Szerző Téma: GTA FRPG  (Megtekintve 3230 alkalommal)

GTA FRPG
« Dátum: 2012. január 01. - 14:29:27 »
0 Show voters
Még nyáron felfedeztem egy GTA FRPG oldalt.
Akkor szerettem volna rajta játszani, de sajnos nem jött össze a dolog, mert nem érkezett az admintól visszajelzés.
A tegnapi napon felvettem vele, Robert Amans-val a kapcsolatot, rákérdeztem, nekem adná-e a honlapot, mivel láttam, már régóta nem használják.
Szerencsére készséggel odaadta, köszönöm neki.
Újat nem akartam kezdeni, mert ennyire jól biztos nem tudnám megcsinálni, mint ahogy neki sikerült.
Így hát, hogy teljes joggal használhatom az oldalt, ajánlanám figyelmetekbe.
Az oldal itt található: http://gtahun.niceboards.org/
 
Annyira nem lesz nektek idegen ez a fajta dolog, gondolok itt a szigorú RPG szabályokra, karakterlapra, szigorú jellemrajzokra, stb. Ezek az eredeti, asztali RPG alapjai, amik szerencsére egy FRPG-n is ugyan így szigorúak.
Mi is az az FRPG? Fórumon játszható szerepjáték, ami mindeddig a legközelebb áll az eredeti, asztali RPG-hez.
A mesélõ informál téged a környezetedben található dolgokról, te pedig reagálsz rá.
Érdekes a dolog, mert minnél többen vagytok, annál jobban formálódik a történet, ugyan is a játékosoknak nem kell mindig várniuk a mesélõre, õk is RPzhetnek egymással, addig a pontig, amíg egy NJK be nem lép a képbe, hiszen azokat csak a mesélõ irányíthatja. De ezt majd látni fogjátok, ha jöttök. :)
Itt is kötelezõ a karakterlap, és az elõtörténet is megszabja, hogy mit kaphatsz kezdésnek.
Ez ismerõs a P.D.R.P. játékosainak, mivel ezek alap RPG szabályok, örömmel láttam, hogy ezen az FRPG-n is szerepelnek.
Bandák jelenleg nincsenek, ti igényelhetitek õket.
Alapból volt bent olyan 15 darab, amik az alap GTA bandák-maffiák voltak, de kivettem õket, mivel tudjuk, egyedieket akartok! :D
Sok idõt nem kell rá fordítanotok, akár SAMP közben is lehet játszani, 5-10 perceket rászánva. :D
Várlak titeket, kostoljatok bele egy másféle, de az igazihoz a legközelebb álló szerepjátékrendszerbe!

Nem elérhető IXT

  • 2502
  • Steph Curry
    • Profil megtekintése
GTA FRPG
« Válasz #1 Dátum: 2012. január 01. - 14:54:28 »
0 Show voters
felizgattál tesó,ez a dolog nagyon is érdekel.
Regisztrálok  :)

GTA FRPG
« Válasz #2 Dátum: 2012. január 01. - 16:13:21 »
0 Show voters
JElenleg pofozgatom, alakítgatom, stb. :D
Lehet a GTA 4-es helyszíneket kiveszem. Vélemény?

Nem elérhető IXT

  • 2502
  • Steph Curry
    • Profil megtekintése
GTA FRPG
« Válasz #3 Dátum: 2012. január 01. - 16:22:38 »
0 Show voters
Szerintem vedd.

GTA FRPG
« Válasz #4 Dátum: 2012. január 01. - 17:05:29 »
0 Show voters
Ez bejövõs, beregelek már én is kipróbálom :)

Nem elérhető IXT

  • 2502
  • Steph Curry
    • Profil megtekintése
GTA FRPG
« Válasz #5 Dátum: 2012. január 01. - 17:14:31 »
0 Show voters
Ja,csak rá kell jönni hogyan kell  :D

GTA FRPG
« Válasz #6 Dátum: 2012. január 01. - 17:16:37 »
0 Show voters
Idézetet írta: IXT date=1325434471\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"15089\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Ja,csak rá kell jönni hogyan kell  :D
 
Van vmi leírás?:D

Nem elérhető IXT

  • 2502
  • Steph Curry
    • Profil megtekintése
GTA FRPG
« Válasz #7 Dátum: 2012. január 01. - 17:22:31 »
0 Show voters
Jól jönne  :D

GTA FRPG
« Válasz #8 Dátum: 2012. január 01. - 19:12:19 »
0 Show voters
A fórum legelsõ pontjában, Szabályzat névvel minden le van írva. :D
Ám:
Legyenek berakva képzettségek?
Ezzel nehezebb lenne ajáték, de közelebb is állhatna az eredeti RPG-hez.

Nem elérhető IXT

  • 2502
  • Steph Curry
    • Profil megtekintése
GTA FRPG
« Válasz #9 Dátum: 2012. január 01. - 19:17:31 »
0 Show voters
Képzettségek? Mármint? :D

GaMeR

  • Vendég
GTA FRPG
« Válasz #10 Dátum: 2012. január 01. - 19:33:27 »
0 Show voters
Beregisztráltam, csináltam adatlapot, mindent, nekem tetszik, de szerintem még volna mit javítani.
Például ahol vannak ezek a városok, azon belül meg vannak a városrészek.
Szerintem az egy jó rész, és sajnálom hogy nincs tartalom, tehát üres az egész.
Azt kilehetne egészíteni ingatlanokkal, boltokkal, szervezetekkel.
Úgy értem, hogy pl van egy banda nyugat-Los Santosba, akkor lenne egy topikuk a nyugat-Los Santos témába. De hogyha kelet-LS-be van a banda, akkor kelet-LS témájába lenne a részlegük.
Szerintem az nagyon nagy fejlõdés lenne. Hogy pénzért lehet vásárolni autókat, ruhát, meg ingatlant.
Meg még sok más apró dolog, ami úgy általánosságba szerintem kellene.

Nem elérhető IXT

  • 2502
  • Steph Curry
    • Profil megtekintése
GTA FRPG
« Válasz #11 Dátum: 2012. január 01. - 19:53:49 »
0 Show voters
jó ötlet,feldobná.

GTA FRPG
« Válasz #12 Dátum: 2012. január 01. - 20:02:14 »
0 Show voters
Idézetet írta: IXT date=1325441851\" data-ipsquote-contentapp=\"forums\" data-ipsquote-contenttype=\"forums\" data-ipsquote-contentid=\"15089\" data-ipsquote-contentclass=\"forums_Topic
Képzettségek? Mármint? :D
 
Olyan képzettségekre gondolok, amik singleben is vannak:
Lõfegyverekben legyél egyre jártasabb, akrobatika, vezetési tapasztalat, stb.
 

Beregisztráltam, csináltam adatlapot, mindent, nekem tetszik, de szerintem még volna mit javítani.
Például ahol vannak ezek a városok, azon belül meg vannak a városrészek.
Szerintem az egy jó rész, és sajnálom hogy nincs tartalom, tehát üres az egész.
Azt kilehetne egészíteni ingatlanokkal, boltokkal, szervezetekkel.
Úgy értem, hogy pl van egy banda nyugat-Los Santosba, akkor lenne egy topikuk a nyugat-Los Santos témába. De hogyha kelet-LS-be van a banda, akkor kelet-LS témájába lenne a részlegük.
Szerintem az nagyon nagy fejlõdés lenne. Hogy pénzért lehet vásárolni autókat, ruhát, meg ingatlant.
Meg még sok más apró dolog, ami úgy általánosságba szerintem kellene.
 
[/quote]
FRPG-be, meg úgy alapból, KM-bázisú RPG-be nem kell ilyeneket elõre lefektetni, hogy mi hol van, gondolok itt üzletekre, stb. Az NJK-któl kell megtudnod IC, vagy felteszel RP-kérdést a KM-nek: \"-Ahol állok, onnan látható egy bolt?\", és erre a KM válaszol, attól függõen, hogy éppen mit láthatsz.
Kissé más a felépítése, mint amit SAMP-ban megszoktatok, de sokkal élvezetesebb lehet, ha megtanulja az ember és beleéli magát.
A helyszínleírások azért vannak, mert a cselekvések helyszínekre vannak lebontva a JK-JK kapcsolatok miatt.
Ugyan így kocsikereskedés is van, az egy dolog, hogy ott nincsen leírva. Utána kell járni, de egyet megsúgok: a legtöbb dolog ugyan ott lesz, mint singleben.
Szóval ha van kéznél térkép, azt lehet nyugodtan használni. :D
Más:
Készítettem ma egy fórum-profilba ágyazott karakterlapot, ami nemsokára Inventoryval is fog bõvülni.
Ezt csak Mesélõ tudja módosítani, így mindenféle csalás el lesz kerülve minden oldalról.
Dobókocka-rendszer is készen van, ennek majd a harcok miatt lesz nagy jelentõsége, bár ebbõl ti keveset fogtok érezni, mert a szabályzat nálam lapul leírva, jelenleg fejlesztés alatt áll, de már teljesen használható formában van.

Nem elérhető IXT

  • 2502
  • Steph Curry
    • Profil megtekintése
GTA FRPG
« Válasz #13 Dátum: 2012. január 01. - 20:04:51 »
0 Show voters
Ha ezt érted a képzettségek szó alatt,akkor szívesen látnám bent  :D

GTA FRPG
« Válasz #14 Dátum: 2012. január 01. - 22:17:42 »
0 Show voters
Készen van a harcrendszer, mindenféle próbák rendszere, képzettségek, tulajdonságok, fegyverrendszer, stb.
Lényegében minden kész, és már csak annyira áll a dolog az asztali RPG-tõl, hogy nincs szemkontaktus. :D
A táblázatokat, szabálymechanikákat nem osztom meg, mivel elég, ha én tudom, meg hát kedvem sincs mindent gépre felírni a füzetbõl. :D
(Hajnal 3-tól reggel 8-ig csináltam az egészet.)
Játék Elkezdése: Elõször is készítened kell egy elõtörténetet.
Azt megnézem, kielemzem, az alapján kapsz kezdõtárgyakat, vagyont.
Ezek után az ismert adatok és a minta szerint készítesz egy karakterlapot, és az alábbi képzettségek és tulajdonságok értékét meghatározod az elõtörténetnél kapott, álltalam meghatározott értékekbõl, amiket szabadon oszthatsz szét.
Ezek után a karakterlapot NEM lehet módosítani.
Ha elfogadtam, akkor kezdõdhet a játék.
Profilos Karakterlap: Mindenki profilján van egy karakterlap, amit a profil menû szélsõ jobboldali pontján lehet elérni.
Ezeket én készítem el nektek a kitöltött karakterlap adatai szerint, ebben a fejlõdésetektõl, elõremeneteletektõl függõen fog módosulni a fegyver- és leltár, fejlõdtök képzettségekben, akár tulajdonságokban is, itt lesz a sebzési táblázatotok, stb, stb.
Tulajdonságok: 10*D10 (KM dobja ki!)
Van 10 féle tulajdonság, amik sok mindent meghatároznak a karakterrel kapcsolatosan.
A tulajdonságok számértéke 1-es értéktõl bármeddig emelkedhet. Az 5-ös értékek számítanak átlagosnak, onnan felfelé már átlagfelettiek.
Ha az élettörténet és a karakterlap készen van, akkor lehet ezt elkészíteni, két féleképpen:
1: A KM megmondja, hogy mekkora számértékkel gazdálkodhat a játékos, és azt elosztja a 10 tulajdonság között.
2: A KM megmondja, hogy mekkora számértéket kap a játékos, és ha a játékos szeretné, a KM elkészíti neki, az élettörténethez és a karakterlaphoz igazítva az értékek meghatározását.
Erõ
Alkat
Gyorsaság
Ügyesség
Koncentráció
Állóképesség
Egészség
Akaraterõ
Felfogás
Reflex
Karizma
További Fontos tényezõk:
Életerõpont : (Egészség + Allóképesség)*10
Kezdeményezési Érték: (Reflex + Gyorsaság)+D100 (Az érték minden harcnál változik, csak mesélõ látja.)
Célzóérték: (Ügyesség + Felfogás + Koncentráció)*2
Teherbírás: Erõ*5KG, amit a karakter kényelmesen el tud vinni. Ez feletti súlynál a sebesség változik.
Sebesség: Gyorsaság*2, ez az egy kör álltal megtehetõ maximális távolság méterben. Normáé körülmények között ez a sima gyaloglás sebessége.
Dobási Hatótáv: Az erõ értéke határozza meg, táblázat szerint van kiszámítva. Azt az értéket mutatja, amilyen messzira maximálisan el tud dobni a karaketr egy 1Kg-ot nem meghaladó tárgyat. A súly növelésével az értékek csökkenek.
Képzettségek: 28*D100 (KM dobja ki!)
Van 26 féle képzettség, amik sok mindent meghatároznak a karakterrel kapcsolatosan.
A képzettségek jártasságát százalékértékekben határozzuk meg.
A képzettségek számértéke 1%-tól bármeddig emelkedhet. Az 50%-ös értékek számítanak átlagosnak, onnan felfelé már átlagfelettiek.
Ha az élettörténet és a karakterlap készen van, akkor lehet ezt elkészíteni, két féleképpen:
1: A KM megmondja, hogy mekkora számértékkel gazdálkodhat a játékos, és azt elosztja a 26 képzettség között.
2: A KM megmondja, hogy mekkora számértéket kap a játékos, és ha a játékos szeretné, a KM elkészíti neki, az élettörténethez és a karakterlaphoz igazítva az értékek meghatározását.
Harci képzettségek:
Dobás
Pusztakezes Harc
Kézifegyveres Harc
Maroklõfegyver
Géppisztoly
Gépfegyver
Puskák
Nehézfegyver (lángszóró, minigun, stb)
Robbantás
Hétköznapi képzettségek:
Elsõsegély
Úszás
Akrobatika
Mászás
Technikai Képzettségek:
Autószerelés
Motorszerelés
Fegyverjavítás
Autóvezetés
Motorvezetés
Elektronika
Programozás
Alvilági Képzettségek:
Álcázás
Hamisítás
Zsebtolvajlás
Zártörés
Kocsilopás
Hamiskártya
Szájról olvasás
Hackerkedés
Fegyverek: a fegyvereknek különbözõ értékeik vannak mind a pontosságra nézve, mind a vissz*rúgásra, elrejthetõségre, szórásra (sörétesnél) stb.
Gondolom mindenki tudja, hogy melyik fegyver mennyire hatásos, elrejthetõ (értelemszerûen minél nagyobb, annál nehezebb elrejteni).
Ezek az értékek alapesetben NEM láthatóak, de ha valaki az adott fegyverrel való jártasságban minimum 75%-on van, az megkérdezheti Tõlem PM-ben a fegyver pontos adatait.
Harc: A harcrendszer igen részletes és bonyolult lett. A fenti képzettségek és egyéb célszámok határozzák meg a sikerességet egy-egy lövésnél, mozgásnál, stb.
Cselekvések a harcban: A KM mindig ismertet a lehetõségeidrõl, mivel erõsen szituációfüggõk.
Célzás: A karakter megadhatja, hogy az ellenfél melyik testrészére céloz. Minél kissebb a testrész, annál nehezebb eltalálni. HA esetleg valaki kézfejre céloz, de a cselekvésszám közel álla  célszámhoz, akkor is történhet találat, csupán más testrészen. Azt, hogy mennyire sikeres egy találat, illetev hogy hol landol, ha nem találta a megnevezett testrészt, az a próbában való számkülönbség függvénye.
Fedezék: A fedezékek kihatással vannak a célszám mértékére a láthatóság folytán. Továbbá minden típusú fedezéknek más és más a lövedék elleni állósága, így ha akár fafelület mögé is bújna valaki, akkor erõsebb fegyverrel szintén elérhetõ sebzés, bár a fedezék anyagától és a fegyver és lövedék erejétõl függõ számértékkel csökkentve.
Ugyan ez érvényes a golyóálló mellényekre is, annyi különbséggel, hogy minden találat esetében meginoghat a karakter és elveszítheti egyensúlyát.
Életerõ: Ez amolyan \"globális sebzés\" érték, ami minden esetben csökken, ha találatot kap bárhol a karakter.
Ha az értékhatározója eléri a 0-át, akkor a játékos eszméletét veszíti, akár kómába is eshet. Abban az esetben, ha minuszra csökkene az érték, azonnali halál áll be.
Sebzés: Minden találatnál a KM átlagban 4 táblázat alapján szabja meg a sebzés mértékét.
Minden testrésznek külön értékhatározója van.
Kezek-Fejek:Ha valamelyik testrész értékhatározója eléri a 0-át, akkor használhatatlanná válik, operációra van szükség. Abban az esetben, ha minuszra csökkene az érték, nem menthetõ a testrész.
Test: ha az értékhatározója eléri a 0-át, akkor a játékos eszméletét veszíti, akár kómába is eshet. Abban az esetben, ha minuszra csökkene az érték, azonnali halál áll be.
Fej: ha az értékhatározója eléri a 0-át, akkor a játékos eszméletét veszíti, akár kómába is eshet. Abban az esetben, ha minuszra csökkene az érték, azonnali halál áll be.
Halál: NINCS újraéledés, mint a SA:MP-ban.:D 1 karakter - 1 élet, szóval meg kell becsülnöd a karaktered.
Önbizalom-Támadás: A játékos fitogtathatja fölényét egy másik személlyel szemben, ezzel az illetõt akár meghátrálásra kényszerítve. Az Önbizalom-Támadás sikeressége szintén próba dobásához van kötve.
A legfontosabb módosító tényezõk a környezet, a játékos megjelenése, a befolyás-pontok, és az \"áldozat\" szellemi állapota, jelleme.
Célszám: A játékban a karakterek különbözõ feladatokkal találkozhatnak és szinte minden cselekedetük sikeressége célszámokhoz van rendelve
A célszámok értékét átlagosan 4 táblázat értéke adja meg.
Cselekvésszám: Meghatározza azt az értéket, amit a játékos dob a célszám ellen.
Ha a cselekvésszám meghaladja a célszámot, akkor sikerült a próba.
Próbák ismertetése:
KépzettségPróba Célszám Meghatározók: Nehézségi Szint Értéke (Ezt sokminden befolyásolja, táblázatok szerint megszabva, csak KM látja, de kötelessége ismertetni a játékost, felfogáspróba dobása után, a látható nehézségrõl)
KépzettségPróba Cselekvészszám Meghatározók: Képzettség Értéke + (HA számít, akkor tulajdonság értéke)
TulajdonságPróba Célszám Meghatározók: Nehézségi Szint Értéke (Ezt sokminden befolyásolja, táblázat szerint megszabva, csak KM látja, , de kötelessége ismertetni a játékost, felfogáspróba dobása után, a látható nehézségrõl)
TulajdonságpróbaCselekvészszám Meghatározók: Tulajdonság(ok)*D10

Dupla hozzászólás automatikusan összefûzve. ( 2012. január 03. - 19:06:17 )

Akik nem lennének tisztában azzal, hogy miképpen is zajlik a fórumos szerepjáték, azoknak itt egy rövid példa:
http://gtahun.niceboards.org/t55-joker-pub
« Utoljára szerkesztve: 2012. január 03. - 19:06:17 írta Indi »

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal