Eleve ezt a szint-hülyeséget sem értem: a szintnek az lenne az értelme, hogy ha nõ a tapasztalatod, akkor újabb dolgok nyíljanak meg elõtted, és fejleszteni lehet a karaktered.
De itt mi alapján van tapasztalatnövekedés? A játszott óra alapján? :O Mert az édeskevés.
És ha szintet \"léptél\"? Akkor se tudod fejleszteni semmivel sem a karaktered, max új melók lesznek...
Szép is lenne, beköltözöl valahova, és éveket kell várnod, mire elmehetsz rendõrnek, stb. Pedig megvan hozzá a végzettséged.
Hja, a szint az RP tapasztalatot jelzi? Sorry, de ez nem igaz, hanem baromság! Attól, hogy X_Y ma kezdett egy RPG serveren, még lehet überprofi egy 30LVL-essel szemben!
Láttam már olyan 20-onvalamennyi LVL-û játékost (aki mellesleg fõadmin is volt az adott seron!), hogy 0 volt az RP tudása, plussz az asztali RPG-re azt hitte, hogy táblás társasjáték.
Aztán meg kimagyarázta magát, hogy \"hja, azok abarmok, akik befestik magukat?\". Grat...
Másik: OOC dologért (mint pl játszott óra) nem adnak szintet, TP/XP-t, stb, mert az OOC dolog, viszont a szintnek IC kell megjelennie, értelmet nyernie.
Hoppá, sok servertulaj ezek szerint keveri az IC-OOC dolgot ennyire csúnyán? BANolgassák csak szépen kifelé magukat!
Ebból a szintmániából látszik, hogy nem konyít egy sero tulaja az RPG-hez:
- Vagy legyenek szintek, de akkor tényleges értelmük is legyen, és növelésben is legyen küzdelem. (Nem, nem az LT féle \"leadok egy kocsi hot-dogot, kapok 2 XP-t\" dolgokra gondoltam, mert az is szar.)
- Ne legyenek szintek, és minden csak RP tudástól függjön.
A régebbi RPG rendszerekben volt ez a szintezõs dolog. De ott azért, mert kasztosodás van, és a szintek mutatták meg, hogy a kaszton belül mennyire fejlõdsz a szerzett TP/XP pontok alapján. És ahogy fejlõdtél, és ezzel arányosan szintet léptél, úgy kaptál automatikusan olyan képzettségeket/képességeket, amik kifejezték, hogy kaszton belül mihez is értesz.
Mellesleg a kasztok bizonyos követelményeket állítottak fel: egy fejvadász pl nem használhat nehéz páncélzatot, mert súlyos büntetõ-módosítókat kap, viszont õ a lesbõl támadásra, álcázásra kapott kedvezõ módosítókat.
A kaszt legfõképpen a fantasy alapú RPG rendszerekben használatos, elvégre a kasztok ott számítottak.
A karakter szintje nem fejezte ki azt, hogy GLOBÁLISAN mennyire fejlett. Gondolok itt arra, hogy egy 2-es szintû fegyverhasználó nevetve lecsapott egy 10-es szintû varázshasználót fegyveres harcban, viszont a varázshasználó a mágiával iktatta ki nevetve azt a harcost, aki simán meg tudná ölni test-test elleni küzdelemben.
TP/XP pont a legyõzött ellenfelekért jár, találékonyságért, és ha a kasztodon/jellemeden/szerepeden belül jól teljesítesz.
Ha összegyûlik a megadott mennyiségû TP/XP, akkor szintet lépsz, és megkapod az ilyenkor -nem minden setben- járó képzettségeket/képességeket, és egy bizonyos értékû KP-t (KépzettségPontot), amiket elkölthetsz a kívánt képzettségek tanulására, fejlesztésére. Továbbá a tulajdonságokhoz (mint pl Erõ, Ügyesség, stb) rendelt értékek is (pl Támadóérték, Célzóérték, stb) növekednek egy keveset.
A \"modernebb\" RPG rendszerekben már nincsenek szintek, se kasztosodás. Kaptál egy X mennyiségû pontot, amiket költhettél képzettségekre/képességekre, és annyi.
TP/XP alapból nincs ezekben, és a képzettségek is másképpen fejlõdnek.
Álltalában 0-5, vagy 0-10 fokozatra van osztva egy képzettség.
A különbözõ fokozatokat akkor éred el, ha egy képzettségen belül összegyûik egy adott pontmennyiség, illetve ha sikeresen csinálsz valamit, kiemelkedõ precizitással egy adott képzettségen belül, akkor is kaphatsz egy fokozatot, de ez nem mindennapi dolog.
Képzettségen/képzettségcsoporton belül úgy lehet pontokat szerezni, ha oylan dolgokat csinálsz, amik a képzettséghez kötõdnek, így tanulod el a dolgokat, és fejlõdsz.
Képzettségeken belül vannak specializációk, mint pl a lõfegyvereken belül a pisztolyok, és ezen belül lehetnek még pl pisztolyfajták is. Értelemszerûen, amire specializálódsz, azzal ügyesebb leszel.
Persze rendszerenként lehetnek eltérések, de ez a jellemzõ.
Röviden ennyi (mivel cigizni mentem
), de remélem a lényeg leesett mindenkinek:
A GTA a modern RPG-k közé sorolható, ahol nincs varázslat, gyémántpowa, emberfeletti képességek, reinkarnáció, feléledés, meg hasonló fantasy elemek!
A GTA-ban a szintek FELESLEGESEK a kasztok és képzettségek hiánya miatt!!!
(Bár a P.D.R.P.-re akartunk képzettségeket csinálni, de 0-3 játékosra nincs értelme. :S)