az elsõ 250-300 játszott órád, hogy összeszedd a pénzt az alap dolgaidra. Na most persze, ettõl ugyanúgy lehetne dolgozni, hisz nem kaptok meg mindent. De lényegesen több idõtök lenne RP-zni. Csak hát ugye felénk az a mentalitás, hogy ami kell az most kell, nem érdekes mennyit kell érte sz*pni, de nem szeretünk várni... Ezen kell változtatni. RP-zve lehetne dolgozni, nem csak robotolni, és sokkal-sokkal több RP szituációra van lehetõség, mivel nem azzal megy el az idõd, hogy dolgozol-eszel-bankba mész pénztért-dolgozol, és ennek végtelen számú variációja... És arra kéne rájönni, hogy az, ha te meghalsz, de egy karakter történetért kapsz kocsit, (talán házat), pénzt, és még a leaderes munkába is visszamehetsz(Indi írta hogy errõl is lehetne szó), akkor abba mi az elölrõl? Ja hogy nem 120k-s házad lesz, hanem feleannyit érõ? És? Olyan sok idõt töltesz a házadban gondolom... Jaj, nem 3 kocsid lesz csak 1? Egyszerre úgyis csak egyet tudsz vezetni... elveszik a kismillió pénzed? és? nyilván ha annyi van, akkor nincs már mire költeni... Nem látjátok a lehetõséget a dolgokban...
Gondoljatok bele, egy RP-ben melyik az izgalmasabb, felépítgetni a karakteredet, elhelyezkedni a városban, vagy élni a sablos kis életet, és ugyanazt csinálni állandóan? Felmész a szeróra, beállsz melóba, és dolgozol, majd kilépsz este. És errõl szól egy nap. Ehelyett ha meghalsz, akkor újra és újra felépítgetheted a karriered, akár mindig más valamit.
És ezen kellene változtatni, hogy jobban megbecsüljék az emberek az RP-t, jobban beleéljék magukat a karakterükbe, és ne a javak legyenek az elsõk. De még ha meg is marad ez, hogy xy pénzéhes, és Sims-ezni akar... Ez neki is jó ez az ötlet. Miért is? Akarva-akaratlanul is belekényszerül, hogy átvigye ezt a karakterébe.
Mondok egy példát. Hívjuk példa emberünket mondjuk Jackson Hernandeznek. Az õ tulaja meg legyen Peti. Peti Sims-szerû ember, és õ nem annyira értékeli ezt az ötletet, mert szeret hencegni a javaival, és hatalom- és pénzéhes. Mivel vigyáznia kell a karakterére, ezért Jackson is meg fog áltozni. A karaktere mivel az anyagi javaknak fog élni, nem fog úgy amperkodni, és nem lesz akkora szája, félni fog, hogy elveszíti a javait, és ezért nem is lesz olyan \"minden lében kanál\". Akkor ez miért is hátrány neki? Ja, hogy õ csak a csúcson szeret lenni, és játszani a maffiózót/gengsztert, akinek nem parancsolnak? Van egy rossz hírem számukra, ez a játék nem csak róluk szól, néha nekik is veszíteni kell, senki sem lehet mindig gyõztes.
Épp ideje már hogy ezt valaki bevezesse. A játékosok végre értékelni kezdik a karakterüket, azonosulnak vele, és nem lesz mindenki superman. Végre valóban félni fognak a maffiától, és nem lesz olyan, hogy inkább megdöglök, de nem adok egy centet se, fõleg hogy 2 mp múlva úgyis újra lespawnolok... Ugyanakkor a bûnözõk se fognak minden s**rságért ölni, mert elkaphatják õket. No és persze rendõrrel se mernek majd packázni, hisz egy rossz mozdulat, és már nem is számít, hogy mi VOLT a karakter...
Akkor volt olyan aki a karaktertörténet írogatás miatt sírt. Már nem azért, de a nagy többség(tisztelet a kivételnek) nem igazán erõltette meg magát a mostani karaktertörténetének megírása közben sem...
Igen, bizonyára lesznek olyanok ezután is, akik amperkodnak, meg mindenkinek a karakterér töröltetik. De az azért elég feltûnõ, ha 2-3 naponta nyit valaki témát, amiben valakit töröltetni akar...
És még így a végére, elmondanám, hogy ez amúgy is óriási nagy hibája a GTA-\"RPG\"-nek, hogy senki sem fél a fegyvertõl. Sokan mondják hogy az õ karakterük igen. Hát a nagy többségnek a karaktere csak a haláltól fél, nem a fegyvertõl. 3 évet RP-ztem SA:MP-ban, és mindösszesen 3x találkoztam olyan emberrel, akivel el lehetett játszani egy igazán RP-s dolgot. Nem erõltettem meg magam nagyon, most csak példának szánom. Szóval:
Lényegében arra a mozdulatra gondolok, amit filmekben oly sokszor látni: bemegy a maffiózó, félrehúzza a kabátját, és kivillan a derekánál lévõ pisztoly markolata. Az eladó szép nagyot nyel, és egybõl engedelmeskedik.
Ezt 3 év alatt 3 emberrel lehetett eljátszani. A többi vagy les**rta az egészet, vagy legalább is addig, amíg elõ nem került a fegyver. Már bocsássa meg a jó isten, hogy ilyet mondok, de a nagy többség itt a rendõrnek se mer ránézni se a tokban lévõ fegyverére, nem hogy egy maffiózónak. Ha ez fordulna elõ veletek, ott f*snátok össze magatokat(persze senki sem vallja be, nem, õ nekiugrana, mert olyan hiperkemény 160 cm-es 14-éves, hogy csak na...). De persze játékban mindenki egy megingathatatlan 3x-os világbajnok birkózó és egy brit szupermodell keveréke, ergó mindenre képes kigyúrt szépfiú, aki semmitõl sem ijed meg... Ezt kéne már elfelejteni, és ez az ötlet erre pont tökéletes. Ideje lenne beleélnie magát mindenkinek a szerepbe, és akkor nem kéne attól izgulnia, hogy juj mi lesz ha elveszik a házam, meg mindenem... Mert ha ettõl izgul, akkor nyilván nem fog kekeckedni a maffiával... De persze, jobb a mostani, nincs veszítenivaló, és sajnos ezzel jár, hogy nincs igazi RP sem...
Ennyit akartam.
 
[/quote]
Az HSZ elsõ fele egyébként erre a témára vonatkozik: PDRP 1 karakter - 1 élet szavazás
Azt pedig így a végére már meg sem említem, hogy ha egy kezdõ netán ottmarad egy szerveren, és az elején elkövet valami non-t, azt a legtöbb játékos még fél év múlva is megbélyegzi, és nonosnak fogja tartani, anélkül, hogy tapasztalata lenne azzal kapcsolatban...

>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Válasz #13 Dátum: 2012. január 13. - 14:25:56 »
0 Show voters
Indi alapötlete nem rossz de kombinálni kellene.
Karaktert mikor létrehoz 6 tulajdonságot meg kéne adnia (RANDOM nem a játékos választja ki, ezt kapta ezt használja) ami alapján ír történetet/viselkedik.
Így már kicsit izgalmasabb lenne a dolog.
Utóirat:
Én speciel tanulok lefegyverezést/bilincselést és milliórszor gyakorlaton csináltam ezt meg de élõben nem nagyon mernék próbálkozni ha egy csõre töltött stukker lenne elõttem.

>>>>>Miért ilyen kevés az igazi RPG játékos?<<<<<
« Válasz #14 Dátum: 2012. január 13. - 15:31:39 »
+1 Show voters
Örülnék, ha kiszakadnál a TF2-es \"gyõzelmed\" okozta orgazmusból és feljönnél Skype-ra.

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal