A CRPG (mint a GTA SA:MP is) sose fogja utolérni az eredeti, asztali RPG hangulatát és lehetõség-faktorát, arról nem is beszélve, hogy az eredeti RPG-ben lényegében korlátlan lehetõséged van, míg CRPG-ben nagyon be vagy korlátozva.
Míg az FRPG áll a legközelebb az eredeti, asztali RPG-hez.
És ha így tekintjük, pont hogy a CRPG a \"nyereg\", az asztali/FRPG meg a \"gépjármû\".
Hiszen az RPG nem a grafikáról kell hogy szóljon. (Fõleg, hogy már a GTA:SA is \"nyereg\"
)
RPG típusokban nem az a lényeg, hogy csillogjon-villogjon, hanem hogy minél jobban modellezze a való élet alapvetõ szabályait. És erre csak az asztali és a FRPG képes.
Arról nem is beszélve, hogy ezerszer kultúráltabb közösség verõdhet össze, mint bármilyen RPG közösségben.
James: Mivel gyûlöltették meg?
Ez csak megvalósításban lett FRPG, a szabályrendszer (harc, próbák, célszámrendszer, dobókocka-szimulálás, stb) meg a profilos karakterlap (nem a fórumos. Mindenkinek készítek a fórumos karakterlap alapján egy profilosat, ami inventoryt, képzettség-tulajdonság nyílvántartást, sebzéstáblázatopt, stb tartalma), teljesen asztalivá lett varázsolva álltalam. Csak hát a szemkontaktus nincs meg.